Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بیگی با اشاره به بررسی وضعیت دانش آموزان شرکت کننده در آزمون حضوری باسامانه ماسک گفت: افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا جدا از سایرین آزمون می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در برنامه انتهای الوند با موضوع «بررسی و تبیین چگونگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی» اظهار کرد: سال گذشته هم امتحانات نهایی به همین روش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی همانند سال قبل مورد توجه قرار گرفته است، همچنین بازنگری در این شیوه‌نامه‌ها امروز به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

او افزود: امسال ۶ هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در نظر گرفتیم که نسبت به سال قبل ۴ هزار حوزه افزایش داشته است تا ۶۴۰ هزار دانش‌آموز دوازدهمی در امتحانات شرکت کنند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش با اشاره به شیوه‌نامه‌های بهداشتی که امسال در نظر گرفته شده است، گفت: فاصله صندلی‌ها از هم ۴ مترمربع است و از هر طرف ۲ متر با یکدیگر باید فاصله داشته باشند، تهویه هوا هم باید حتما انجام شود و حتی اگر امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار انجام بگیرد.

محسن‌بیگی تاکید کرد: خانواده‌ها و عوامل اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا شیوه‌نامه‌ها رعایت و از تجمع دانش آموزان در زمان رفت و آمد و حضور در سالن اجتناب شود.

تراکم در حوزه امتحانی پایه نهم ۳۰ نفره است

او درباره امتحانات پایه نهم با اشاره به اینکه این امتحانات به صورت مدرسه‌ای است، تاکید کرد: تراکم در پایگاه‌های امتحانی این پایه حدود ۳۰ دانش‌آموز است.

به گفته مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم هم یک مراقب سلامت در حوزه نظارت کافی را دارد، علاوه بر آن از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

محسن بیگی گفت: کد ملی تمام دانش‌آموزان در اختیار وزارت بهداشت است و از طریق سامانه ماسک وضعیت آنان چک می‌شود، همچنین برای دانش‌آموزانی که کرونا دارند یا مشکوک به کرونا هستند، آزمون در شرایط قرنطینه و جداگانه انجام خواهد شد. همچنین دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای هم به طور جداگانه امتحان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش آموز امتحان پایه نهم شیوه نامه امتحان شیوه نامه ها دانش آموزان محسن بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • رقابت ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب کنکور در مازندران
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان