Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:58:24 GMT

پرورش ماهیان زینتی شتغال پایدار در روستاها ایجاد می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۸۰۰

پرورش ماهیان زینتی شتغال پایدار در روستاها ایجاد می کند

مریم اکبری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همسو با گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و افزایش تقاضا برای نگهداری ماهیان زینتی در منزل و همچنین وجود بازار صادراتی مناسب، پرورش ماهیان زینتی به عنوان شاخه ای از آبزی پروری، می تواند فرصت شغلی مناسبی برای بانوان روستایی بدلیل وجود فضاهای بدون استفاده در روستا، اشتغال آسان و وجود بازار کار و درآمد گسترده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: به همین منظور و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای زنان کارآفرین روستایی، در کنار حفظ تنوع زیستی این موجودات زیبا و رنگارنگ، طرح پرورش ماهیان زینتی۶ هزار قطعه ای از چندین گونه از خانواده گوپی ها، توسط مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان البرز در بهمن ماه سال۹۹ در سالنی به مساحت ۱۶۰ مترمربع به صورت پرورش در وان در حومه شهرستان کرج به مرحله اجرا درآمده و اکنون درحال بهره برداری است.
اکبری گفت: عملیات اجرایی این پروژه شامل شناسایی بانوی کارآفرین، علاقه مند به یادگیری و یاددهی در زمینه پرورش آبزیان، ارائه آموزش های تخصصی و نحوه تجهیز سالن با همکاری مدیریت شیلات سازمان، خرید تجهیزات پرورش ماهی مانند: دستگاه ساید چنل، غذای خشک ماهی و ۶۰عدد وان پرورش توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی البرز می باشد.
وی افزود: این کسب و کار، دارای بازار صادراتی مناسب تری نسبت به ماهیان خوراکی بوده و قوانین و تعرفه های صادراتی آنها آسان تر و طول دوره برگشت سرمایه تقریبا ۴ماه می باشد.
وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت ۶ هزار قطعه تولید در وان و قیمت فروش میانگین ۳۵۰ تومان برای هر قطعه ماهی و طول دوره پرورش ۴ماهه، میزان درآمد با کسر هزینه های ثابت و جاری حدود ۲۱ میلیون تومان پیش بینی می شود.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه هم اکنون یک بانوی کارآفرین در این عرصه وارد شده، گفت: این بانوی کارآفرین البرزی با تحصیلات مرتبط در آبزی پروری، ضمن همکاری با این مدیریت در تدریس مباحث کسب و کار براساس الگویlnsie, پرورش ماهی، زالو و جلبک، تمام تلاش خود را در تکمیل زنجیره تولید و فروش طرح پرورش ماهی بکار بسته و با اخذ مجوز مشاغل خانگی از سازمان جهادکشاورزی البرز و دریافت تسهیلات قصد توسعه طرح مذکور را دارد.

در استان البرز ۲۶ واحد پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت تولید ۱۴.۵ میلیون قطعه در سال فعال هستند.

برچسب‌ها پرورش ماهی آپارتمان نشینی روستائیان جهش تولید اشتغال زایی استان البرز پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی آپارتمان نشینی روستائیان پرورش ماهی آپارتمان نشینی روستائیان جهش تولید اشتغال زایی استان البرز اخبار کنکور پرورش ماهیان زینتی استان البرز پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید رشادی، امام جمعه میانه در مراسم نکوداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی میانه، ارزش تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت، معادل سعادت و سلامت است و برعکس، نبود تعلیم و تربیت در جامعه معادل ضلالت خواهد بود. خداوند متعال، پیامبر اکرم را برای تعلیم و تربیت انسان‌ها برگزید تا انسان‌های گمراه را از تاریکی برهاند و به آن پایان دهد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تربیت، اصول و ارزش‌های انسانی و نیز تبلیغ و رعایت آن در جامعه‌ای، موجب سلامتی، بالندگی و شکوفایی آن جامعه خواهد بود، افزود: اگر در جامعه‌ای تعلیم و تربیت و ارزش‌های دینی و انسانی مورد غفلت و نسیان قرار بگیرد، آن جامعه همواره در معرض آسیب بوده و به گمراهی و انحراف کشیده خواهد شد. با جدی گرفتن مقوله تعلیم و تربیت، می‌توان مشکلات را در جامعه کاهش داد. در دنیای امروزی، مسئله تعلیم و تربیت ارزش و اهمیت زیادی دارد و کشور‌های مختلف، با پیشبرد علم خود، گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربوده‌اند.

امام جمعه میانه تأکید کرد: اگر در عرصه علم، تلاش و کوشش بکنیم و بخواهیم به آن قله تعیین شده خود برسیم و جزء پیشرو‌ها باشیم، قطعاً قدرتمند بوده و در عرصه رقابت و قدرت، جز‌ء اولین‌ها خواهیم بود. فقط نمی‌تواند به علم تکیه کرد؛ زیرا باید در کنار علم، تربیت هم باشد تا جامعه را سالم نگه داشت و پیشرفت کرد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و مسابقات مختلف جهانی شرکت کرده و به سرعت در حال پیشرفت است و نمی‌خواهد از رقبای خود عقب بیفتد.

رشادی ادامه داد:‌ ایران اسلامی جزء پنج کشور پیشرفته علمی جهان است؛ زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان در رقابت‌های مختلف علمی، قدرت خود را به جهانیان و حریفان خود نشان داده‌اند.

معلم با دستان مهربان خود مأمنی می‌سازد سرشار از اخلاص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز معلمان را سعادتمندان دنیا و آخرت توصیف کرد و گفت: معلم با دستان مهربان خود مأمنی سرشار از اخلاص می‌سازد و در کلاس ایثار درس سخاوت می‌دهد.امروز از عزیزانی قدردانی می‌کنیم که چندین سال از عمر گران‌مایه خود را در این دانشگاه صرف کرده‌اند و از جان‌مایه گذاشته‌اند.

بهمن ولی‌نژاد با بیان اینکه استادان از بهترین دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و جزء مجرب‌ترین‌ها هستند، اضافه کرد: استادان ، خدمتگزاران دانشجویان هستند و با یاری سبز آنها، اندیشه‌های نو بارور می‌شود. معلمان به ما یاد داده‌اند که چگونه از کسانی که در حق ما خوبی و بزرگواری کرده‌اند، قدردانی و سپاس‌گزاری کنیم. معلمی نه تنها شغل نیست؛ بلکه عرصه، میدان و جولانگاه تأثیر گذاشتن و یاد دادن بوده؛ یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد لازم است.

به گزارش آنا،‌ در ادامه مراسم از ۱۰نفر از استادان برگزیده گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تجلیل شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌های هنری و فرهنگی دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی و آثار خوشنویسی ذکریا عزتی از کارکنان هلال‌احمر شهرستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند