Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:21:12 GMT

توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در رونق تولید دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۵۲۲

توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در رونق تولید دارد

توسعه مشاغل خانگی گامی مهم در راستای تحقق روق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، رونق تولید شاه کلید بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد جامعه است، هر سال مقام معظم رهبری با  تاکید بر تولید در شعار سال، مسیر بهبود وضعیت عمومی جامعه را ترسیم می کند.

 

برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ باید علاوه بر پشتیبانی از تولید و اشتغال نسبت به رفع موانع در این عرصه با همکاری تمامی دستگاه‌ها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به نقش مشاغل خانگی در رونق تولید و ایجاد ایجاد اشتغال پایدار باید مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ بیش از گذشته باید مشاغل خُرد خانگی در جامعه تقویت شود.

 

آمار روز افزون بیکاران نشان می دهد که  ایجاد اشتغال و رونق مشاغل و تولید ناز جدی جامعه امروز است و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

تولید و اشتغال مولد و توجه به مشاغل خرد و خانگی در حل معضل بیکاری و رونق تولید موثر است، توجه جدی به نیازهای اصلی جامعه برای اشتغال و مشاغل خرد، الگوی مناسبی برای رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

 

بدون شک توسعه وحمایت بیش از پیش مسئولان از مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک باعث کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید در جامعه می شود و توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

 

کارگاه کوچک روستایی  بستر اشتغال سه خانواده را فراهم کرد

 

«سمیه ترکاشوند» یکی از اهالی روستای جعفرآباد ازتوابع  شهرستان بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: حمایت های مسئولان نقش مهمی در رونق کارگاه های کوچک اقتصادی دارد.

 

وی افزود:درسال 97  با پیگیری و اقدامات  بسیج سازندگی شهرستان  و مشارکت مردم  صندوق قرض الحسنه در روستای ما تشکیل شد.

 

این بانوی کارآفرین افزود: در این مدت اعضای صندوق با پس انداز های ماهیانه ی خود توانستند چندین فقره وام کمک معیشتی و کمک اشتغالی به اعضای صندوق پرداخت کنند.

 

وی افزود: خانواده من هم پس از دریافت وام از صندوق قرض الحسنه بسیج با توجه به وجود نیروی کار به ایجاد اشتغال فکر کرد.

 

ترکاشوند ادامه داد: با همفکری با اعضای خانواده به فکر راه اندازی مارکاه پروش قارچ افتادیم و اقدامات اولیه برای این کار پس از دریافت وام انجام شد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به وجود مکان مناسب برای این هدف، در کوتاه مدت توانستیم  کارگاه کوچک پرورش قارچ را راه اندازی کنیم.

 

ترکاشوند افزود: این کارگاه در صورت حمایت مسئولان و ارتقاء می تواند سهم خوبی در حوزه اشتغال و تولید داشته باشد.

 

وی بیان کرد: هم اکنون سه نفر از اعضای صندوق در این گارگاه مشغول به کارشده اند و به حمد الله معیشت این خانواده ها تامین می شود.

 

ترکاشوند ابراز کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق روستا، انتظار می رود با حمایت بسیج سازندگی بستر ارتقای این کار گاه تولیدی فراهم شود.

 

وی افزود: اگر کمک مالی به صندوق واریز بشود می توانیم  مشاغل خانگی را برای زنان روستا گسترش دهیم و بانوان روستا در رونق اشتغال و تولید در جامعه نقش بیشتری داشته باشند.

 

این بانوی کارآفرین حمایت های بسیج سازندگی را امید بخش دانست و افزود: در پایان از کمک ها و راهنمایی های بسیج سازندگی  شهرستان تشکر می کنیم.

 

امروزه کسب‌وکارهای خانگی از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته است و رشد فزاینده آنها نقش مهمی در تولید ناخالص ملی کشورهای صنعتی داشته است.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگاه تولیدی رونق تولید مشاغل خانگی ایجاد اشتغال بسیج سازندگی مشاغل خانگی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند