Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@19:29:29 GMT

آمار عجیب سوختگی در یک استان!

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۸۷۹

آمار عجیب سوختگی در یک استان!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ارتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان بیان کرد: متأسفانه سال گذشته ۳۳ نفر شامل ۲۵ مرد و هشت زن سال گذشته در این استان بر اثر سوختگی جان باختند که این آمار در سال ۹۸، ۲۶ نفر شامل ۱۵ مرد و ۱۱ زن بوده است.

وی اظهار کرد: به تازگی بر اثر انفجار گاز یک منزل مسکونی در کبودراهنگ بانوی ۶۰ ساله به شدت دچار سوختگی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحت و سوختگی این زن پس از یک روز بستری در بیمارستان جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خواستار توجه شهروندان به نکات ایمنی برای جلوگیری از آتش‌سوزی منزل در هنگام پخت ‌و پز، آتش سوزی از طریق اتصال برق، از طریق وسایل گرمایشی و نصب سیستم هشدار حریق شد.

کمالی بیان کرد: بهترین کار برای جلوگیری از آتش‌سوزی در منزل استفاده و نصب سیستم اعلام حریق است و نصب این سیستم در اتاق‌ها و آشپزخانه باعث می‌شود تا در لحظات اولیه‌ آتش‌سوزی، سیستم هشدار دهد.

وی توصیه کرد: هنگام استفاده از اجاق گاز، فر و لوازم برقی پخت‌ و ‌پز نباید این وسایل را ترک کرد همچنین هنگام آشپزی از پوشیدن لباس های گُشاد با توجه به احتمال برخورد با شعله و بروز آتش سوزی، پرهیز شود

وی گفت: اگر از وسایل گرمایشی همچون بخاری گازی، شومینه، بخاری برقی، بخاری هیزمی ‌و بخاری‌های نفتی برای گرم کردن فضای خانه استفاده می‌ شود برای پیشگیری از آتش‌سوزی در منازل باید قبل از آغاز فصل سرما یک کارشناس سیستم گرمایشی منزل را بررسی و مشکلات احتمالی را رفع کند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان خاطرنشان کرد: همه‌ اشیاء و اجسام داخل خانه باید تا یک متر از سیستم گرمایشی فاصله داشته باشند همچنین دودکش لوازم گرمایشی قبل از آغاز فصل سرما تمیز شود.

وی ادامه داد: لوازم الکترونیکی و وسایل برقی نیز جزء شایع‌ترین عوامل ایجاد آتش‌سوزی در منزل هستند چراکه سیستم‌های الکترونیکی و مدارهای برق فرسوده، جرقه زده و باعث آتش‌سوزی می‌شوند.

کمالی اضافه کرد: برای پیشگیری از بروز حریق باید ابتدا همه‌ کابل‌ها و سیم‌ها را بررسی و از نبود خوردگی و پوسیدگی اطمینان حاصل کرد همچنین از یک پریز چند خروجی نگرفت و برای لوازم برقی خانه از محافظ استفاده کرد.

پربیننده ترین شوخی ۲ دوست با جنایت پایان یافت آتش زدن دیوار کنسولگری ایران در کربلا +فیلم بازگشت به زندگی از پای چوبه دار آتش سوزی در اطراف یک مرکز نظامی در حومه حیفا + فیلم خطیب زاده اقدام تروریستی در غرب کابل را محکوم کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سوانح سوختگی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی

مرد میانسال که به علت سوختگی در بیمارستان بستری بود پس از دو هفته راز آتش زدن همسر و پسر ۱۱ ساله‌اش را فاش کرد.

به گزارش مشرق، اواخر فروردین امسال ، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد. به دنبال این گزارش، تیم تحقیق راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که ساعاتی قبل این زن را به همراه شوهر و پسر ۱۱ ساله‌شان که همگی دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

زن جوان ساعاتی بعد به علت شدت سوختگی جانش را از دست داد. این در حالی بود که پسر ۱۱ ساله نیز دو روز بعد با وجود تلاش کادر درمان فوت کرد اما مرد میانسال که از ناحیه دو دست دچار سوختگی شده بود، پس از بهبودی تحت بازجویی قرار گرفت و راز قتل همسر و فرزندش را برملا کرد.

او در تحقیقات گفت: نقاش ساختمان هستم و مدت‌هاست که با همسرم اختلاف داشتم. روز حادثه از پسرم خواستم که با من به محل کارم بیاید اما او مخالفت کرد و سر همین مسأله بحث‌مان شد وقتی همسرم وارد دعوا شد با عصبانیت کنترلم را از دست دادم و روی خودم و همسر و فرزندم بنزین ریختم. آن زمان اصلاً متوجه نمی‌شدم که چه کار می‌کنم. ناگهان کبریت را کشیدم و آنها شعله‌ور شدند. خودم نیز دستانم دچار سوختگی شد. به دنبال صدای فریاد و کمک‌خواهی همسر و فرزندم، همسایه‌ها به کمک‌مان آمدند و با حضور امدادگران، آتش خاموش شد و ما به بیمارستان منتقل شدیم.

به دستور بازپرس جنایی، متهم ۴۹ ساله پس از ترخیص از بیمارستان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار خواهد گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • آمار عجیب پرسپولیس بدون کاپیتان؛ سرنوشتی که بدون عالیشاه گره می خورد!
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است