Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:22:47 GMT

باید مراقب عرصه های نیرنگ در علم و فناوری باشیم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۲۴۳

باید مراقب عرصه های نیرنگ در علم و فناوری باشیم

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا عاملی در نشست هم اندیشی مسئولان آموزش عالی و جمعی از اساتید کشور که به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، با اشاره اهمیت توجه به اهداف علم، گفت: ما در مسیر رشد علمی‌ای که داریم حرکت می‌کنیم هدف علم را نباید هرگز فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات در رقابت‌های بین المللی یادمان می‌رود کجا می‌خواهیم برویم، افزود: هدف علم، پیشرفت، تسهیل امر زندگی، رفع مشکلات و مسائل و تأمین سلامت اجتماعی و با یک نگاه الهی تأمین اهداف الهی و قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف علم را باید همواره در مقابل چشم خود داشته باشیم و به آن توجه کنیم.

عاملی با اشاره به رشد علمی کشور در عرصه‌های بین‌المللی، گفت: ما در بحث رشد علمی رتبه چهارم جهان را پیدا کردیم و در سال ۲۰۲۰ رتبه‌های بالایی را در حوزه‌های مختلف علمی کسب کردیم. اینها یک ظرفیت دانشی است در کشور ایجاد می‌شود و در حوزه‌های اساسی نتایج مثبتی خواهد داشت.

عاملی خاطرنشان کرد: باید نظام تشویق و رتبه بندی در مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و هم در بحث ترفیع و ارتقا اساتید را به سمت اهداف علم ببریم.

وی گفت: باید به رابطه صنعت و حوزه نوآوری برای حل مسائل کشور در روستاها و مناطق مرزی و مناطق حاشیه نشین و مناطق مختلف دیگر به عنوان یک محور توجه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید به اولویت‌های علم و فناوری توجه کنیم، گفت: ما باید به بحث هوش مصنوعی توجه کنیم، امروز ما با تولید اخبار جعلی عمیقی مواجه هستیم، این حوزه هوش مصنوعی است که می‌آید جای ما آدم مشابه درست می‌کند و در این حوزه خطرات خیلی بزرگ است.

عاملی یادآور شد: نباید فکر کنیم عرصه‌های علم و فناوری فقط برای ما پیشرفت می‌آورند. علم و فناوری عرصه‌های نیرنگ هم پیدا کرده که باید مراقب آن هم باشیم.

وی گفت: قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های آموزش و پژوهش و رشد و پیشرفت در فضای مجازی پیدا شده که باید از آنها استفاده کرد. باید تشخیص بدهیم که حوزه‌هایی که حوزه‌های دیگر را در حوزه علم و فناوری فعال می‌کند چیست و به آن سمت حرکت کنیم.

کد خبر 5208688 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان پروژه عمرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه تهران جذب هیات علمی آزمون کارشناسی ارشد روز قدس آزمون جامع دکتری سازمان سنجش دانشگاه امیرکبیر سازمان امور دانشجویان علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدی گفت: غالب افراد با تذکر حجاب خود را رعایت می‌کنند، از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به این که این یک امر قانونی و مهم است در زندگی اجتماعی، آن را برابر چارچوب های قانونی رعایت کنند.

صحبت های وحیدی را در ویدئو ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 846968 برچسب‌ها احمد وحیدی وزارت کشور خبر ویژه زنان - حجاب زنان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو