Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: باید بتوان ارزیابی‌ها را ارزیابی کرد تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را کاهش داد به گونه ای که مشخص باشد براساس اقدامات صورت گرفته روش‌های ما بهبود یافته و باید این وضعیت قابل سنجش باشد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در دومین فرآیند جشنواره تعالی سازمانی شهرداری اصفهان، با بیان اینکه شهرداری یک مؤسسه عمومی غیردولتی است که دارای ویژگی‌هایی است، اظهار کرد: شهرداری به علت ماهیت خدمات رسانی، دستگاهی چابک است و این نهاد باید نرم و انعطاف پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انعطاف پذیری این دستگاه به این معناست که در درون قابل تغییر و اصلاح باشد، بتواند اشکالات را برطرف کند و ظرفیت تغییر برای بهبود اقدامات داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری یک دستگاه انعطاف پذیر، نرم، خلاق و نوآور است، گفت: این نهاد باید مانند دولت‌ها دارای اتفاق دول باشد به گونه‌ای که واحد و یکپارچه بوده و با داشتن استراتژی و اهداف مشخص بتواند مأموریت اصلی خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: جدول آنالیز یا همان SWOT که آشنایی تهدیدها و فرصت‌ها را شامل می‌شود باید هر سال نسبت به سال قبل ارتقا پیدا کند تا نقاط ضعف مشخص شود هرچند در مدل ارزیابی EFQM می‌توان نقاط ضعف و قدرت سیستم را شناسایی و با شناخت فرصت‌ها و تهدیدها درصدد بهبود روش‌ها برآمد و بهره‌وری را با استفاده از استانداردهای جدید افزایش داد.

نوروزی با بیان اینکه مجموعه‌های شهرداری که مورد ارزیابی قرار گرفتند جای تقدیر دارد، اظهار کرد: باید بتوان ارزیابی‌ها را ارزیابی کرد تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را کاهش داد به گونه‌ای که مشخص باشد براساس اقدامات صورت گرفته روش‌های ما بهبود یافته و باید این وضعیت قابل سنجش باشد.

شهرداری اصفهان آمادگی برگزاری افتتاحیه‌های هر روزه را دارد

وی افزود: باید گزارشی منتشر تا مشخص شود، بهره‌وری در چه بخش‌هایی افزایش پیدا کرد تا از نظر کمی ارزیابی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: سه سال پیش شهرداری اصفهان برای نخستین بار در میان شهرداری‌ها پذیرفت که سیستم از نظر ضعف‌ها و نقاط قوت مورد کاوش و ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: به لحاظ اقتصادی در کشور برای دولت امکان کلنگ زنی از پروژه‌ها کم است، اما در شهرداری اصفهان این موضوع پیوسته انجام می‌شود و هنوز تداوم دارد و هر روز هم شهرداری این آمادگی و ظرفیت را در سازمان‌ها و مناطق دارد.

نوروزی تصریح کرد: متأسفانه این روزهایی که باید امید ایجاد و مردم امیدوار به آینده و شهر خود شوند افرادی که باید این خبرها را منتشر کنند معلوم نیست کجا هستند، در صدا و سیما گزارشی پخش و اذعان می‌کنند شهرداری در مکانی که مربوط به شهر اصفهان نیست و در حریم قرار دارد، کار نکرده است.

برخی امید را به ضد امید تبدیل می‌کنند

وی افزود: این مکان خیابانی بین دولت آباد و شهر اصفهان (خیابان جانبازان) است، اما بر ضد مدیریت شهرداری اصفهان صحبت می‌کنند از سوی دیگر در حصه به عنوان یک نقطه بسیار مهم افتتاحیه برگزار و خیابان اطشاران کلنگ‌زنی و راه آن باز می‌شود، اما این اقدامات که منشأ امید برای آنهایی است که سال‌ها دیده نشده‌اند، بیان نمی‌شود.

شهردار اصفهان گفت: متأسفانه از امکانات در راستای منافع ملی استفاده نمی‌شود می‌توان امید ایجاد کرد، اما یاس را ترویج می‌کنند.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌ها و اتفاقات بزرگی که مدیران شهری در هر نقطه از شهر ایجاد کرده‌اند هرکدام می‌تواند نقطه امیدی برای مردم باشد؛ به خصوص اکنون که حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند امنیت کشور را تقویت کند بنابراین درک و فهم درست باید وجود داشته باشد و امروز به این مقوله محتاج هستیم.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: همه مسئولان با احساس مسئولیت درست نسبت به مردم مسیری را انتخاب کنیم که هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشد و اگر رضایت مردم حاصل شود هیچ ابزار دیگری برای حفظ امنیت و استقلال کشور نیاز نیست؛ رضایت مردم محکم‌ترین و استوارترین عنصری است که می‌تواند امنیت کشور را در همه زمینه‌ها فراهم کند.

کد خبر 492411

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان تعالی سازمانی شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی شهر کلانشهر صدا و سیما جایزه تعالی سازمانی هر یکشنبه یک افتتاح خدمت به مردم مدیریت شهری شهرداری مشارکت شهروندان خدمات شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اصفهان شهردار اصفهان ارزیابی ها نقاط ضعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه منعمی گفت: هرگاه طرح سوال از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری هستیم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای تثبیت جایگاهش شبیه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالب است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود.

منعمی افزود: اینگونه انتصابات سیاسی منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها یا کیفیت نامتعارف آنها می‌شود لذا تاکید دارم شهردار به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضای شوراست و نیز اهداف مدیریت شهری که خدمت رسانی بهتر به شهروندان است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضاست؟ جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالت در جابجایی‌های مدیران ندارند.

وی افزود: اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد. رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6088075

دیگر خبرها

  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است