Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@23:02:33 GMT

اصفهان چهار،تهران یک

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۶۷۲۹

اصفهان چهار،تهران یک

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر، روز گذشته پرسپولیس در اصفهان به مصاف سپاهان رفت،استقلال در آزادی پذیرای ذوب آهن بود و در دیگر دیدار انجام شده دو تیم پیکان و تراکتور به مصاف هم رفتند.

مصاف شش امتیازی

در حساس ترین دیدار هفته بیست و دوم،دو تیم صدرنشین سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سریع و پر برخورد،پرسپولیس با گل عیسی آل کثیر در دقیقه ۵۵ از حریف پیش افتاد و در حالیکه تا دقایق پایانی از حریف پیش بود،در دقیقه ۸۷ و روی شوت محمد محبی دروازه خود را باز شده دید تا دو تیم در پایان به نتیجه مساوی و کسب یک امتیاز از این دیدار حساس رضایت دهند.

حواشی شرم آور

دیدار پرسپولیس و سپاهان که از گذشته،همواره از حساسیت زیادی برخوردار بوده،قبل و بعد از بازی حواشی عجیبی را به دنبال داشت.قبل از بازی شاهد تجمع هواداران مقابل هتل تیم سپاهان و ایجاد مزاحمت برای اتوبوس حامل بازیکنان پرسپولیس و توهین به اعضای این تیم بودیم.اما در انتهای بازی شاهد زد و خوردها و درگیری‌هایی بودیم که برای فوتبال ایران و این دو تیم بزرگ،شرم آور بود.در حالیکه به علت شیوع ویروس کرونا بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار میشود،انتظار میرفت که در پایان این دیدار حواشی سالهای گذشته را نداشته باشیم،اما متاسفانه بازیکنان دو تیم کم کاری نکردند و جور تماشاگرنماها را کشیدند و در تونل ورزشگاه حسابی از خجالت هم درآمدند و صحنه های زشتی را برای فوتبال ایران رقم زدند.اگر چه حواشی ایجاد شده توسط تماشاگرنماها در سالیان گذشته هیچ توجیه و استدلالی ندارد،اما باید دید در این دیدار که تماشاگران حضور نداشتند چرا باز هم در الکلاسیکوی ایران شاهد چنین صحنه های زشتی بودیم؟

کمیته انضباطی کجاست؟

با توجه به اتفاقات رخ داده در پایان این دیدار،بدون شک انتظار میرود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال،با خاطیان و عاملان درگیری‌های اصفهان به شدت برخورد کند و با برخورد قاطعانه،یکبار برای همیشه به حواشی الکلاسیکوی ایران پایان دهد.بی شک در صورت عدم پایان دادن به این کینه ورزی ها،حضور هواداران در چنین جو مسمومی میتواند باعث وقوع اتفاقات دلخراش و غیرقابل جبران در سالهای آینده شود.کما اینکه در گذشته،سرباز محمود احمدی به دلیل این کوتاهی ها برای همیشه بینایی خود را از دست داد.

فرهاد،تعارف محرم و یحیی را پس زد

در دیگر تقابل تهرانی‌ها و اصفهانی‌ها،استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن بود که در پایان با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار کرد.استقلالی‌ها که در این دیدار چند بازیکن خود را در اختیار نداشتند در همان دقیقه ۶ بازی،با ضربه سر وحید محمدزاده از حریف عقب افتادند.در ادامه نیز آبی‌ها علیرغم خلق چند موقعیت موفق به گلزنی نشدند تا در دقیقه ۶۰ میلاد جهانی گل دوم ذوب آهن را به ثمر برساند.پس از دریافت گل دوم و در نیم ساعت پایانی،خستگی بازیکنان استقلال که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند،خود را بیشتر نشان داد تا استقلال این دیدار را به مهمان خود واگذار کند.

پیش درآمد دربی

دو تیم پرسپولیس و استقلال در حالی روز جمعه دربی فوتبال ایران را برگزار خواهند کرد که استقلال با شکست مقابل ذوب آهن و پرسپولیس با تساوی برابر سپاهان،موفق به کسب پیروزی در بازی‌های این هفته نشدند.همچنین سرخابی ها در دیدارهای شب گذشته و در آستانه دربی،یکی دو مهره خود را از دست دادند.آرش رضاوند بازیکن استقلال در شرایطی با دریافت کارت زرد در بازی شب گذشته دربی را از دست داد که حضور فرشید اسماعیلی نیز در بازی روز جمعه در هاله ای از ابهام قرار دارد.از سوی دیگر پرسپولیس برای دیدار دربی محرومی نخواهد داشت اما مصدومیت امید عالیشاه و حسین کنعانی زادگان در دیدار شب گذشته،وضعیت حضور این دو بازیکن را برای بازی مقابل استقلال نامشخص کرده است.

زور تراکتور به پیکان نرسید

در دیگر دیدار هفته بیست و دوم،شب گذشته پیکان پذیرای تراکتور بود.شاگردان خطیبی که پس از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا به دنبال کم کردن فاصله خود با صدر جدول بودند با گل مهدی تیکدری در دقیقه دهم از حریف پیش افتادند و در حالیکه نیمه اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند،در دقیقه ۵۲ توسط درویشی گل مساوی را دریافت کردند تا در نهایت با کسب یک امتیاز تهران را ترک کنند و نتوانند از غفلت سپاهان،پرسپولیس،استقلال و گل گهر برای کم کردن فاصله با صدر جدول استفاده کنند.

در دیگر بازی‌های هفته بیست و دوم، روز شنبه مس در رفسنجان با یک گل از مهمان خود نساجی شکست خورد، صنعت نفت در آبادان با یک گل مغلوب آلومینیوم اراک شد و سایپا در اولین دیداری که فراز کمالوند را روی نیمکت خود میدید موفق به شکست ماشین سازی در تبریز نشد و مقابل رقیب قعر جدولی خود، با نتیجه دو بر دو متوقف شد.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1095237 برچسب‌ها استقلال تهران پرسپولیس تهران لیگ برتر ایران سپاهان اصفهان ذوب آهن اصفهان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران لیگ برتر ایران سپاهان اصفهان ذوب آهن اصفهان هفته بیست و دوم شب گذشته ذوب آهن دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان برای کسب سهمیه آسیا به مصاف استقلال خوزستان می‌رود

تیم فوتبال سپاهان در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم استقلال خوزستان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه با برگزاری 7 دیدار به پایان می‌رسد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت.

فقط 5 هفته دیگر به پایان لیگ بیست و سوم باقی مانده و سپاهان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست و ششم باید آماده مصاف با استقلال خوزستان شود؛ دیداری که با توجه به شرایط استقلال خوزستان در پایین جدول و کورس سنگین تیم‌های در معرض خطر سقوط، تبدیل به یک دوئل تمام عیار شده و نتیجه آن علاوه بر دو تیم برگزار کننده، برای تیم‌های صنعت نفت آبادان، فولاد و نساجی نیز حائز اهمیت است.

زردپوشان اصفهانی در حالی آماده مصاف با استقلال خوزستان می‌شوند که هفته گذشته مقابل پرسپولیس به تساوی بدون گل دست پیدا کرده و یک امتیاز مهم را به دست آوردند؛ شاگردان مورایس شانسی برای قهرمانی ندارند اما برای کسب سهمیه آسیایی و حفظ جایگاه‌شان در رده سوم باید از سد استقلال خوزستان عبور کنند. سپاهان در  25 هفته گذشته 14برد، 4 تساوی و 7 شکست به دست آورده و با اندوختن 46 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده است.

در طرف مقابل استقلال خوزستان هفته گذشته مقابل ملوان به تساوی یک_یک رسید و یک امتیاز مهم را کسب کرد؛ آبی‌پوشان خوزستاتی یکی از جدی‌ترین گزینه‌های سقوط 6ستند و برای فرار از منطقه خطر به همه امتیازات باقی مانده نیاز دارند و همین امر موجب می‌شود که با تمام قوا به میدان بیایند. استقلال خوزستان در 25 هفته گذشته 4 برد، 9  تساوی و 12 شکست به دست آورده و با کسب 21 امتیاز در رده پانزدهم جدول ایستاده است.

بازی فردا برای سپاهان از نظر امتیازی حساسیت چندانی ندارد؛ شاگردان مورایس شانسی برای قهرمانی ندارند و از طرفی فاصله 5 امتیازی با تراکتور باعث شده تا جایگاه‌شان در رده سوم تا حدودی تثبیت شود و با خیال آسوده به میدان بیایند‌.

با این حال سپاهانی‌ها مقابل استقلال خوزستان کار سختی پیش‌رو خواهند داشت؛ زردپوشان اصفهانی در این هفته مقابل تیمی به میدان می‌روند که چیزی برای از دست دادن ندارد و برای بقا می‌جنگد؛ از طرفی شاگردان مورایس اگرچه عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ را در اختیار دارند، اما عملکرد آنها در طول نیم‌فصل گذشته نشان داده است که هرگاه مقابل تیم‌هایی با سبک بازی تدافعی و تخریبی به میدان رفته‌اند، به مشکل برخورده‌اند.

در طرف مقابل استقلال خوزستان شرایط سختی را تجربه می‌کند؛ شاگردان پورموسوی در خطر سقوط قرار دارند و کورس سنگین تیم‌های پایین جدول برای فرار از خطر سقوط و فاصله یک امتیازی تیم‌های رده سیزدهم تا پانزدهم باعث شده که همه بازی‌های باقی مانده از حساسیت دو چندانی برخوردار شود، از طرفی آبی‌پوشان خوزستان از 5 بازی آخرشان فقط یک برد به دست آورده‌اند و همین موضوع اهمیت پیروزی مقابل سپاهان را دو چندان خواهد کرد‌.

آنچه که مشخص است اینکه، تقابل سپاهان و استقلال خوزستان بازی سرنوشت‌سازی است که می‌تواند تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ شود و باید دید که حوادث فوتبالی به سود کدام تیم رقم خواهد خورد.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شداحضار 2 مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

 

برترین گلزنان:

شهریار مغانلو با 14 گل و جواد آقایی‌پور با 5 گل برترین گلزنان این بازی هستند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، امید نورافکن، برایان دابو، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و شهریار مغانلو.

سرمربی: مورایس

ترکیب احتمالی استقلال خوزستان:
حسن پورحمیدی، عثمان اندونگ، احمدرضا جلالی، آسو رستم، احمد مطلق زاده، حسن شوشتری، علیرضا کاظمی، ابوالفضل کوهی، دوستونبک تورسانو، بهروز بارانی و ساویو روبرتو.

سرمربی: پورموسوی

آمار رویارویی‌های دو تیم سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان به شرح زیر است:

لیگ سیزدهم:

استقلال خوزستان صفر_سپاهان 2

سپاهان 3_استقلال خوزستان یک

لیگ چهاردهم:

سپاهان 3_استقلال خوزستان 2

استقلال خوزستان یک_سپاهان 3

لیگ پانزدهم:
سپاهان یک_استقلال خوزستان صفر

استقلال خوزستان یک_سپاهان یک

لیگ شانزدهم:

سپاهان 3_استقلال خوزستان یک

استقلال خوزستان یک_سپاهان یک

لیگ هفدهم:

سپاهان یک_استقلال خوزستان یک

استقلال خوزستان 3_سپاهان 2

لیگ هجدهم:

استقلال خوزستان یک_سپاهان یک

سپاهان 2_استقلال خوزستان صفر
لیگ بیست و سوم

استقلال خوزستان یک_سپاهان 3

برنامه سایر بازی‌های هفته لیگ برتر به شرح زیر است:

یکشنبه 16 اردیبهشت ماه

گل‌گهر سیرجان_شمس‌آذر قزوین

دوشنبه 17 اردیبهشت ماه

نساجی مازنداران_پرسپولیس

استقلال_ذوب‌آهن

پیکان آلومینیوم اراک

ملوان_هوادار

صنعت نفت آبادان _ مس رفسنجان
فولاد _ تراکتور
 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی سپاهان و استقلال خوزستان + فیلم
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • باید اتفاقات دیداربا سپاهان را فراموش کرد/تمدید قرارداد حاشیه است
  • روز سخت پرسپولیس و شرایط متفاوت استقلال/ سپاهان در اندیشه جهش!
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد
  • انرژی‌ای که رامین در نقش جهان هم نیاز دارد (عکس)
  • معرفی داوران دیدار سپاهان و استقلال خوزستان
  • سپاهان برای کسب سهمیه آسیا به مصاف استقلال خوزستان می‌رود
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نایب‌قهرمانی
  • گیتی‌پسند میزبان ماراتن نائب‌قهرمانی