Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:23:22 GMT

مهارت آموزی در مناطق کم برخوردار ترویج شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۰۹۹

مهارت آموزی در مناطق کم برخوردار ترویج شود

سواعدی گفت: مهارت آموزی و توسعه آموزش فنی وحرفه ای در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه با همکاری دوسویه فنی وحرفه ای و دفاتر تسهیل گری ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدالنبی سواعدی» امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت) در نشست با تسهیلگران محلات شهرستان کارون که با هدف ترویح فرهنگ مهارت آموزی و توانمندسازی مهارتی جوانان برای توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار در محلات شهرستان کارون برگزار شد اظهار کرد: توسعه و تسهیل گری در مناطق کم برخوردار و حاشیه نیازمند رفع موانع و همراهی آحاد افراد جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان افزود: نباید وضعیت موجود را به عنوان تهدید تلقی کنیم چرا می توان آن را به فرصتی برای پیشرفت و ترفی تبدیل کرد.

 

وی با اشاره به بافت و وضعیت منطقه تصریح کرد: می توان فرصت بسیار کارآفرینی و اشتغال در حوزه کشاورزی و دامپروری و دامدار ابجاد کرد.

 

سواعدی یکی از دلایل عدم توسعه در مناطق کم برخوردار را نداشتن برنامه مدون و هدفمند دانست و اضافه کرد: باید به صورت کارشناسی مطالعات توسعه کارآفرینی و اشتغال در قالب بسته مهارتی ارائه و آموزش های فنی وحرفه ای بر اساس نیازسنجی و متناسب بانیاز بازارکار برنامه ریزی و اجرا شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای آموزش فنی و حرفه ای فراگیری آموزش های مهارتی  توسعه آموزش مهارتی در مناطق حاشیه و کم برخوردار است عنوان کرد: با تربیت نیروی انسانی ماهر و تشکیل شبکه های اشتغال شاهد کاهش نرخ بیکاری در جامعه خواهیم بود.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در فنی و حرفه ای وجود دارد بیان کرد: با تعامل و هم افزایی دفاتر تسهیل گری کمک شایانی در اثربخشی آموزش مهارتی و تحقق رسالت فنی وحرفه ای می کنند.

 

وی ابراز کرد: نیازسنجی آموزش های مهارتی بر اساس مزیت های منطقه ای توسط دفاتر تسهیل گری احصا و به تفکیک در اختیار مراکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان قرار داده شود تا برنامه آموزشی برای تربیت نیروی ماهر و موردنیاز بازارکار تدوین و اجرا شود.

 

سواعدی در پایان تاکید کرد: ترویج مهارت آموزی و توسعه آموزش فنی وحرفه ای در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه با همکاری دوسویه فنی وحرفه ای و دفاترتسهیل گری انجام شود.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهارت آموزی فنی و حرفه ای مناطق کم برخوردار فنی و حرفه ای فنی وحرفه ای مهارت آموزی آموزش فنی تسهیل گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری