Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:00:46 GMT

آمادگی جامعه هنرمندان یزد برای حضور در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۴۷۵۰

آمادگی جامعه هنرمندان یزد برای حضور در انتخابات

آنها با بیان اینکه حضور در انتخابات پیش‌رو به خاطر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است آمادگی خود را در کنار سایر اقشار جامعه برای حضور در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز اعلام داشتند.

این عده در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده به شدت به دنبال جلوگیری از مشارکت بالای مردم در این عرصه هستند بر داشتن بینش و بصیرت در این خصوص و مشارکت حماسی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتخابات مشارکت در تعیین سرنوشت است 

یکی از نویسندگان، مدرسان و منتقدان ادبی یزد گفت: انتخابات نوعی مردم سالاری دینی و مشارکت در آن در کنار سایر افراد جامعه یک رسالت مهم است و همه باید به خاطر اهمیت موضوع بیش از گذشته فعالان در این زمینه همراهی خود را نشان دهند.

وحید حسنی با بیان اینکه اصل حکومتی که خدا برای بشریت خواسته همان حکومت ولایی است و باید خط و ربطمان همان باشد که دست ولی‌فقیه به آن اشاره می‌کند ادامه داد: ولی‌فقیه اکنون دموکراسی را پذیرفته و رأی دادن را لازم می‌داند پس معتقدان به حکومت خدا باید در این فریضه شرکت کنند.

این فعال فرهنگی گفت: ما می‌دانیم که دموکراسی حکومتی کامل نیست ولی تا خورشید پشت ابر آشکار نشود و نور ولایت کامل بر این آستان نتابد پس برای حفظ این دستاورد انقلاب اسلامی یعنی جمهوریت با نگاه به دست ولایت پیش می‌رویم و به اصلح رأی خواهیم داد.

سرنوشت خود را تعیین کنیم

همچنین شاعر و طنزپردار یزد گفت: همه ما انسان‌ها در گرو انتخاب خود هستیم و این انتخاب‌ در واقع سرنوشت ما را می‌سازد، چه انتخاب‌های فردی و چه انتخاب‌های اجتماعی و شاید مهم‌ترین انتخاب ما در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی در کشور باشد که سرنوشت کشورمان را رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام مهدی پرنیان افزود: همه ما در قبال انتخابات امسال ۲ وظیفه‌ مهم داریم که شامل  شرکت در اصل انتخابات، برای مشارکت در سرنوشت میهن اسلامی و همچنین انتخاب درست برای پیشرفت میهن در عرصه‌های گوناگون است .

وی اظهار کرد: هر فردی دل در گرو توسعه و عزت و اقتدار میهن اسلامی دارد باید جانانه با وحدت و همدلی با درک شرایط منطقه و کشور فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها که نوعی دخالت در تعیین سرتوشت خود و کشور است مشارکت کند.

انتخابات را جدی بگیریم 

همچنین بازیگر و نویسنده یزد گفت: انتخابات از دموکراسی می‌گوید، از آزادی انتخاب فرد فرد هر یک از شرکت‌کنندگان و در یک جمله تعیین سرنوشتی که توسط خودمان رقم می‌خورد ، بنابراین خیلی مهم است و از هر منظری که بنگریم حضور در آن یک وظیفه است.

محمدرضا امیرخانی افزود: شرکت نکردن در انتخابات یعنی بی‌تفاوتی نسبت به خود و در یک جمله وقتی خودمان برای خودمان هیچ ارزش و اعتباری قائل نیستیم، دیگر چه انتظاری از آینده روشن و درخشانی داریم که برایمان حتما مهیا باشد که اگر چنین نشود در مقابل این جمله گارد گرفتن خطاست که درست گفته‌اند: "خود کرده را تدبیر نیست". 

وی اظهار کرد: امیدوارم تأمل کنیم، بیندیشیم، آگاهانه انتخاب کنیم و انتخابات را جدی بگیریم که با رأی خود  حیات خود و جامعه را  غنا می‌بخشیم و قطعا همه افراد به خصوص هنرمندان و فرهنگیان در این عرصه مهم رسالتی تعیین کننده بر عهده دارند.

انتخابات، هم وظیفه هم تکلیف  

همچنین یکی از نقاشان و مدرس دانشگاه یزد گفت: انتخابات هم وظیفه است و هم تکلیف، این موضوع،  زمان اعتماد مردم به دولت مردان است یعنی افرادی که خود را شایسته کار و تلاش در عرصه ملی و بین‌المللی می‌دانند و باور دارند که این شایستگی و توانایی را دارند که در کارزار جهانی حق و حقوق مردم ایران و کسانی که به آنها رأی داده‌اند را حفظ کنند.

حسین دشتی اردکانی افزود: دولتمردان چهار سال مهلت دارند که این فرصت ایجاد شده و این موهبت عطا شده را قدر بدانند و در مقابل به مردم اعتماد کنند و کوتاهی کنند مدیون مردم می‎‌شوند و هر کس به علت عملکرد آنها در انتخابات شرکت نکند مسئولیت این خطیر به عهده دولت مردان ناتوان است.

وی اظهار کرد: در مقابل اگر مردم بدانند که می‌توانند دست به انتخاب شایسته‌ای بزنند و در انتخابات شرکت نکنند در حق خود، کشور، فرزندان و نسل‌های آینده خیانت کرده‌اند و مدیون آنها خواهند بود و ما باید با آگاهی و شناخت کامل در انتخابات شرکت کنیم و اجازه انتخاب افراد ناشایست که برای احقاق حق و حقوق مردم تلاش کافی نمی‌کنند ندهیم.

این هنرمند نقاس تاکید کرد: به عنوان یک هنرمند از رییس‌جمهوری آینده می‌خواهم که مسوولیت رفتار و تصمیمات خود را بپذیرد و در قبال عملکرد خویش و کابینه‌اش پاسخگو باشد و احساس مسوولیت داشته باشد و باید مسایل و مشکلات مردم به خصوص هنرمندان رسیدگی شود.

مشارکت فعال هنرمندان در انتخابات

مدیر حوزه هنری یزد گفت: جامعه فرهیخته فرهنگیان و هنرمندن همسو با اقشار مختلف جامعه در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز خردادماه امسال شرکت کرده و بار دیگر وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و توسعه و موفقیت نظام و کشور ابراز می‌دارند.

محد صادق کوچک‌زاده با بیان اینکه انتخابات در کشور یک دستاورد مهم و فرصتی برای تعیین سرنوشت خود و آینده کشور است ادامه داد: همه مردم و مسوولان با همراهی هنرمندان در تمامی رشته‌های مختلف قطعا رسالت ملی و انقلابی خود را با حضور در این میدان مهم نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: ۲۸ خردادماه شاهد خلق حماسه‌ای ماندگار و برگ زرین دیگری در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی با مشارکت بالای همگان خواهیم بود و توطئه‌های دشمنان که چشم دیدن پیشرفت کشور ما را ندارند  نقش بر آب شده و عظمت ایران در منظر جهانیان برجسته می‌شود.              

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان، ۲۸ خردادماه امسال در کشور برگزار می‌شود.

در استان یزد  ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.

  

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ یزد هنرمندان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ یزد هنرمندان انتخابات ۱۴۰۰ یزد هنرمندان اخبار کنکور انقلاب اسلامی یزد گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه مردم در حوزه اشتغال است

به گزارش خبرنگار مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در راستای کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«امیر حسین نظری» از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از ادغام دو وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان منصوب شدم و بعد از چند ماه رئیس این سازمان شدم.

وی، اشتغال را جزو مشکلات شهرهای رامهرمز و رامشیر عنوان کرد و افزود: اشتغال می‌تواند اولویت اصلی در سرلوحه کار هر شخصی که به عنوان نماینده شهرستان انتخاب می‌شود قرار بگیرد چون دغدغه مردم در حوزه اشتغال است.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر ادامه داد: برنامه‌هایی را برای رفع بیکاری در شهرستان پیش بینی کرده‌ایم. به طور حتم در چهار شاخص که می‌تواند به نوعی اشتغالزایی بالایی داشته باشد باید توجه جدی کنیم.

نظری توضیح داد: صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی چهار شاخصه‌ای است که برای رفع مشکل بیکاری باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های صنعتی گفت: شرکت‌های فولادی و پتروپالایشگاه حاصل دسترنج در زمان مسئولیتم در اداره کل صمت خوزستان است که نفوذها و جای گذاری غلط سبب به حاشیه رفتن این طرح‌ها شد و اکنون نیز نگران هستم این طرح‌ها به جایی نرسد و با این انگیزه برای حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردم.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر تاکید کرد: این طرح‌ها از نظر ارزش افزوده و تولید می‌توانند کمک کنند و همچنین نقش آفرینی زیادی در زمینه اشتغالزایی دارند.

کد خبر 6096021

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس