Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:48:57 GMT

گعده‌ کارآگاهان بازنشسته به ایران رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۰۹۲

گعده‌ کارآگاهان بازنشسته به ایران رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نون اولین اثر از ریچارد آزمن، تهیه‌کننده، کمدین و نویسنده‌ نامدار انگلیسی، را با ترجمه‌ محدثه احمدی به بازار نشر فرستاد. هرچند این اولین رمان آزمن بود اما با موفقیتی خارق‌العاده در دنیا مواجه شد، موفقیتی که پیش‌بینی می‌شود ادامه‌دار باشد.

۱۰ ناشر مختلف برای به دست‌ آوردن امتیاز این اثر رقابت می‌کردند و درنهایت انتشارات پنگوئن برنده‌ این رقابت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریچارد آزمن برای چاپ این رمان جنایی خود یک قرارداد شگفت‌انگیز هفت‌رقمی بسته و طی 18 ماه مخفیانه مشغول نگارش آن بود. «انجمن قتل پنجشنبه‌ها» در پاییز 2020 منتشر شد و حالا نشر نون اولین ناشر ایرانی است که آزمن را به کتاب‌خوان‌های ایرانی معرفی کرده است و خوانندگان فارسی‌زبان با فاصله‌ کمی از خوانندگان انگلیسی‌زبان در لذت خواندن این اثر شریک شده‌اند.

این ترجمه در ۳۵۰ صفحه و بهای ۷۹ هزار تومان به مخاطبان ایرانی عرضه شده است.

آزمن 50 ساله که پیشتر به‌خاطر اجراهای تلویزیونی‌اش معروف بود به نشریه‌ گاردین گفته است سال‌ها دلش می‌خواسته جرات نگارش یک رمان جنایی را پیدا کند: «همیشه می‌دانستم نوشتن رمان جنایی چقدر سخت است، و برای نویسندگان این ژانر احترام زیادی قائلم. این‌همه صبر و انتظار ارزشش را داشت. تصمیم گرفتم کارم را شروع کنم ولی دیگر نتوانستم جلوی قلمم را بگیرم. به کسی چیزی نگفتم، چون نمی‌خواستم از آن دسته آدم‌هایی باشم که دور می‌چرخند و می‌گویند اوه، بله، دارم کتاب می‌نویسم. وقتی کتاب تمام شد با خودم گفتم خب، حداقل فهمیدم از پسش برمی‌آیم.»

بازدید آزمن از یک دهکده‌ بازنشستگی الهام‌بخش او برای این رمان شد که به گفته‌ خودش «پر از افراد جالبی بود که زندگی‌های جذابی داشتند. کارهایی می‌کردند و چیزهایی داشتند ولی انگار همگی در خوابگاه دانشگاه زندگی می‌کردند.» در این رمان پرفروش، کارآگاهانی تازه‌کار در یک دهکده‌ بازنشستگی شیک دور هم جمع می‌شوند تا راجع به جنایت‌های حل‌نشده تحقیق کنند. یک بسازبفروش محلی به قتل می‌رسد و حالا این اعضای عجیب اولین پرونده‌ واقعی خود را پیش رو دارند و باید راز آن را کشف کنند.

نامزدی جایزه‌ ادگار در بخش رمان جزو موفقیت‌های این کتاب است و قرار است یک اقتباس تلویزیونی از آن هم ساخته شود.

کد خبر 5208402 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر نون ادبیات داستانی تازه های نشر روز قدس ترجمه نهاد کتابخانه های عمومی کشور موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نقد کتاب تجدید چاپ درگذشت چهره ها تازه های نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دعا و نیایش ادبیات داستانی فلسطین دفاع مقدس جنگ تحمیلی رایزنی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس

فرزانه فصیحی بانوی ملی‌پوش دوومیدانی ایران به رقابت‌های لیگ الماس دعوت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مرحله سوم رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس در سال 2024 (دایموند لیگ) قرار است روز 10 مِی (21 اردیبهشت) در شهر دوحه پایتخت کشور قطر برگزار شود.

این رویداد یکی از بزرگترین مسابقات در رشته دوومیدانی محسوب می‌شود و ورزشکاران مطرح دنیا از سوی مسئولان برگزاری به آن دعوت می‌شوند.

بر همین اساس، مسئولان برگزاری لیگ الماس از فرزانه فصیحی بانوی دونده سرعت کشورمان دعوت کردند که در مسابقات دوحه حضور داشته باشد و در این رقابت‌ها شرکت کند.

فصیحی که سابقه کسب مدال نقره در دوی 100 متر قهرمانی آسیا و همچنین 2 مدال طلا در رقابت‌های داخل سالن آسیا را در کارنامه دارد، اولین بانوی دوومیدانی ایران است که فرصت حضور در لیگ الماس را پیدا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب