Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظاهر طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در فرایند کلی قطعا برای کشور خاصی همچون ایران حضور حداکثری یک واکسیناسیون در مقابل قدرت های بدخواه محسوب می شود  و باید زمینه این مشارکت حداکثری را در درجه حاکمیت فراهم کند و مردم نیز باید در این جهت گام بردارند.

وی افزود : کشور ما در شرایطی است که نه تنها بدخواهان داخلی ، بسیاری از بدخواهان خارجی اصرار دارند که زمینه مشارکت مردم در این انتخابات بسیار پایین بیاورند تا از این طریق ، دولت با رای حداقلی بر سرنوشت حداکثر مردم حاکم شود و از این طریق مردم احساس کنند دولت یا مجلس شورای اسلامی یا شورای شهر  منتخب آنها نیست و بدین نحو  اعتماد ملی را دچار خدشه کرده و مملکت را به مرحله فروپاشی بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی گفت : در چنین شرایطی انتظار داریم احزاب ، حاکمیت و مردم حساسیت انتخابات را درک کنند، مخصوصا این که انتخابات ۲۸ خرداد ماه  حساس ترین انتخابات بعد از انقلاب محسوب می شود چرا انقلاب ما چهل سالگیش را  پشت سر گذاشته که نشانگر پختگی است و انتظار است حاکمیت با فراهم کردن زمینه های  لازم و مردم با حضور پرشور در پای صندوق های رای ، مشارکت حداکثری در انتخابات را محقق کنند.

وی افزود : این انتخابات تاثیرات شگرفی در آینده کشور خواهد داشت و این را مردم بعدها خواهند فهمید. همان گونه که دوم خرداد ۱۳۷۶ در تاریخ ایران به عنوان یک سرفصل برجسته درآمد و ماندگار ماند ، این انتخابات هم چنین اثر  و ماندگاری خواهد داشت.

این فعال سیاسی گفت : حضور حداکثری در انتخابات زمینه ای را  فراهم می کند تا گام های  محکم و استوارتری در چله دوم انقلاب برای توسعه و پیشرفت کشور برداشته شود. مشارکت در انتخابات را نباید صرفا یک عدد در نظر گرفت بلکه باید زمینه مشارکت را فراهم کرد و از تاثیرات آن در سطح بین المللی بهره برد.

وی افزود : در دهه های قبل کشورهایی بودند که در آن انتخابات برگزار شد که حضور و مشارکت حداکثری را در آنها شاهد بودیم مانند عراق دوره صدام که ۹۹ درصد مردم عراق به شخص او و حزب او رای داده بودند ولی واقعیت این است که مشارکت در آنجا و اقعی نبود و تنها عددسازی بود در حالی که مشارکت واقعی یک معنایش رای بالا و اثراتش است و معانی دیگری هم دارد که از جمله آن وجود نامزدهای متنوع از سلایق مختلف و فراهم بودن رقابت عادلانه و آزادانه است.

طهماسبی با اظهار این که تنها مشارکت واقعی مردم می تواند اعداد و ارقام شرکت در انتخابات و رای دادن را اثرگذار کند ، توضیح داد : در برخی از کشورها رای دادن یک وظیفه اجباری و رای ندادن باعث محرومیت از برخی حقوق می شود و در نتیجه افراد در آن جوامع برای این که از برخی مواهب و حق و حقوق محروم نمانند پای صندوق های رای می روند و رای می دهند در حالی که مشارکت واقعی به این معنا نیست.

وی افزود : خوشبختانه در جمهوری اسلامی رای دادن  یک حق برای شهروندان است  و کسی حق ندارد دسترسی به این حق را از آنها سلب کند و معنای دیگرش هم این است که هر کسی باید از حق خودش  استفاده کند و اگر نخواست استفاده کند هم نباید کسی معترض شود و یا عواقبی برایش در پی داشته باشبد.

این فعال سیاسی گفت : یکی از مشکلاتی که طی سال های اخیر ایجاد و نتیجه اش در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده شد این است که بخش قابل توجهی از مردم از حق خودشان برای شرکت در انتخابات به هر دلیلی استفاده نکردند و این برای حاکمیت خوب نیست چون نشان می دهد که جمع زیادی از مردم احتمالا به این نتیجه رسیده اند که رای دادهای مکرر در سرنوشتشان تاثیری نداشته و در بر همان پاشته می چرخد و آثار مثبتی به رغم مشارکت حداکثری در انتخابات مشاهده نکردند.

وی با اظهار این که در یک بازه زمانی ۲ ماهه نمی توان مردم را برای مشارکت حداکثری بسیج کرد بویژه این که به زعم خودشان تجربه خوشایندی از مشارکت های قبلی و اثرگذاری های آن ندیدند ، افزد : متاسفانه وضعیت حتی برای برخی از احزاب و گروه ها بویژه اصلاح طلبان هم جهت بسیج مردم بغرنج شده است چون هنوز نمی دانند بر سر نامزدهایشان پس از ثبت نام چه می آید و آیا اصلا نامزدهای اصلیشان تایید می شود ؟ به همین خاطر نمی دانند باید روی کدام نامزد سرمایه گذاری و با اخذ یا دادن برنامه  ، به مردم معرفیش کنند.

دبیر حزب پیشرو اصلاحات در مازندران گفت : هر کسی دغدغه میهن ، توسعه دین ، دموکراسی و رفاه دارد باید برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کند و مردم هم نباید دلسرد شوند چون مملکت متعلق به آنان است.

وی افزود : حاکمیت باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند تا مردم بپذیریند که مشارکت آنها در سرنوشت و آینده کشور تاثیر دارد و آن را به عنوان یک حق لحاظ کنند 

طهماسبی با اشاره به دشمنی های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران ، گفت : بدخواهان پله پله به جلوی می آیند و اگر نوک حمله خود را به سمت دولت می برند ، دنبال جداسازی هستند یعنی اینکه  یک مشت را تبدیل به انگشت بکنند تا انگشت ها  را جداگانه مورد حمله خود قرار بدهند . 

این فعال سیاسی خطاب به نخبگان و تصمیم گیران مملکت اظهار داشت : همه باید با درک حساسیت این برهه از تاریخ کشور سعی و تلاش کنند تا کشور دوباره به چیزی که در منطقه و خاورمیانه می بینیم بر نگردد . 

وی ادامه داد : با همه بحران هایی که کشور در زمینه بیکاری ، گرانی ، عدم سرمایه گذاری ، توسعه نیافتگی و معضلات ریز و درشت زیست محییطی مواجه است ، تجمیع آنها می تواند تبدیل به زلزله ای با قدرت بالا برای کشور تبدیل شود و قطعا تبعات چنین زلزله ای به همه گروه ها ، جریان ها ، مردم و حاکمیت خواهد رسید و کسی نمی تواند از تبعات آن در امان باشد.

دبیر حزب پیشرو اصلاحات در مازندران تاکید کرد : در این برهه زمانی مردم با حضور حداکثری در انتخابات می توانند نقش تاریخی خود را ایفا کنند. البته در این زمینه حاکمیت نیز مسئولیت تاریخی دارد و نباید اجازه دهد مشارکت در انتخابات به هدف تامین منافع  اقلیت خاص در کشور تغییر جهت دهد.

وی افزود : متاسفانه خبرهای خوشایندی از زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در برخی نهادها به گوش نمی رسد. مثلا این که در گزینش اصل اصیل حضور مردم در مسئولیت خود در شوراها که میراث دولت اصلاحات است بیش از یکهزار نفر را بنا به اعلام وزارت کشور با داشتن استعلام مثبت دستگاه های قانونی ، کنار بگذارند ، پذیرفته نیست و  امیدواریم تا دیر نشده جبران مافات شود.

طهماسبی گفت : نتیجه این نوع رفتار با داوطلبان و نامزدهای گروه ها و سلایق غیرهمسو را در مجلس یازدهم دیدیم و اگر انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار باشد به همین صورت پیش برود ، انتظار مشارکت حداکثری مردم بی معنی است و مسئولیت تبعاتش هم با همان هایی است که چنین وضعیتی را رقم می زنند.

 انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .


 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی مازندران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی مازندران اخبار کنکور مشارکت حداکثری مردم حداکثری در انتخابات زمینه مشارکت حضور حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسین احمدی» از حوزه ملایر خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با تشکر از شما که این فرصت را در اختیارم قرار دادید تا با اطلاع رسانی به مردم فهیم، مشارکت آگاهانه آنها را در مرحله دوم انتخابات شاهد باشیم. تبریک عرض می‌کنم دلاوری‌ها و شجاعت سربازان ولایت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی در شکستن هیمنه رژیم پوشالی صهیونیستی در عملیات وعده صادق. در پاسخ به سوال شما، می‌توان گفت: همه گرایش‌ها و طیف‌های سیاسی در مجلس دوازدهم نماینده خواهند داشت، اصلاح طلبان در اقلیت خواهند بود و اصولگرایان اکثریت هستند و تعداد زیادی هم نماینده مستقل در مجلس حضور خواهد داشت. اما بهتر است بگویم نمایندگانی که دغدغه مردم را دارند و برای رفع مشکلات مردم تلاش خواهند کرد، از همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه مستقل در اکثریت خواهند بود.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

با توجه با اینکه بنده دانش آموخته رشته حقوق هستم و دارای ۲۴ سال تجربه وکالت و ۸ سال سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر ملایر و ریاست کمیسیون حقوقی این شورا هستم، این سوابق با وظایف اصلی نمایندگان که همان قانون گذاری و نظارت است کاملاً مرتبط است

قانون گذاری در همه زمینه‌های که مردم با مشکل مواجه هستند از جمله حوزه‌های اقتصادی و معیشت مردم، ارزش پول ملی، قضائی؛ مدیریتی، آموزشی و بهداشت و درمان، کشاورزی و...... همچنین نظارت بر اجرای صحیح قوانین مصوب همه و همه برای بنده دارای اهمیت است. تلاش بنده این خواهد بود که به مسائل اصلی کشور بپردازم و وارد حاشیه‌ها نشوم. در زمینه حقوقی و قضائی هم لوایح قضائی که با مشارکت قوه قضائیه توسط دولت به مجلس ارسال شده و در نوبت بررسی و تصویب هستند در اولویت خواهد بود

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به تخصص و تجربه ام، اولویت بنده عضویت در کمیسیون حقوقی و قضائی و یا کمیسیون اصل نود است. متأسفانه در مجلس فعلی کمیسیون حقوقی و قضائی که بازوی اصلی مجلس در قانون گذاری می‌تواند باشد، دیرتر از سایر کمیسیون‌ها تشکیل شد و یکی از ضعف‌های مجلس یازدهم عدم رغبت بسیاری از نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون بود. البته در همه کمیسیون‌ها نیاز به حضور نمایندگانی خواهد بود که با قانون و قانون گذاری کاملاً آشنا هستند، اگر ضرورت باشد برای عضویت در کمیسیون‌های دیگر هم مانعی نخواهد بود.

*مهمترین چالش استان خود را چه میدانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

استان همدان هم جدا از کشور عزیز ایران نیست، همه چالش‌هایی که گریبانگیر مردم در سراسر کشور است در استان همدان نیز مردم با آن مواجه هستند. از جمله بیکاری؛ ازدواج جوانان، مسکن، مشکلات معیشتی و.... کمبود آب شرب و کشاورزی که البته امسال به لطف خداوند با بارش‌هایی که داشتیم مقداری رفع شده است. برخی از مشکلات به قانون نیاز دارند، برخی مشکلات با نظارت قوی مجلس رفع خواهد شد و برخی هم با پیگیری نمایندگان و رایزنی در وزارتخانه‌ها و دولت با امکانات موجود حل می‌شود. مقام معظم رهبری در شعار امسال و تبیین این شعار شاه کلید رفع مشکلات کشور را به مسئولان و مردم معرفی نمودند. بله مشارکت مردم، شاه کلید حل مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی است، همانطور که مردم در همه صحنه‌ها برای دفاع از انقلاب و ولایت حضور دارند، باید مجلس، دولت و قوه قضائیه زمینه را برای مشارکت آنها در اداره امور کشور به ویژه اداره اقتصاد هموار کنند. با مشارکت مردم بخش خصوصی تقویت خواهد شد، و دخالت دولت در تصدی گری عرصه اقتصاد کاهش خواهد یافت. شفاف سازی در همه امور به ویژه اقتصاد بسیاری از تخلفات و مفاسد اقتصادی را کاهش خواهد داد و افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشت. برای کاهش بیکاری در شهرستان و استان علاوه بر پیگیری فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در سرمایه گذاری، تولید، به ظرفیت‌های مهم شهرستان از جمله صنعت مبلمان منبت، کشاورزی و دامپروری، و گردشگری بیشتر از گذشته باید توجه نمود و فعالان این عرصه‌ها را بیشتر باید حمایت کرد. برای رفع موانع تولید باید تلاش کرد، کارگاه‌ها و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل را باید احیا نمود و تا با رفع مشکلات بتوانند با ظرفیت کامل در خدمت مردم باشند. همچنین پیوند صنعت، کشاورزی با دانشگاه و هنرستان‌ها می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم نماید. در بخش مسکن هم، باید با تصویب قوانین و تسهیل مشارکت مردم در تولید مسکن، دولت را در اجرای پروژه مسکن ملی یاری کرد. در پایان از حضور حماسی مردم در مرحله اول انتخابات که دشمنان را مأیوس ساخت، تشکر می‌کنم، امیدوارم در مرحله دوم نیز شاهد این حضور افتخار آفرین باشیم.

کد خبر 6083288

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است