Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:35:51 GMT

مجموعه تجاری اداری در موقوفه مهدی خان اصفهان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۵۶۷

مجموعه تجاری اداری در موقوفه مهدی خان اصفهان احداث می‌شود

گروه استان‌ها-معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: موقوفه باغ مهدی خان از جمله پروژه‌های در دستور کار ساخت و ساز این اداره است که اکنون مجوز این پروژه از سوی سازمان اوقاف صادر و در مرحله اجرایی قرار دارد. - اخبار استانها -

 امیرحسین اسماعیلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به اجرای پروژه‌های اداری، تجاری و اداری در موقوفات استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه در استان چند پروژه بزرگ را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موقوفه باغ مهدی خان خیابان بزرگمهر از جمله پروژه‌های در دستور کار ساخت و ساز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است که در حال حاضر مجوز این پروژه از سوی سازمان اوقاف صادر و در مرحله اجرایی قرار دارد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری موقوفه باغ مهدی خان حدود 65 میلیارد تومان است، گفت: قرار است این هزینه از طریق موقوفه انصاری تامین شود و به دنبال دریافت پروانه ساخت برای این مجموعه تجاری و اداری هستیم.

وی ادامه داد: در شهرستان کاشان نیز چند پروژه ساخت و ساز برای سرمایه گذاری داریم و در این زمینه از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این پروژه‌ها دعوت به عمل آورده‌ایم.

اسماعیلی‌پور تصریح کرد: با توجه به تغییر کاربری موقوفات در استان اصفهان، خشکسالی بسیاری از موقوفات کشاورزی استان اصفهان را تحت تاثیر قرار داده و در بسیاری از اراضی امکان بهره برداری کشاورزی را نداریم.

بزرگ‌ترین موقوفه انقلاب اسلامی به ثبت رسید؛ وقف 331هکتار زمین جهت کمک‌رسانی به ایتام و نیازمنداناجاره‌بهای منازل مسکونی خانواده‌های نیازمند و املاک تجاری موقوفه قم اخذ نمی‌شودآستان قدس رضوی پای کار معضلات "حسین‌آباد" نیشابور / از تأمین زمین تا تعدیل و تهاتر اجاره بهای موقوفه

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر برخی از زمین‌ها در بافت روستایی و شهری قرار گرفته‌اند و قابلیت کشاورزی ندارند، اظهار داشت: در زمینه تعییر کاربری‌ها دو زمین 50 هزار متری را تغییر کاربری دادیم، یکی از زمین‌ها در شهرستان نیاصرم کاشان از کشاورزی به باغ ویلا تبدیل شد و دیگری موقوفه انصاری در منطقه دشتی است که از کاربری کشاورزی به کارگاهی تبدیل شد.

اسماعیلی‌پور خاطرنشان کرد: تصمیم داریم با فروش حقوق حق تملک اعیان این واحدهای کارگاهی و ویلایی چند پروژه ساختمانی را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/166/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان پروژه ها مهدی خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: پروژه تفریحی، گردشگری و غذایی رستوران در بام اصفهان با رویکرد احترام به طبیعت و بهره‌مندی از این فضای بکر به بهره‌برداری رسید.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در راستای توسعه ظرفیت‌های ویژه غذایی و گردشگری در اصفهان اظهار کرد: مجموعه کافه و رستوران در بام اصفهان یکی از اقدامات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های بکر گردشگری و غذایی در این مجموعه است که با مساحتی بالغ‌بر ۶۳۰ مترمربع در مدت زمان ۳ ماه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این مجموعه بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت اقدام عمرانی، فنی و تخصصی انجام شده است که پس از ۳ سال تعطیلی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: گردشگرپذیرکردن نقطه ایستگاه دوم تله‌کابین صفه همراه با توسعه خدمات غذایی از مهم‌ترین شاخصه‌های این پروژه است.

ساکت ادامه داد: ارتقای خدمات در بلندترین نقطه شهر، توجه به برند مقصد در نقطه خاص با خدمات متفاوت و استانداردسازی سطوح خدمت در مجموعه صفه حتی در ارتفاع از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت: توجه به اصالت ایرانی در طراحی این مجموعه غذایی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

ساکت اضافه کرد: گودبرداری و آواربرداری کف رستوران و کف محوطه بیرونی به متراژ ۴۰۰ مترمربع، تغییر کامل کف رستوران به سنگ فرش کوهستانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، تهیه ۱۵۰ متر کناف و اصلاح وضعیت سقف به مساحت ۲۴۰ متر مربع، خریداری کالای سفارشی لوستر مطابق با طراحی به تعداد ۱۲۰ عدد، کابل‌کشی و سیم‌کشی اتصالات برقی به طول ۲۰۰۰ متر، رنگ‌آمیزی کامل سقف محوطه داخلی از طریق ۴۵۰ کیلوگرم رنگ عایق، رنگ‌آمیزی محوطه‌های سقف، شیروانی، آشپزخانه، محوطه داخلی و خارج با ۱۰۰۰ کیلوگرم رنگ و رنگ‌آمیزی حدود ۲۰۰۰ متر سطوح مختلف از دیگر اقدامات شاخص عمرانی انجام شده در مجموعه غذایی آراکولانژ است.

کد خبر 748805

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند