Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@14:52:39 GMT

سفیر عراق به وزارت خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۱۸۷

سفیر عراق به وزارت خارجه احضار شد

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در پی اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا و در ادامه مجموعه اقدامات صورت‌گرفته از سوی وزارت امور خارجه از شب گذشته، در ملاقات سفیر عراق، اقدام انجام شده علیه نمایندگی ایران در کربلا را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، وی در این ملاقات، خواستار حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی جهات ذیربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک ایران به موجب کنوانسیون ۱۹۶۳ وین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر عراق نیز در این ملاقات گفت: دولت عراق به عنوان دولت پذیرنده در خصوص تضمین امنیت و ایمنی اماکن نمایندگی‌ها متعهد است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش ایرنا درباره حمله به سرکنسولگری ایران در کربلا تصریح کرد: عده‌ای تعرضی به نمایندگی ایران در کربلا داشتند. از همان ابتدا با مراجع ذیربط با عراق از طریق سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد تماس گرفته شد و با متعرضین برخورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران این حمله را به شدت محکوم می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت عراق در وظایف خود در صیانت از نمایندگی‌های دیپلماتیک براساس کنوانسیون وین ۱۹۶۱ با دقت عمل کند. همچنین وزارت امور خارجه دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق داد و انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سفیر عراق وزارت خارجه ایران وزارت امور خارجه ایران در کربلا دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

رئیس اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی از مقامات این اقلیم، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در تهران، درباره این سفر گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق، به همراه هیئتی عالی رتبه از جمله، "شیخ جعفر شیخ مصطفی"، معاون رئیس اقلیم کردستان، "مصطفی سید قادر" معاون رئیس اقلیم کردستان، "دلشاد شهاب" مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، "ریبر احمد" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، "فوزی حریری" رئیس دیوان، "عبدالله آکره‌ای" مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران و چند مقام دیگر، ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شد. 

وی افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسئولان ارشد ایرانی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کند.

نماینده اقلیم کردستان در تهران، در مورد اهداف سفر "نچیروان بارزانی" به ایران گفت: رئیس اقلیم کردستان، با هدف تقویت روابط دو جانبه ایران و اقلیم کردستان، بررسی مهمترین مسائل منطقه، گسترش روابط تهران و اربیل به  تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران، دیدار و گفت وگو می‌کند.

بارزانی: به توافق با ایران پایبندیم/ نمی‌خواهیم که اقلیم منبع تهدیدی برای همسایگان باشدبارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!