Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:50:32 GMT

علت ریزش سقف پاساژ اسدزاده بی توجهی به اصول فنی بوده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۲۰۸

علت ریزش سقف پاساژ اسدزاده بی توجهی به اصول فنی بوده است

گروه استان‌ها- شهردار گرمسار گفت: مالک یکی از واحدهای پاساژ اسدزاده برای مقاوم‌سازی بنا از قسمت زیرزمین اقدام کرده بود که به دلیل رعایت نکردن اصول فنی و مسدود بودن مسیر ناودان‌ها، پس از بارندگی سقف فرو ریخت. - اخبار استانها -

یاسر عربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سمنان    به ارائه توضیحاتی در مورد ریزش سقف یک مجتمع تجاری در گرمسار پرداخت و اظهار داشت: این حادثه در حقیقت ریزش سقف پاساژ یا مجتمع تجاری نبوده است؛ بلکه یک مجتمع قدیمی بوده است که توسط مالک آن برای مقاوم‌سازی رخ‌داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مالک این مجتمع برای مقاوم‌سازی بنا از قسمت زیرزمین اقدام کرده بود که به دلیل رعایت نکردن اصول فنی و مسدود بودن مسیر ناودان‌ها، پس از بارندگی سقف پاساژ اسدزاده فرو ریخت.

شهردار گرمسار با اشاره به اینکه شهرداری از مقاوم‌سازی بنا در زیرزمین این بنا توسط مالک اطلاعی نداشته است افزود: بارندگی سبب سنگین شدن سقف واحد صنفی و نشت این آب به ستون‌های متصل به ساختمان شد که این عامل به نشست ستون‌ها و شکم دادگی سقف واحد منجر شد.

عربی بیان کرد: بلافاصله مأموران حوزه عمرانی شهرداری گرمسار به محل حادثه  اعزام شدند و  اقدامات لازم را برای کاهش خسارت به واحدهای صنفی مجاور انجام دادند.

داستان پرتکرار گودبرداری‌های غیراصولی و ساختمان‌هایی که فرو می‌ریزند؛ چرا اصول ایمنی در آغاز ساخت‌وساز رعایت نمی‌شود؟قنات‌ها دلیل فروریزش برخی گودبرداری‌ها در تهران استریزش آوار بر سر 3 کارگر در محل گودبرداری شده + تصاویر

وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته است، خاطرنشان کرد: واحدهای تجاری مجاور این واحد صنفی نیز آسیب چندانی وارد نشده است و فقط راهروی مشترک بین این واحدها دچار مشکل شده است که در حال تعمیر و بازسازی است.

عربی با اشاره به اینکه شهرداری گرمسار بارها درباره لزوم مقاوم‌سازی واحدهای صنفی این پاساژ که به "اسد زاده" معروف است، هشدار داده بود گفت: تاکنون صاحبان واحدهای مجاور این واحد تخریب شده شکایتی به شهرداری نداشته‌اند؛ بنابراین اگر شکایتی انجام شود بر اساس قانون مراتب پیگیری و برخورد می‌شود.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی روز سه شنبه در جلسه عفاف و حجاب اسلامشهر تشکیل ستاد عفاف و حجاب را تأکیدی بر اهمیت این فریضه مهم دینی دانست و گفت: این جلسات سبب می‌شود، تا همه نهادهای دست اندرکار به وظایف خوب بیش از گذشته واقف باشند.

فرماندار اسلامشهر بیان داشت: قطعاً اصناف نیز همچون سایر اقشار که همواره پیشگام بوده اند در راستای رعایت حریم خانواده به این مهم توجه بیشتری خواهند داشت.

حبیبی افزود: در موضوع عرضه پوشاک مناسب که یک دغدغه برای بانوان است با ابلاغ وزارت کشور حداقل یک فروشگاه بزرگ مد اسلامی می‌بایستی هرچه سریع‌تر در اسلامشهر راه اندازی شود و حمایت‌های لازم نیز صورت بپذیرد که بتواند پاسخگوی نیازی بانوان اسلامشهری باشد.

فرماندار اسلامشهر تاکید کرد: این اراده برای سالم سازی هرچه بیشتر محیط شهرستان وجود دارد و همه دستگاه‌های دست اندرکار می‌بایستی پای کار باشند.

حبیبی همچنین بر این نکته تاکید کرد که سایر اولویت‌های شهرستان از جمله ستاد تنظیم بازار، نیازهای ساختاری شهرستان، بخش درمان، راه‌های ارتباطی و… در جای خود با قوت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6086987

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است