Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در  جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: در آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان و عید فطر قرار داریم و به‌لطف حق امیدواریم ماه رمضان ، ماه خویشتن‌داری در برابر معاصی برای همه مسلمانان بوده باشد.

او افزود: کشور ما روز‌های سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند و در آستانه یکی از انتخابات‌های سرنوشت‌ساز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مردم اجازه پیدا کنند می‌توانند سکان کشور را در دست فردی مدیر و مدبر قرار دهند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ما ظرفیت‌ها و مؤلفه‌هایی در قانون داریم که هنوز اجرا نشده است. آنچه که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده، اجرای انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری است که این موضوع نیازمند لوازمی است که باید فراهم شود.

موحدی زاده بیان کرد: مشارکت زیاد زمینه رقابت می‌خواهد، باید اجازه داده شود تا افراد توانا و دانا در صحنه حاضر شوند و زمینه حضور افرادی که در خود شایستگی می‌بینند نباید محدود شود.

بیشتر بخوانید

آغاز فعالیت آزمایشی اولین اتوبوس برقی در مشهد

او با تأکید بر اینکه طبق اصل نهم قانون هیچ مقامی حق ندارد با وضع قوانین و مقررات حقوق و آزادی عمومی را محدود کند و وظایف باید طبق قانون اساسی تعیین شود تصریح کرد: حق انتخاب‌شدن و انتخاب‌کردن را باید تقویت کنیم و تأثیرگذاری رأی مردم را مدنظر قرار دهیم. مردم اگر این را باور کنند ، می‌توانند روی سرنوشت کشور تأثیر بگذارند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخشی از صحبت‌های خود به حوزه تأیید صلاحیت‌های اعضای شورای شهر اشاره و تاکید کرد: ما از عملکرد خود دفاع می‌کنیم، نهاد‌های مربوط باید اجازه بدهند افرادی که تخصص دارند وارد شوند، البته این به معنی منع ورود چهره‌های جدید نیست. مردم باید انتخاب کنند، جنب‌وجوشی که در شهر دیده می‌شود پیامد تلاش مدیریت شهری است و همه در این کارکردن برای شهر هم‌نظر بوده‌ایم.

موحدی زاده اظهار کرد: امروز گزارش ۵۵ پروژه زیر بیانی ارائه شد که حدود ۲۸ پروژه در ۴ گوشه این شهر در حال انجام است و تا آخرین روز به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. پیمان بسته‌ایم که تا هستیم کوشا باشیم که این را در عملکرد شورای پنجم می‌توان ملاحظه کرد.

او افزود: آنچه که جوهره سرمایه اجتماعی را تشکیل می‌دهد، اعتماد است که هسته زایش در جامعه است. محصول سرمایه و اعتماد اجتماعی اتحاد و انسجام ایجاد می‌کند. باور دارم به اینکه ما آخرین نسلی هستیم که به شعار اصلاح نظام می‌پردازیم و باور داریم از درون باید بر مشکلات غلبه کرد.

 

تأکید بر توسعه متوازن پروژه‌های شهری

شهناز رمارم عضو شورای شهر مشهد نیز در نطق پیش از دستور با اشاره به فاجعه افغانستان گفت: تسلیت عرض می‌کنم، به پرواز در آمدن این کبوتران بی‌بال‌وپر دل آدم را به درد می‌آورد. اگر این اتفاق در یک کشور اروپایی می‌افتاد، بازهم این‌گونه برخورد می‌شد!؟

او با اظهار تأسف از این موضوع افزود: زنان و کودکان قربانیان جنگ‌ها و این‌گونه حوادث هستند.

این عضو شورا به فعالیت‌های شورای پنجم در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در برنامه عملیاتی، ما گسترش عدالت اجتماعی و تعادل قضایی را در دستور کار داریم و به‌دنبال تحقق این قول به مردم بودیم. با گسترش آپارتمان‌نشینی، جدایی‌نشینی افزایش یافت و کرونا این موضوع را عمیق‌تر کرد. ما برای تحقق شعاری که دادیم، باید فضا‌های اجتماعی ایجاد می‌کردیم که کافه‌پیاده‌رو‌ها یکی از این فضا‌ها بود.

رمام بیان کرد: همچنین توسعه متوازن پروژه‌ها نیز از دیگر نکات مدنظر بود و پل ابوطالب در مقابل پل شهید ناصری قرار گرفت و عدالت اجتماعی مورد توجه بود. همچنین کشت‌پارک چهل‌بازه در کنار کشت‌پارک شهید رجایی قرار گرفت. باغ خاطره و باغ زندگی نیز وعده‌گاه هفته‌ای شد برای کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند.

او تصریح کرد: از طرفی شاید وظیفه شهرداری ورود به مسائل اجتماعی نبود، ولی به‌دلیل گسترش عدالت اجتماعی آن‌ها را محقق کردیم. حمایت از کادر درمان در زمان شورا، ایجاد ایستگاه‌های کارگری در شهر در همین شرایط کرونا و توزیع بسته‌های حمایتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بود.

عض شورای شهر تأکید کرد: سامان‌دهی کشف‌رود و سامان‌دهی معتادان متجاهر نیز در راستای مسئولیت اجتماعی بود که برخی از آن‌ها در محدوده شهر هم نبود.

رمام اظهار کرد: پروژه‌های فراوانی داریم و از نظر من ورود شهرداری به مسئولیت اجتماعی یکی از ویژگی‌های برجسته شورای پنجم بود.

منبع:شهرآرا نیوز

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورا شهر مشهد مسئولیت اجتماعی شورای شهر پروژه ها شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم