Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مراسم اهدای دستگاه‌های تشخیص و درمان کرونا از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به مراکز درمانی عصر روز یکشنبه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اصفهان در این مراسم گفت: بانک مهر ایران ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال برای توزیع در سراسر کشور خریداری و اهدا کرد که سهم استان اصفهان از آن ۶ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اسفندیاری با بیان اینکه این کار با توجه و مشورت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از اصفهان آغاز شد، افزود: این اقلام و تجهیزات پزشکی شامل کپسول اکسیژن، دستگاه های ضد عفونی کننده و تب سنج است که در ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور و ۱۲۶ مرکز زیر پوشش آنها توزیع شد.

وی با اظهار امیدواری کرد که بانک مهر ایران به عنوان الگو و سایر بانک ها در جهت خدمت به مردم بویژه در مقابله با کرونا، قدم های بیشتری بردارند و اظهار داشت: خدمات بانکداری الکترونیکی در دوران کرونا گسترش بسیاری یافت و بانک مهر ایران نیز امکان افتتاح حساب بدون حضور در شعب را فراهم کرد.

اسفندیاری اضافه کرد: این بانک با اهدای وام قرض الحسنه در بخش های اشتغال، کارآفرینی، کمک معیشت، درمان، ازدواج و حمایت از مددجویان در جهت بهبود وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه حرکت می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم، گفت: کادر درمان و بهداشت در ۱۵ ماه بدون تعطیلی در خط مقدم مقابله با کرونا ایثار و فداکاری کردند و به حمایت های مردم و مسوولان نیاز دارند.

طاهره چنگیز با اشاره به اینکه برخی از بزرگترین نظام های سلامت دنیا مانند انگلیس در برابر اوج اخیر شیوع ویروس کرونا و گونه های جهش یافته آن به زانو درآمدند و برای برخی از بیماران خود تخت بستری نداشتند، افزود: ما در کشورمان با وجود بضاعت مالی بسیار کمتر و تحریم ها با همدلی و همراهی ارکان مختلف جامعه هنوز بیماری را سراغ نداریم که به دلیل اِشغال ظرفیت بیمارستان رد یا خدمتی از او دریغ شده باشد.

وی تاکید کرد: موفقیت ما در مواجهه با همه مسائل از جنگ تحمیلی تا شیوع ویروس کرونا بیش از آنچه که مرهون تجهیزات و امکانات پزشکی باشد ، مرهون عوامل انسانی و افراد با انگیزه و عالِمی است که جهاد می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اوائل دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در آن زمان ما هنوز تجهیزات زیادی نداشتیم و ماسک به اندازه کافی نبود اما اکنون میزان تولید آن در استان اصفهان ده‌ها برابر شده که این موفقیت مرهون تلاش افراد با انگیزه در تولید دستگاه ها و مواد مورد نیاز مانند " مِلت بلون " است.

چنگیز همچنین با بیان اینکه حمایت از گروه های دانشجویی با بضاعت دولت، محدود است، خواهان پایه گذاری طرح های حمایتی از دانشجویان پزشکی دوره های تخصصی شد که دوره های دستیاری خود را در مناطق محروم سپری می کنند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یکهزار و ۹۹۷ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که ۳۸۹ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، هم اکنون سه شهرستان دهاقان، شهرضا و کاشان در استان اصفهان در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، سه شهرستان خور و بیابانک، برخوار و بویین میاندشت در وضعیت زرد(خطر متوسط ) و ۱۸ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید -۱۹ از اسفند سال ۹۸ در کشورمان شیوع یافت و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر به آن مبتلا شده و بیش از ۷۴ هزار نفر جان باخته اند.

در زمان حاضر ۴۶شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا بانک قرض الحسنه مهر ایران اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بانک قرض الحسنه مهر ایران اصفهان ویروس کرونا بانک قرض الحسنه مهر ایران اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان اصفهان ویروس کرونا قرض الحسنه مهر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار

 منصور نعیم‌آبادی   از واریز ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به‌حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر داد و گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به‌حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.    نعیم‌آبادی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه‌کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.    سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از تلاش حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲