Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی آرسته در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیک شدن انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به تجربه ۴۰ ساله خودم در انتخابات‌های مختلف بعد از انقلاب، تعهد را بهترین و بارزترین شاخصه برای انتخاب افراد می‌دانم.

وی افزود: تا کنون چندین سال تجربه عضویت هیئت اجرایی و یا نظارت انتخابات شوراها را به عهده داشتم که در اولین‌های انتخابات اعضای شوراها از معتمدان محله انتخاب می‌شدند و همین امر دلیل رغبت مردم برای رأی دادن پای صندوق‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان خاطر نشان کرد: اوایل انقلاب با جمعی از انقلابیون پیشگام و به نام اصفهان به دلیل اهمیت شورای شهر قانونی برای مجلس نوشتیم و شخصاً به دست رئیس کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی، شهید دیالمه رساندم.

قانونی که باعث خوشحالی شهید دیالمه شد

وی ادامه داد: این قانون برگرفته از آیات قرآن بود و همین امر باعث رضایت و خشنودی شهید دیالمه از نوشتن این قانون شده بود، اما تنها ۹۰ درصد آن تأیید شد و اصلاحاتی بر روی آن در مجلس صورت گرفت.

آرسته با اشاره به ایرادی که به این قانون گرفته شده بود، گفت: مبحث اینکه فردی از محل به منطقه و بعد به شهر وارد شود برای انتخابات اعضای شورای شهر حذف شد و می‌گفتن که باید مستقیم وارد رأی‌گیری شورای شهر بشود، از این رو این امر باعث شد که شناخت نامزدهای انتخاباتی شورای شهر برای مردم کمتر شود.

وی البته معتقد است که یکی از ایرادات اصلی امروزه در انتخابات شورای شهر ناشناخته بودن افراد برای مردم است و مردم تنها به چپ و راست بودن رأی می‌دهند و دیده شده که حتی برخی از این منتخبان اصفهانی الاصل نیستند.

مردم با نامزدهای انتخابی آشنایی ندارند

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان خاطر نشان کرد: این موضوع ناشناخته بودن ممکن است تبعات داشته باشد که بعدها مشخص شود نامزد انتخابی نسبت به انقلاب و مردم تعهد نداشته است؛ در واقع شورا یعنی مشورت با مردم و این در حالی است که در حال حاضر مردم با نامزدهای انتخاباتی آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: باید افراد و گروه‌های مطمئن در معرفی افراد به مردم کمک کنند، البته منظورم جناح‌های چپ و راست نیست و به آن اعتقاد ندارم و بلکه باید افرادی این نامزدها را معرفی کنند که در کارهای اجرایی امتحان خود را پس داده باشند.

شورای مردمی به فراموشی سپرده شده است

آرسته با خاطره‌ای از گذشته گفت: اعضا شورای شهر اولی در شهرداری اصفهان حتی پول چای خود را خودشان پرداخت می‌کردند تا دینی به گردنشان نباشد و به عشق مردم و انقلاب کار کنند اما اکنون شورای مردمی به فراموشی سپرده شده تا مردم در تصمیم گیری‌ها دخیل باشند و برای مردم با عشق کار کنند.

وی هر دو شاخصه تخصص و سابقه اجرایی را در انتخاب اعضای شورای شهر مهم و ضروری دانست و افزود: در درجه اول باید تعهد داشته باشند و سپس برای هر رشته و کمیسیون مربوطه در شورای شهر افراد متخصص انتخاب شود تا در کنار تعهد به مسئولیت خود عمل کند.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان گفت: شورای شهر یعنی خود مردم و مردم باید در امور شهر نظر بدهند و یا مخالفت خود را بیان کنند، گاهی اوقات دیده می‌شود که طرح‌ها تحمیلی وارد شواری شهر و تصویب می‌شود، در صورتی که برای شهر مفید نیست.

تعهد به انقلاب و مردم شاخصی برای انتخاب

وی حتی لیست نوشتن را تنها در صورتی مجاز می‌داند که افراد آن لیست برای مردم شناخته شده و البته از ویژگی تعهد و تخصص برخوردار باشند، زیرا لیست نوشتن باعث می‌شود خواسته‌های سیاسی را دخیل کنند و دیگر وجهه مردمی پیدا نمی‌کند.

آرسته در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: صلاحیت رئیس جمهور توسط شورای نگهبان محرز می‌شود اما باید توجه داشت که طی این ۴۲ سال از انقلاب، کارنامه همه افراد و رجل سیاسی برای مردم شناخته شده بنابراین مردم باید ببینند کدام یک مخلص، با اعتقاد، ولایتی و پاک است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با نمره ۱۰ و ۲۰ نمره قبولی را می‌دهد و اینجا خود مردم باید نامزدی را انتخاب کنند که نمره بالاتری را کسب کرده است.

شرایط موجود جامعه نتیجه رأی مردم است

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان بیان داشت: شرایط موجود جامعه نتیجه رأی دادن مردم است، شهید رجایی دو سه ماه بیشتر رئیس جمهور نبود اما بسیار مردمی بود و حقوق وزرای خود را تنها در حد گذران زندگیشان کم کرده بود. بنابراین فردی که انتخاب می‌شود باید یک آدم صالح، متدین و انقلابی باشد تا شب‌ها خواب راحت نداشته باشد و بین مردم حضور داشته باشد.

وی یادآور شد: درست است که مشکلات اقتصادی در اثر بی تدبیری مسئولان در کشورمان وجود دارد اما کشور ایران جایگاه بالایی در منطقه خاورمیانه و حتی در دنیا دارد و زیر یوغ هیچ ابر قدرتی نیست و مشکل تنها در بی تدبیری مدیران است، البته عواقب انتخاب رئیس جمهور غلط برای مردم سخت است.

کد خبر 5208323

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر اصفهان انقلاب اسلامی ایران اصفهان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان شب قدر فلسطین واکسن کرونا اردبیل ماه مبارك رمضان برای مردم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است

ایسنا/مازندران رییس شورای اسلامی بخش چمستان گفت: بخش ۷۴ ساله چمستان با ۹۶ پارچه روستا بزرگترین وسعت و بیشترین جمعیت را نسبت به خیلی از شهرستان های استان دارد و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، شوراها و مسئولین بخش چمستان تبدیل آن به شهرستان شدن است.

بخش چمستان، یکی از شهرهای استان مازندران در شهرستان نور است. جاده‌ای دارد که چمستان را به نور و آمل متصل می‌کند. این شهر با قدمت ۷۰ ساله دارای شهرداری، بخشداری، دادگستری، سایر ادارات و دوایر دولتی، کتابخانه، عمومی و کانون فرهنگی‌تربیتی است.

بخش چمستان دارای طبیعت بسیار زیبا و بکر و دست نخورده‌ است که امروزه در کمتر جایی یافت می‌شود. روستای ییلاقی لاویج دارای آب گرم طبیعی در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان، پارک جنگلی کشپل، دریاچه الیمالات، جنگل واز، بقعه تاریخی آقا شاه بالوزاهد در روستای آهودشت و ۳کیلومتری شرق چمستان واقع شده است.

کوه‌هایی چون میرخمند، واز، لاویج، طارم، رودبارک، گزناسرا از جاذبه‌های این بخش به شمار می‌رود.

این بخش دارای منابع بسیار غنی جنگلی، معادن شن و ماسه، معادن ذغال سنگ، وجود شهرک صنعتی، وجود ناحیه صنعتی، پرورش ماهی و غیره است.

مردم بخش چمستان سال‌ها است که با روش‌های مختلف می‌خواهند تا مسئولین کشوری و استانی نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند. 

«قدرت الله نصیری» رییس شورای اسلامی بخش چمستان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بخش ۷۴ ساله چمستان با ۹۶ پارچه روستا بزرگترین وسعت و بیشترین جمعیت را نسبت به خیلی از شهرستان های استان دارد و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، شوراها و مسئولین بخش چمستان تبدیل به شهرستان شدن است که با مطالبه‌گری امام جمعه چمستان از استاندار در خصوص این موضوع همراه بوده است.

وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای که وجود دارد، گفت: اما با خودیاری و همیاری مردم و شوراهای محل محور آمل به چمستان و نور چراغ های روشنایی با اعتبار بیش ۱۰ میلیارد تومان نصب شد.

رییس شورای اسلامی بخش چمستان با بیان اینکه در حوزه جاده‌های ییلاقی اتفاقات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: جاده لاویج به میرخمند یک کیلومتر آسفالت و سه کیلومتر زیر سازی انجام شد.
نصیری ادامه داد: متاسفانه سیلاب‌های اخیری که در بخش چمستان رخ داد خسارت‌های زیادی به ویژه به پل‌های روستایی وارد کرد که با تعامل مردم و شوراها با مسئولین و درایت فرماندار و بخشدار چمستان نسبت به بازگشایی مسیرهای بین مزارع، به صورت کوتاه مدت برای روستاییان فراهم شد و در حال حاضر هم کار روی پل‌های تخریب شده روستاها درحال انجام است.

وی تاکید کرد: متاسفانه روستاهای ییلاقی بالادست جاده مناسبی ندارد و محل تردد بسیاری از مردم خصوصا در فصل تابستان است که حمایت ویژه مسئولین امر در قسمت محرومیت زدایی را می‌طلبد.  

رییس شورای اسلامی بخش چمستان با بیان اینکه در طرح هادی روستاها مشکلات و چالش‌های زیادی وجود دارد، یادآور شد: بسیاری از روستاها بیش از ۵ یا ۶ سال از مهلت بازنگری آنها گذشته و نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی نسبت به بازنگری طرح هادی با توجه به موقعیت و شرایط توریستی بخش چمستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت نامزدهای انتخاباتی برای معرفی نمایندگان خود تمدید نمی‌شود
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد