Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح دوشنبه در نشست فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور روسای اتحادیه ها، انجمن ها و کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس برگزار شد، از اعلام آمادگی بخش دولتی برای استفاده از ظرفیت های مشاوره ای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای اصلاح تصمیم ها و هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی خبر داد، گفت: با هماهنگی که بین اداره کل تأمین اجتماعی و امور مالیاتی با بنگاه های اقتصادی استان وجود دارد، بخش مهمی از دغدغه فعالان اقتصادی استان رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو فعال سازی بخش اقتصادی و توسعه بنگاه‌ها است، افزود: فعال بودن بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی می تواند سطح تاب آوری بخش اقتصاد در مقابل شوک های احتمالی را افزایش و میزان برخورداری از رفاه اجتماعی را نیز ارتقاء دهد.

استاندار هرمزگان، تصریح کرد: اگر کسی مسئولیت دولتی داشته باشد و از توانایی لازم برای تشخیص این موضوع برخودار نباشد یک فاجعه است.

همتی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه فعالان بخش اقتصادی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی امروز هستند و باید مورد تکریم و حمایت قرار بگیرند، عنوان کرد: تمام اقدامات، رفتارها و سیاست گذاری های بخش دولتی باید بر مبنای تسهیل امور و پشتیبانی از فعالان اقتصادی باشد.

وی افزود: ما به عنوان بخش دولتی باید یاد بگیریم در مقام عمل با بخش خصوصی رقابت نکنیم و امنیت را برای سرمایه گذاران این بخش فراهم کنیم و فعالان بخش خصوصی نیز اقتضائات زمان و شرایط حاکم بر جامعه را درک کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مسئولیت ها امانت مردم به زمامداران و عوامل اجرایی است، گفت: این مردم هستند که برای پاسداری از انقلاب خون دادند و باید در عرصه اجرا و عمل به قوانین، اهداف اولیه انقلاب را خوب پیاده کنیم که مردم با همان امیدواری روزهای اول انقلاب در صحنه باشند؛ کما اینکه در همه مقاطع مردم از انقلاب دفاع کرده اند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با تأکید بر بهر گیری از یارانه سوخت برای پشتیبانی از بخش صادرات، افزود: فعالان بخش خصوصی باید بخش نامه ها و دستورالعمل های دولتی، پیرامون تولید و صادرات را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه فاصله دولت و بخش خصوصی باید از بین برود، بیان داشت: اتاق های سه گانه استان باید به صورت فعالانه با مطرح کردن مشکلات فعالان در حوزه های مختلف، شرایط را برای رسیدن به نقطه مطلوب فراهم کنند.

راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، راه اندازی سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات، تغییر فرآیند صادرات سنتی به صادرات مدرن و برقراری تعامل با میادین میوه و تره بار کلان شهرها با هدف حمایت از کشاورزان استان توسط اتاق بازرگانی از دیگر مواردی بود که استاندار هرمزگان در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی مورد تأکید قرار داد.

همتی پیش از نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، از ساختمان در حال ساخت اتاق بازرگانی بندرعباس نیز بازدید کرد.

ساختمان اتاق بازرگانی بندرعباس در هفت طبقه احداث خواهد شد و تا یکسال آینده آماده بهره برداری می شود.

کد خبر 5208520

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی استانداری هرمزگان محصولات کشاورزی بندر شهید باهنر بندر شهید رجایی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان واکسن کرونا اردبیل فلسطین شب قدر ماه مبارك رمضان اتاق بازرگانی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی‌نسب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با بهروز ناصری رئیس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام  اظهار کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌ها برای دستیابی به اهداف واقعی باید از مسیر دانشگاه بگذرد و اتاق بازرگانی ایلام از هرگونه همکاری مشترک با این دانشگاه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، آموزش و ایجاد نمایشگاه استقبال می‌کند.

وی افزود: پیوند اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با دانشگاه زمینه‌ساز رشد تولید، تجارت، بازرگانی و سایر بخش‌های اقتصادی خواهد بود. تلاش می‌شود که با انعقاد تفاهم‌نامه زمینه لازم برای توسعه همکاری بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تأکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی از حیث نفت و گاز، پتروشیمی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صنعت و معدن، داشتن مرز مشترک با عراق و کشاورزی برای جذب سرمایه‌گذاری است که باید از ظرفیت دوسویه اتاق و دانشگاه برای تحقق این مهم استفاده بهینه شود.

تحول اقتصادی با اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز با استقبال از هرگونه همکاری دوسویه با اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه همه‌جانبه این استان استقبال کرد، گفت: اجرای طرح‌های مشترک بین اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند فرصت‌های جدید کارشناسی شده‌ای را برای تحول اقتصادی در استان فراهم کند.

بهروز ناصری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ورود به مسائل استانی و کمک به حل مسئله در استان بوده که این دانشگاه در استان با همه ظرفیتی که دارد در خدمت توسعه استان است. ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول تحصیل هستند که خروجی آن زمینه‌ساز تحول بوده و این ظرفیت می‌تواند در حوزه کارشناسی اقتصادی و سایر بخش‌ها به فعالان بخش خصوصی کمک کند. این دانشگاه آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟