Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:29:17 GMT

صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۳۲۱

صادرات یک میلیارد دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۲۰۲۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، پنجمین رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور هیات تجاری در حوزه‌های سلامت (دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی) و صنعت ساختمان از کشور بوسنی و هرزگوین به منظور ارائه مشاوره و مدیریت صادرات محصولات دانش بنیان در محل صندوق نوآوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ابتدای این جلسه، مجموعه توانمندی‌های کشور در زمینه نوآوری و همچنین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه صادرات را تشریح کرد و گفت: امروز در حدود ۷ هزار استارت‌آپ در ایران فعال هستند که بعد از تجاری‌سازی محصول خود به جرگه شرکت‌های دانش بنیان می‌پیوندند. در حال حاضر نزدیک به ۶ هزار شرکت دانش بنیان داریم که صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه تامین مالی آنها را طبق قانون بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در سال ۲۰۲۰ توانستند صادرات خود را توسعه دهند، گفت: بر اساس آخرین آمار، ۴۵۰ شرکت دانش بنیان صادراتی توانستند یک میلیارد دلار صادرات در سال ۲۰۲۰ داشته باشند.

شاهوردی ادامه داد: مجموعه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی متنوع است که شامل ارائه تسهیلات، توانمندسازی، سرمایه‌گذاری و ارائه ضمانت‌نامه بانکی است. صندوق نوآوری همچنین در زمینه توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و برگزاری جلسات مذاکرات تجاری با مشتریان احتمالی، اخذ استانداردهای صادراتی، شناسایی و مشاوره دریافت مالکیت فکری از شرکت‌های دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری کشور نیز خدمات ارائه می‌کند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری گفت: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمایشگاه معرفی محصولات دانش بنیان ایرانی در بوسنی و هرزگوین و همچنین نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در آن کشور راه‌اندازی شود.

وی همچنین از آمادگی این صندوق برای انتقال تجربیات این صندوق در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری در بوسنی و هرزگوین خبر داد.

کد خبر 5208452 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان صادرات دانش بنیان شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی فناوری نانو حاکمیت سایبری ایالات متحده امریکا اینترنت گوگل تولید دانش بنیان شبکه اجتماعی نوآوری صنعت موشک سازی ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود