Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:58:49 GMT

عدالت، نظارت و حمایت سه تکلیف دولت در بحث خصوصی سازی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۲۷۴۶

عدالت، نظارت و حمایت سه تکلیف دولت در بحث خصوصی سازی است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای خصوصی سازی یک سیاست کلی و محوری است، گفت: نکته مهم در این زمینه توجه به سه مولفه اساسی «عدالت، نظارت و حمایت» به عنوان تکلیف و وظیفه دولت است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان همدان، اظهار کرد: توجه جدی به این سه مؤلفه در روند واگذاری واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها به بخش خصوصی، زمینه بروز شرایط نامناسب از جمله رکود و تعطیلی این واحدها و همچنین از بین رفتن سرمایه‌ها را از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خصوصی سازی واحدهای تولیدی وابسته به دولت براساس اصل ۴۴ بایستی منجر به تقویت خط تولید، سرمایه و حفظ اشتغال کاری آن شود که متأسفانه در برخی موارد از جمله واگذاری صنایع غذایی کیوان همدان این مهم محقق نشده که برای رفع این مشکل و احیای تولید مؤثر و اشتغالزایی واحد، دستور برخورد قانونی و تعقیب قضائی متولی واحد صادر شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: در جریان بازدید از این واحد تولیدی، یک ماه مهلت برای رفع مشکل و احیای دوباره آن تعیین شد که البته یقین دارم مشکل این واحد تولیدی در کمتر ۱۰ روز با همت و پیگیری مدیران اجرایی استان و استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه رفع خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه قانون خصوصی سازی دارای اشکالات ساختاری است و رفع این مشکلات به عنوان یک مطالبه را نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی حامی بحث خصوصی سازی است اما نکته مهم در این خصوص واگذاری واحدهای تولیدی با قیمت منطقی به افراد دارای اهلیت و همچنین اعمال نظارت دقیق بر فعالیت واحد پس از واگذاری است.

وی گفت: در خصوص اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی می‌توان از تجربیات دیگر کشورها در حوزه تولید و فناوری نیز استفاده کرد چرا که بهره‌مندی از تجربه سایر کشورها برای بهبود امور هیچ ایراد و اشکالی ندارد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام داخلی با وجود اختلاف سلیقه موجب توسعه اقتصادی و رونق تولید و می‌شود، افزود: نحوه مدیریت در جامعه مبتنی بر فرهنگ دینی با دیگر کشورها متفاوت است.

رئیسی اظهار کرد: تفاوت مدیریت در ایران اسلامی به عنوان جامعه با دیگر نظام‌ها (غیر دینی) در این است که مدیران خود را در محضر خدا و مکلف به پاسخگویی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت اسلامی باید مردم را دوست داشت، افزود: گره گشایی از کار مردم بهترین زمینه برای قُرب الهی است و این نگاه ویژه در مدیریت دینی ما به خوبی ساری و جاری است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم از مسئولان، سازمانی کارآمد و گره گشا می‌خواهند، تصریح کرد: تولیدکنندگان از کاغذبازی و قوانین دست و پاگیر اداری گلایه دارند و این در حالی است که تسهیل و تسریع امور در عرصه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری نیاز اصلی برای کسب و کار و رونق اقتصادی است.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 492307

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی همدان عدالت اجتماعی نظارت و حمایت دولت هیئت دولت سید ابراهیم رئیسی رییسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس قوه قضائیه خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت