Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد  اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات رافع مشکلات داخلی و عامل برخورداری از مواضع مقتدرانه در عرصه بین‌المللی است.

وی با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: انتخابات در ایران مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری دینی بوده و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی تصریح کرد: با اشاره به ماهیت انتخابات، رأی‌دهی و مشارکت در انتخابات آشکارترین نوع مشارکت سیاسی در جوامع مردم‌سالار بوده و رأی دادن درواقع مؤثرترین و عملی‌ترین وسیله برای مردم است تا افکار و عقاید خود را در اداره امور عمومی و اجتماعی اعمال کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به تأثیر میزان مشارکت انتخاباتی در وضعیت کشور، بیان کرد: ازآنجاکه میزان مشارکت شهروندان در انتخابات یکی از شاخص‌های میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی در بسیاری از کشورها است، حکومت‌ها بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید می‌کنند.

وی ادامه داد: حکومتی که بتواند بیشترین مشارکت در انتخابات را جلب کند نه‌تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز می‌تواند از موضع مقتدرانه برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران نیز مشارکت سیاسی در قالب انتخابات بسیار مهم و حساس شد و حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات به نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی بدل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر همت همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات رافع مشکلات داخلی و عامل برخورداری از موضع مقتدرانه در عرصه بین‌المللی است.

 وی خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به‌روزهای انتخابات تب‌وتاب بحث‌های سیاسی بر سر موضوعاتی چون شرکت در این رزمایش سیاسی ملی، سوابق کاندیداها، شعارها و برنامه‌هایشان و سرانجام انتخاب اصلح در بین اقشار مختلف جامعه بالاگرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری ادامه داد: در این میان دشمنان قسم‌خورده انقلاب نیز با شناخت و درک نقش حیاتی انتخابات در استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی از یکسو تمامی توان خود را برای کمرنگ کردن حضور ملت در پای صندوق‌های رأی به میدان می‌آورند و از سوی دیگر می‌کوشند تا با اثرگذاری بر آرای آحاد ملت آن‌ها را از انتخاب گزینه‌ای همسو با آرمان‌های انقلاب دور کنند؛ ازاین‌رو همه باید هوشیار بوده و برای تحقق مشارکت حداکثری و بر روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی تلاش کنیم.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری نماینده ولی فقیه خراسان شمالی انتخابات حجت الاسلام نوری حجت الاسلام والمسلمین نوری مشارکت حداکثری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است