Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان و عدم لغو محدودیت‌ها از سه شنبه هفته جاری، متاسفانه مسافران دو روز زودتر از پلیس از طریق مبادی خروجی وارد مازندران شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری،  مازندران با آغاز سفرهای نوروزی، سال 1400 و نخستین روزهای قرن را با روی خوش آغاز نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که سفرهای نوروزی گردشگران سبب شد تا این استان از وضعیت آبی و زرد به قرمز و نارنجی و گاها سیاه سوق یابد.

این اعمال سبب شد تا چهار هفته واحدهای صنفی به صورت تعطیل و نیمه تعطیل فعالیت کنند و از سویی ادارات نیز با ظرفیت یک سوم کارکنان خود را پذیرا باشند. در هفته فعلی منتهی به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان که وضعیت مازندران از حیث رنگ کرونایی در وضعیت زرد و نارنجی بوده و از وضعیت قرمز خارج شده است، خبرها از احتمال شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا با انواع جدید هندی و آفریقایی با ورود مسافران به مازندران حکایت دارد.

3572 نفر از جمعیت بالای 80 سال کاشان واکسن کرونا دریافت کردندیک بام و دو هوای مدیریت ورزش‌وجوانان سنندج در مواجهه با کرونا / وقتی بی‌مدیریتی صدای باشگاه‌داران و ورزشکاران را درآوردافزایش 25 درصدی بستری‌های کرونایی در قزوین / فوتی ها 34 درصد افزایش یافت

از آنجایی که دولت پس از اینکه مازندران را از حیث شیوع کرونا در سال جدید آلوده کرده اینبار به فکر مردم خطه شمال افتاد که بخواهد مبادی ورودی استان را به روی غیربومی‌ها ببندد اما زرنگ تر از دولتی‌ها بسیاری از ویلانشینان و مسافران بودند که دو روز زودتر از قرار ممنوعیت تردد، وارد استان شده و با خود سوغات ناخوانده ای را به همراه آوردند که شاید خطرات بسیاری را در هفته‌های آینده برای خود و مردم استان تحمیل کنند.

قاسم اویس رئیس شبکه بهداشت مازندران در نشست خبری روز  یکشنبه خود با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی در استان وضعیت بیماری، بستری‌ها و فوتی ها روندی نزولی است اما متاسفانه هر وقت روند بهتر شد عادی انگاری بیشتر و دوباره شاهد افزایش ابتلا بودیم که باید نکات و مسائل بهداشتی بیش از پیش رعایت شود که رسانه‌ها نقش مهمی در آموزش عمومی جامعه دارند.

وی افزود: اواخر سال 99 و اوایل امسال، در قائم‌شهر ویروس انگلیسی دیده شد و اکنون اواخر ماه مبارک رمضان در کشور، کرونای هندی و آفریقای جنوبی نیز پدیدار شده است. وضعیت استان نارنجی و قرمز است که با توجه به تعطیلی اواخر هفته جای نگرانی دارد که امیدواریم تجربه گذشته را تکرار نکنیم و شاهد دید و بازدید و مسافرت نباشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بحث واکسیناسیون حوزه سلامت از 21 بهمن سال 99 انجام شد، گفت: مازندران دارای 58 هزار نفر افراد بالای 80 سال است که تاکنون به 50 هزار نفر تزریق شد و افرادی که متقاضی دریافت واکسن نیستند و یا تمایل دارند واکسن ایرانی تزریق کنند حقشان محفوظ می‌ماند.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره بهاینکه در 24 ساعت گذشته 73 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه بستری شده اند، گفت: 634 بیمار مشکوک به کرونا اکنون در مراکز بیمارستانی استان بستری که 148 نفر با علائم حاد تنفسی هستند. 69 نفر از افراد مشکوک بستری شده نیز از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز بیمارستانی زیرپوشش این دانشگاه را 160 نفر اعلام کرد و گفت: 38 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و 16 بهبودیافته نیز ترخیص شدند.

انتهای پیام/ 681/ز

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم