Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@16:43:56 GMT

خوردن 5 وعده سبزیجات و میوه عمررا طولانی‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۱۰۲

خوردن 5 وعده سبزیجات و میوه عمررا طولانی‌تر می‌کند

داشتن عمری طولانی و بدنی سالم سالهاست که یکی از بزرگ ترین آرزوهای بشر است و از این رو محققان همواره تلاش می کنند تا کلید داشتن عمر طولانی را بیابند.

به گزارش هلث، در آخرین مطالعات انجام شده محققان روشن شده است که خوردن روزانه دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات سلامت ما را تضمین کرده و عمرمان را طولانی تر میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دانشگاه هاروارد قانون "5 روز " در هفته برای خوردن وعده میوه و سبزیجات را در برنامه داشتن سلامت بدن قرار داده اند.

این رژیم ایده آل می تواند بدنی سالم را برای ما به ارمغان آورده و عمرمان را نیز طولانی تر کند.


 

هر سال 45 میلیون آمریکایی مجبورند برای داشتم بدنی سالم و اندامی زیبا رژیم بگیرند و در این میان 33 میلیارد دلار نیز برای محصولات لاغری مانند مکمل ها و برنامه های غذایی صرف می کنند. همه آنها تلاش می کنند تا برنامه و عادت های غذایی شان را تغییر دهند اما هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی بخورند و چگونه بخورند با گزینه های طاقت فرسایی روبرو می شوند.

در این میان رژیم کتو، مدیترانه ای ، گیاه خواری ، وگان و .... توصیه شده است. اما هاروارد اعلام کرد که ساده ترین برنامه ممکن که می تواند بهترین گزینه باشد که سلامتی ، زیبایی اندام و عمر طولانی را تضمین کند استفاده بیشتر از میوه و سبزیجات است.

دکتر گوان گدونگ "متخصص اپیدمیولوژیست و تغذیه در این باره گفت: با مطالعه بر دومیلیون نفر در سراسر دنیا و بازنگری الگوهای غذا و طول عمر به این اطلاعات دست یافته ایم. ما دریافتیم افرادی که در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات بیشتری دارند عمری طولانی تر و بدنی سالم تر داشته اند.

وی افزود: تاثیر این رژیم به ویژه برای بیماران قلبی و ریوی بسیار موثر بوده است.به عبارتی افرادی که روزانه 5 وعده ترکیبی میوه و سبزیجات مصرف می کنند 12 درصد کمتر از سکته های قلبی می میرند و 35 درصد جانشان را در بیماری های تنفسی از دست میدهند. در این میان مرگ ناشی از سرطان نیز تا 10 درصد کاهش می یابد.

جالب آنکه ما متوجه شدیم نوشیدن آب میوه و خوردن سیب زمینی در این میان باعث افزایش طول عمر نشده است. همچنین سبزیجاتی چون ذرت و نخود فرنگی نیز که دارای نشاسته هستند در روند طول عمر نقشی نداشته اند اما بر عکس تربچه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بدن را در برابر رادیکال های آزاد بیماری زا محافظت می کند. چغندر و کلم پیچ ، کلم بروکلی ،قارچ و کاهو از سبزیجاتی هستند که به شدت برای سلامتی و طول عمر مفیدند.

از این رو هر چقدر آنتی اکسیدان بیشتری به بدنتان وارد کنید روند پیری سلول ها کاهش می یابد و مانع بروز التهاب در بدن می شود. درحال حاضر در آمریکا تنها 1.5 وعده غذایی میوه و سبزیجات در میز غذا وجود دارد که میزان بسیار کمی بوده و به همین دلیل بروز بیماری ها ی قلبی و ریوی و ..در میان آمریکایی ها به شدت بالاست./ ایران آنلاین

راهکار جدید دانشمندان برای طولانی کردن عمر انسان کرونا ۱.۶ سال از متوسط عمر اسپانیایی‌ها کم کرد با این خوراکی‌ها بیشتر عمر می‌کنید حجم غذای کمتر و طول عمر بیشتر راز طول عمر ژاپنی‌ها فاش شد با ژن‌درمانی دیرتر پیر می‌‌شوید ۵ عمل برای عمر بیشتر و بهتر افزایش طول عمر با این دارو

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میوه و سبزیجات طولانی تر بدنی سالم طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم

دکتر غلامرضا کردافشاری، متخصص طب ایرانی، در برنامه «طبیب» در مورد نوشیدن آب وسط غذا توضیح می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • (ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت
  • صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان