Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:40:32 GMT

گروه طالبان برای عید فطر ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۴۳۵۸

گروه طالبان برای عید فطر ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد

به گزارش ایرنا، محمدنعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان یکشنبه شب در توئیتی نوشت، بخاطر اینکه گروه طالبان امسال در شب و روزهای عیدسعید فطر فضای امن و اعتماد را برای مردم افغانستان ایجاد کند، به افراد خود اعلام کرده است که از روز اول تا سوم عید فطر در تمام کشور هیچ گونه عملیاتی نداشته باشند.

وردک افزود، در این سه روز اگر از طرف نیروهای دولتی حمله‌ای صورت گیرد نیروهای این گروه از خود و مناطق تحت کنترل با جدید دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تصریح کرد که رهبری طالبان از نیروهای این گروه خواسته است که در این سه روز به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی وارد نشوند و به نیروهای طرف مقابل نیز اجازه ندهند که به مناطق آنها وارد شوند.

فریدون خوزون سخنگوی دفتر شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در توئیتی از این طرح طالبان استقبال کرد و گفت: با وجود اینکه اعلام آتش بس در آستانه عزای ملی و از دست رفتن شماری زیادی از هموطنان بی گناه صورت گرفته، اما برای نجات جان دیگر انسان‌های این سرزمین گام مثبت و ستودنی است.

برچسب‌ها عید سعید فطر افغانستان طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر افغانستان طالبان عید سعید فطر افغانستان طالبان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید