Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ ۱۵ قایق حامل صد‌ها مهاجر غیر قانونی دیروز (یک‌شنبه) به جزیره ایتالیایی لامپدوسا واقع در منطقه‌ای میان سیسیل و شمال آفریقا رسیدند.

گفته شده، بیش از ۱۴۰۰ نفر سوار این قایق‌ها بودند. مقامات ایتالیا انتظار دارند با بهتر شدن وضعیت آب و هوایی، سیل مهاجران به سوی این جزیره روانه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده‌های وزارت کشور ایتالیا، از ابتدای سال جاری تا ۷ مه حدود ۱۱.۰۰۰ مهاجر به سواحل ایتالیا رسیدند. تعداد مهاجرانی که طی همین مدت در سال گذشته به این سواحل رسیدند ۴.۱۰۵ نفر بود.

سازمان بین المللی مهاجرت همچنان گزارش داد: تنها در سال ۱۳۹۶، ۱۶۴ هزار پناهجو از مسیر مدیترانه وارد اروپا شده‌اند. سال ۱۳۹۵ حدود ۳۴۸ هزار پناهجو از این مسیر به اروپا رسیده بودند.

از جمع پناهجویانی که درچهار سال اخیر وارد اروپا شده‌، حدود ۷۵ درصد آنان وارد ایتالیا شده و ۲۵ درصد دیگر آنان وارد یونان و اسپانیا شده‌اند.

سازمان ملل متحد توافق و همکاری میان اتحادیۀ اروپایی و لیبیا را برای کاهش جریان پناهجویان«غیرانسانی» خوانده و استدلال کرده است که پناهجویان در لیبیا در زندان‌های هولناک نگهداری شده و حتی به عنوان برده فروخته شدند.

در یک رویداد جداگانه، پلیس ترکیه ۷۵ پناهجوی پاکستانی را که در زیرزمینی یک منزل در شهر استانبول به زنجیر بسته شده و شماری از آنان شکنجه شده بودند، از بند رها کرده است.

صد‌ها هزار پناهجو از سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان در سال‌های اخیر به ویژه در سال ۲۰۱۵ میلادی از مسیر ترکیه وارد اروپا شده است.

اتحادیه اروپا کمک خواهی از دولت‌های آفریقایی را برای مهار سیل پناهجویان در حالی مطرح می‌کندکه ایتالیا، عمده‌ترین مقصد مهاجرین غیرقانونی آفریقایی است.

اتحادیۀ اروپایی اکنون در صدد است تا پناهجویان سرگردان و سوار بر قایق‌های کوچک بادی که از آب‌های مدیترانه نجات داده می‌شوند، به اروپا نه بلکه به مراکزی که در نظر است در سواحل کشور‌های شمال آفریقا ساخته شود، منتقل شوند. هرچند هیچ کشور آفریقایی تا کنون به این طرح علاقمندی نشان نداده است.

اتحادیۀ اروپایی در چند سال اخیر، به هدف مهار کردن بحران مهاجرت به اروپا، با کشور‌های مختلف معاملاتی را انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشورهای اروپایی اتحادیه آفریقا مهاجرت غیر قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!

کانال تلگرامی پارسینTV ویدئویی از مصاحبه شبکه اسکای نیوز انگلیس با پناهجوی ایرانی که راهی رواندا شده است منتشر کرد:

پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!

ماه گذشته بود که لایحه «ایمنی رواندا» به تصویب قانون‌گذاران انگلیسی رسید و بر اساس آن دستگیری و بازداشت مهاجران غیرقانونی ساکن در انگلیس آغاز شده تا برای مرحله تبعید اجباری آن‌ها به کشور آفریقایی رواندا در مرکز این قاره آماده شوند

بر اساس این قانون کسانی که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند ظرف ۲۸ روز اخراج می‌شوند. آنها حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد مگر اینکه حکم پرونده آن‌ها تغییر کند.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز