Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@17:49:42 GMT

رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۶۸۳۲

رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد و نام امام راحل، شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: اگر شهدا نبودند، امنیت فعلی را در کشور شاهد نبودیم و ما همیشه مدیون رشادت‌ها و زحمات شهدا و ایثارگران هستیم.

وی درباره لزوم ساخت تندیس از شخصیت‌ها و فرماندهان دفاع مقدس اظهار کرد: در همه کشورها از شخصیت‌های جنگ‌شان به انواع مختلف قدردانی می‌کنند؛ یکی از این روش‌ها ساخت تندیس و سردیس فرماندهان جنگ است تا چهره واقعی این بزرگواران در حالات واقعی کارزار جنگ نشان داده شود بنابراین اینگونه فعالیت‌ها برای همه دولت‌ها در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران ضمن قدردانی از ساخت تندیس آیت‌الله هاشمی توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موزه با ساخت تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از فرماندهان دفاع مقدس یاد ایشان را زنده نگه داشت و نسل آینده از این طریق می‌تواند با فرماندهان دفاع مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.

محسن هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همراهی اش با امام راحل (ره) افزود: کتابی از سوابق انقلابی ایشان با عنوان "هاشمی رفسنجانی و دوران مبارزه" منتشر کرده‌ایم که مجموعه اسناد مربوط به ساواک ایشان و دوران پیروزی انقلاب اسلامی را از دیدگاه ایشان بررسی شده است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در تثبیت انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشت. در سال ۱۳۶۰ با بحران ترور آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و ترور و شهادت آیت‌الله بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر، عملا در صحنه ایران اسلامی جای خالی نیرو‌های انقلابی محسوس بود و در این فضا آیت‌الله هاشمی در کنار رهبر فقید انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، زحمات بسیاری برای تثبیت انقلاب اسلامی و عبور از بحران‌ها کشیدند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آیت‌الله هاشمی در سال ۱۳۶۲ با حکم فرمانده کل قوا، حضرت امام خمینی (ره) در عملیات خبیر در قد و قامت فرمانده در دفاع مقدس حضور داشت. همچنین در سال ۱۳۶۶-۱۳۶۷ حکم جانشینی فرماندهی کل قوا هم به ایشان تفویض شد. ایشان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی کشور زحمات بسیاری کشیدند.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود تا زمانی که آزادگان عزیزمان وارد ایران نشده‌اند، جنگ هنوز تمام نشده است. آیت‌الله هاشمی بهترین روز خود را آزادگی اسرای ایرانی (آزادگان) می‌دانست و در این مسیر قدم‌های شایسته‌ای برداشت. جای تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خالی بود و از زحمات دست‌اندرکاران این کار یعنی سردار باقری، دکتر جعفری و سردار کارگر تشکر می‌کنم که این استند جدید را به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزودند.

تندیس "آیت الله هاشمی رفسنجانی" توسط استاد هنرمند آقای کنگرانی در ابعاد "هایپر رئال" از جنس سیلیکون (منطبق با تصاویر و ابعاد واقعی ایشان در سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ دوران دفاع مقدس) ساخته شده است.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای تکمیل پروژه ساخت تندیس فرماندهان اتاق جنگ (هشت سال دفاع مقدس) در نظر دارد تا تندیس فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس را، چون آیت‌الله العظم خامنه‌ای مقام معظم رهبری؛ محسن رضایی و... را در قالب تندیس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جانمایی کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان دفاع مقدس موزه هاشمی رفسنجانی تندیس رونمایی محسن هاشمی نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین دعای روز بیست و ششم رمضان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آیت الله هاشمی رفسنجانی تندیس آیت الله هاشمی ساخت تندیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است