Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:36:12 GMT

دمشق: اقدام صهیونیست‌ها در قدس "پاکسازی نژادی" است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۲۳۲۳

دمشق: اقدام صهیونیست‌ها در قدس 'پاکسازی نژادی' است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای رفتار وحشیانیه غیرانسانی نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین را شدیدا  محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «اقدامات اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینیان در محله "الشیخ الجراح" عملیات پاکسازی نژادی بوده که نیازمند بازخواست مقامات اشغالگر اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه سوریه با تاکید بر حق آزادی کامل ملت فلسطین، خواستار پایان اشغال سرزمین فلسطینیان و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف شد.

در حالی که دامنه اعتراض فلسطینی‌ها به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله «الشیخ جراح» و اخراج فلسطینی‌ها از آن افزایش یافته است، بر شدت حملات و درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض نیز افزوده شده است.

به گزارش شبکه «الجزیره»، هلال احمر فلسطین، بامداد امروز یکشنبه (۹ می)، اعلام کرد که شمار زخمی‌ها در جریان درگیری خشونـت بار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها در قدس، از شب گذشته تا صبح امروز، به ۹۰ نفر افزایش یافته است و ۳۰ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

الجزیره ساعتی پس از انتشار این خبر نوشت که به اعلام هلال احمر فلسطین، شمار زخمی‌ها به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

پیشتر اعلام شده بود که در حمله شبانه نظامیان صهیونیست به منطقه «باب العامود» در مرکز قدس، چندین فلسطینی بازداشت و حداقل ۱۷ نفر زخمی شدند.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دمشق سازمان ملل وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کرده و با بولدوزرهای خود خیابان‌های این شهر را تخریب کردند.

در جریان حمله عناصر متجاوز به شهر طولکرم برق این منطقه به صورت گسترده قطع شده بود.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در این میان برای مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست وارد صحنه نبرد شده و با بمب‌های دست ساز تجهیزات این عناصر را در اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم هدف قرار دادند.

عناصر صهیونیست به مسجد الشهدا واقع در اردوگاه طولکرم نیز حمله کردند.

روز گذشته نیز گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام تاکید کردند که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه صهیونیستی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار دادند.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله دست کم سه نظامی صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پیشتر نیز منابع عبری اذعان کردند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال زخمی‌ها به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شدند.

کد خبر 6097816

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم