Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@02:21:11 GMT

قالیباف: مذاکرات وین جدی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۳۸۲۴

قالیباف: مذاکرات وین جدی است

گروه سیاسی/ مجلسی‌ها پس از دو هفته تعطیلی به بهارستان بازگشتند و در جلسه‌ای غیرعلنی آخرین تحولات سیاست خارجی را در دستور کار داشتند. تحولاتی که سرآمد آن فایل صوتی منتشر شده محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه بود و در ادامه هم به آنچه در وین از سوی تیم هسته‌ای ایران در حال انجام است، رسید.

نمایندگان دیروز پس از پایان این جلسه یک ساعت و بیست دقیقه‌ای خود، نشست علنی را آغاز کردند که در واقع ادامه همان موضوعاتی بود که به‌طور غیرعلنی گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر قالیباف در نطقی از مذاکرات وین گفت و خبرهای خوبی هم در این زمینه داد. او با اشاره به اینکه این روزها مذاکرات بین ایران و ۱+۴ همراه با فراز و نشیب‌های زیادی در جریان است و یک روز اخبار پیشرفت مذاکرات و روز دیگر، خبرهای بروز اختلافات منتشر می‌شود گفت که همه اینها نشان‌دهنده جدی بودن مذاکرات است. رئیس مجلس از قانون اقدام راهبری هم که مصوبه همین مجلس یازدهم بود یاد کرد و گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که این قانون برای لغو تحریم‌ها باعث باز شدن قفل‌های صنعت هسته‌ای شده و ظرفیت‌های لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره‌کننده فراهم آورد. او در ادامه به لزوم وحدت در داخل اشاره کرد و گفت: صدای واحد مسئولان جمهوری اسلامی که تحت مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب ایجاد شده، نقش مهمی در جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های دشمن داشته است. حفظ این اتحاد تا رسیدن به نتیجه نهایی ضروری است. قالیباف اضافه کرد: همسو با سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، ما به‌دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم‌ها هستیم. اگر همه تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود و اثرات اقتصادی آن نیز به‌صورت عملی راستی‌آزمایی گردد، نباید حتی یک ساعت در موافقت با تعهداتی که ایران در برجام پذیرفته است، تأخیر کرد.قالیباف پس‌از دفاعیات خود از مذاکرات برجامی، به فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف پرداخت و آن را دوگانه‌سازی غیرکارشناسی از قدرت میدانی و دیپلماسی دانست. او در ادامه به پیگیری‌ها در مورد این اتفاق اشاره کرد و گفت: مجلس وظیفه خود می‌داند نسبت به برخورد با عوامل و مؤثرین این قبیل اقدامات نسنجیده، پیگیری‌های لازم را انجام دهد و از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند.
تحقیق و تفحص از فایل صوتی ظریف کلید خورد
در ادامه جلسه علنی دیروز، برخی نمایندگان در تذکرات و نطق‌های خود به انتقاد از صحبت‌های محمدجواد ظرف در فایل صوتی منتشر شده از او پرداخته و البته به چگونگی انتشار این فایل محرمانه هم اعتراض داشتند. از جمله مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امنیت ملی نشانه رفته است، گفت: سخنانی گفته می‌شود که حتی وزیر خارجه وقت امریکا تکذیب می‌کند، مطالبی مطرح می‌شود که روسیه و لاوروف تکذیب می‌کنند، حرف‌هایی زده می‌شود تا الان که در قالب مذاکرات وین در حال اخذ حقوق مردم هستیم. در مجموعه همپیمانانمان و مدافعانمان انشقاق ایجاد شود و روسیه و چین هم پشت تیم مذاکره ما در وین را خالی کنند، چرا چنین اقداماتی صورت می‌گیرد؟
پس‌از انتقادات نمایندگان و وعده آنان برای پیگیری این موضوع از سوی مجلس، تقاضای جمعی از نمایندگان مبنی بر تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری درباره فایل صوتی مصاحبه ظریف  در کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی بررسی و به تصویب رسید.  قرار است این طرح در جلسه روز سه شنبه در صحن  علنی رسیدگی و به رأی گذاشته شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فایل صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول

به گزارش قدس آنلاین، مذاکرات اولیه لیورپول با آرنه اسلوت بسیار مثبت بوده و به زودی شاهد دور بعدی مذاکرات بین طرفین خواهیم بود.

اسلوت از نشستن روی نیمکت لیورپول استقبال می کند اما باشگاه انگلیسی برای استخدام او باید با فاینورد نیز به توافق برسد.

باشگاه هلندی یک سال پیش در مذاکرات با تاتنهام برای صادرکردن مجوز جدایی اسلوت رقمی را درخواست کرد و مطمئنا از لیورپول نیز خواسته مشابهی خواهد داشت.

به نوشته رومانو در قرارداد این مربی 45 ساله با فاینورد بند فسخی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول
  • توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!
  • رائفی پور: ۶۰۰ میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم