Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:41:57 GMT

بحران مرغ و تخم مرغ زیر سر شبکه توزیع ناسالم نهاده‌های دامی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۳۳۰

بحران مرغ و تخم مرغ زیر سر شبکه توزیع ناسالم نهاده‌های دامی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار، ظهر دوشنبه در بازدید از یکی از موسسات خیریه یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: ایران کشور فقیری نیست و در سال ۹۹ معادل ۱۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی هزینه شد و آنچه که مورد نیاز واحدهای دامی و مرغداری‌های ما برای تولید گوشت، شیر، تخم مرغ بوده با ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شده اما معلوم نیست این واردات اکنون کجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ما حتی یک ریال نهاده‌های دامی با ارز آزاد وارد کشور نمی‌کنیم، افزود: تمام این نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود ولی چطور می‌شود که دامدار و مرغدار ما باید این نهاده‌ها را به قیمت‌های بسیار گران و آن هم به سختی دریافت کند؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه شبکه توزیع ناسالم منجر به کمبود نهاده‌های دامی و بحران مرغ و تخم مرغ شد، عنوان کرد: تمام این مشکلات به دلیل آن است که مدیریت درستی در اقتصاد کشور نداریم.

جوکار تصریح کرد: ۵۰ درصد این نهاده‌ها در خارج از شبکه توزیع شده و حالا مرغداران و مردم باید تاوان آن را بدهند و آیا واقعاً این موضوع هم به کشورهای خارجی بر می گردد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی همین اقدامات سبب شد که مرغ هفت یا ۸ هزار تومانی به بالای ۳۰ هزار تومان در مقطعی از زمان برسد تصریح کرد: متاسفانه یک مدیریت درست و مناسب در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد.

جوکار با بیان اینکه متاسفانه در طول چند سال گذشته مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چندین برابر شده است، تصریح کرد: این مشکل تا جایی پیش رفته که برخی خانواده‌ها به دلیل نداشتن پول از ازدواج فرزندانشان ممانعت می‌کنند که این واقعاً تاسف بار است.

وی با بیان اینکه در مجلس اقداماتی برای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی مردم صورت گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم که امسال زمینه‌ای برای برون رفت از مشکلات جامعه به وجود آید.

کد خبر 5208769

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدصالح جوكار مجلس شورای اسلامی نهاده های دامی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا گرگان واکسن کرونا شب قدر فلسطین اردبیل ماه مبارك رمضان نهاده های دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد

داود مخلصی مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو، ارزیابی شرایط و وضعیت پیش رو از حیث بارش‌ها و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق، تیم‌های عملیاتی این شرکت آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر، شکستگی خطوط انتقال و توزیع آب، قطعی‌های آب و پس زدگی روان آب‌ها را دارند.

او افزود: به منظور تامین آب پایدار آبگیری همه مخازن انجام شده است و همه تجهیزات و ماشین آلات، پمپ‌ها و دیزل ژنراتور‌ها در حالت آماده باش هستند.

مخلصی در حاشیه جلسه کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به آماده باش اکیپ‌های عملیاتی، از آمادگی این شرکت برای مدیریت بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب یزد، به دلیل افزایش دبی ورودی ناشی از ورود روان‌آب‌ها به شبکه فاضلاب خبر داد. 

او با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهری با ظرفیت جمع آوری فاضلاب طراحی و اجرا شده و به عنوان شبکه مشترک فاضلاب و روان‌آب نیست، گفت: مهمترین دلیل پس زدگی ورود روان‌آب‌ها به داخل شبکه فاضلاب یا ناشی از اتصال ناودان منازل به شبکه فاضلاب است و از همشهریان خواست ضمن رفع این مشکل، در صورت مشاهده باز بودن دریچه‌های منهول فاضلاب و سایر حوادث مربوط به آب و فاضلاب نسبت به اطلاع رسانی به این شرکت از طریق شماره ۱۲۲ اقدام نمایند.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تاکید کرد: این شرکت رسالت شبانه روزی خود در تداوم تامین و توزیع آب شرب و بهداشتی را در تمام نقاط استان انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!