Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا خبر منتشر شده توسط خبرگزاری آناتولی مبنی بر انتقال جنگجو از سوریه به یمن توسط نیروهای نظامی ایران را از اساس تکذیب و خاطر نشان کرد: چنین ادعایی نشانه کم اطلاعی از واقعیت های میدانی است.
به گزارش خرداد، در بیانیه سفارت ایران آمده است: این ادعای ساختگی با رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ فاجعه بار و غیر انسانی علیه مردم یمن تعارض دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان پایان این جنگ بوده و از تلاش‌های سازمان ملل در جهت دستیابی به راهکار سیاسی حمایت کرده است.
خبرگزاری آناتولی چندی پیش ادعا کرده بود که نیروهای ایرانی مستقر در سوریه، جوانان سوری را برای جنگ در یمن به این کشور اعزام می کنند.
این در حالی است که یمن چند سال است در محاصره کامل نیروهای سعودی و آمریکایی قرار داشته به طوریکه حتی اجازه ارسال دارو و مواد غذایی جز در مواردی از سوی سازمان ملل امکان پذیر نیست.
فضا سازی ها علیه نیروهای مقاومت یمنی با توجه به پیروزی های اخیر و نیز نزدیکی آنها به استان استراتژیک مارب از سوی عربستان و کشورهای همسو با آن در منطقه افزایش چشم گیری یافته است.
طی ماههای اخیر اخبار زیادی مبنی بر کمک پهپادی ترکیه به عربستان در جنگ یمن منتشر شده به طوریکه چند پهپاد این کشور در یمن سقوط کرده است.
همچنین با توجه به نزدیکی حزب اخوانی صلاح با آنکارا و حضور مقامات این حزب در استانبول، تلاشهایی برای حضور ترکیه به صورت میدانی در یمن برای حمایت از این حزب اخوانی و نیز نزدیکی به عربستان صورت گرفته است. برچسب ها: سفارت ایران در ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: سفارت ایران در ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه