Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:51:11 GMT

فطریه مردم هرمزگان صرف خرید کولر برای نیازمندان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۵۸۸

فطریه مردم هرمزگان صرف خرید کولر برای نیازمندان می‌شود

گروه استان‌ها-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان با اعلام راه‌های پرداخت فطریه از انجام کارهایی ماندگار با مبالغ فطریه جمع آوری شده خبر داد و گفت: تمام مبالغ فطریه صرف تامین کولر برای خانواده‌های نیازمند فاقد کولر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، فطریه یا زکات فطره یکی از مسائلی است که خداوند تبارک و تعالی به جهت بهره مندی نیازمندان از توان توانمندان واجب کرده است و بر لزوم پرداخت آن در روز عید فطر تاکید شده است، مراجع و فقهای معظم میزان پرداخت فطریه را یک صاع از قوت غالب خانواده‌ها مشخص می‌کنند که تقریبا با 3 کیلوگرم از خوراکی که زکات فطره به آن تعلق می‌گیرد محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز مراجع عظام تقلید میزان فطریه واجب جهت مومنین و روزه داران مشخص کردند و طبق اعلام دفاتر حضرات اعظام آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و وحید خراسانی فطریه بر حسب قوت غالب گندم 20 هزار تومان است.

آیت الله العظمی سیستانی فطریه را 21 هزار تومان و آیت الله العظمی شبیری زنجانی 25 هزار تومان اعلام کردند.

در استان هرمزگان طبق مصوبه شورای عالی زکات استان کمیته امداد امام خمینی(ره) مسئول جمع آوری فطریه است و برای آن برنامه ریزی‌هایی کرده است.

جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: حسن ختام ماه مبارک رمضان با جمع آوری زکات فطره انجام می‌شود و بنابر قانون کمیته امداد باید این کار را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه اعلام شده نماز عید فطر در سراسر استان برگزار خواهد شد کمیته امداد امام خمینی پایگاه‌های دریافت نذورات و جمع آوری فطریه را مصلی ها و محل‌های برگزاری نماز عید فطر برپا می‌کند.

تراهی بیان کرد: برای پرداخت غیرحضوری زکات فطره نیز درگاه‌هایی قرار داده شده است و مومنین و روزه داران می‌توانند وجوه فطریه خود را به شماره کارت 603799795005748 واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد تصریح کرد: جهت دریافت فطریه سادات نیز شماره کارت 6037997950065756 اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: مومنین و روزه داران همچنین می‌توانند با گرفتن کد دستوری *8877*076*5# به درگاه پرداخت فطریه هدایت شوند.

تراهی خاطرنشان کرد: امسال می‌خواهیم با فطریه‌های جمع آوری شده کاری ماندگار انجام دهیم و تمام مبالغ فطریه صرف تامین کولر برای خانواده‌های نیازمند فاقد کولر می‌شود.

1300 صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در کهریزک فعال می‌شود ‌آیت‌الله علوی‌گرگانی میزان زکات فطریه را اعلام کردمیزان مبلغ فطریه در استان خراسان جنوبی اعلام شد‌

انتهای پیام/865/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی زکات فطره جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضائی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضائی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

کد خبر 6087369

دیگر خبرها

  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق