Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@13:52:54 GMT

خود ارزیابی عامل موفقیت و پیشرو بودن یک سازمان است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۷۵۳

خود ارزیابی عامل موفقیت و پیشرو بودن یک سازمان است

ناصر آخوندی خود ارزیابی را از عوامل مهم رفع نقایص و اشکالات و عملکرد موفق سازمان ها برشمرد.

به گزارش پول نیوز، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت این سازمان ظهر امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در مراسم معارفه امیر ترکاشوند سرپرست جدید مدیریت بازرسی و پاسخگویی به شکایات این سازمان، و تقدیر از خدمات و تلاش های محمد پورسینا مدیر سابق بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نخستین وظیفه واحد بازرسی امانتداری و حفظ محرمانگی مسائل است گفت: این واحد وظیفه نظارت و ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه سازمان را بر عهده دارد، مدیران وکارشناسان مدیریت بازرسی باید همیشه گزارش ها را به صورت کامل بررسی و با تذکر مسائل را حل کنند و در صورت عدم پذیرش اشتباه از سوی خاطی و اصرار بر آن برخورد های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی افزود: نظارت بر فعالیت شرکت هایی که در مجمع بودجه مصوب دارند با هدف استفاده بهینه ازاین بودجه ها و احصاء دلایل انحرافات مثبت و منفی در ارقام، همچنین ارزیابی برگزاری مناسب مناقصات، ارائه گزارش به مدیریت ارشد و هیئت مدیره جهت کسب اطلاع از چگونگی روند انجام امور در سازمان و شرکت های تابعه ازجمله مسئولیت های مهم اداره بازرسی است.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت این سازمان در بخش دیگری از سخنان خود خودارزیابی را عامل مهم موفقیت و پیش رو بودن سازمان ها برشمرد و عنوان کرد: خود ارزیابی موجب می شود تا نقایص و اشکالات به خوبی رفع شود و سازمان ها منطبق با شرایط اقتصادی و سیاسی روز امور را اداره کنند.

وی در پایان واحد بازرسی را بازوی نظارتی هیئت مدیره سازمان معرفی کرد و با تاکید بر اینکه قضاوت ها و مسائل شخصی در این حوزه جایی ندارد تصریح کرد: نیروی انسانی با تجربه برای سازمان بسیار ارزشمند است و ما باید روش هایی به کار ببریم تا همکاران مجرب در حوزه کاری خود باخطایی کوچک از کار برکنار نشوند و تا جایی که امکان دارد در زمینه فعالیت های پیشگیرانه و اصلاح امور تلاش کنیم.

آخوندی همچنین سیستمی شدن نحوه رسیدگی به ارائه گزارش ها و کنترل ها را از مسائل مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: سیستمی شدن گزارش های این بخش و سهولت دسترسی به آن موجب می شود تا هر کارشناسی بر اساس تمام فاکتورهای موجود ارزیابی کند و تنها به بخشی از گزارشات بسنده نکند.

محمد صادق سرافراز مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل نیز در این جلسه ضمن قدر دانی از محمد پورسینا مدیر سابق بازرسی گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک به عنوان نعمتی بزرگ معانی بلند دعاهای این ماه پر فیض را مد نظر قرار داده و از پروردگار سبحان می خواهیم لطف و کرم خود را از مادریغ نفرماید و با رحم و مغفرت خود یاریمان کند تا در تمام امور از جمله فعالیت درعرصه حساس و مهم نظارت و بازرسی موفق باشیم.

مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل با اشاره به اینکه برای پرورش نیروی انسانی ماهر و کسب تجربه هزینه های بسیاری شده است تاکید کرد: منابع انسانی گنجینه ارزشمند هر نهاد و سازمانی است و باید با دیدگاهی مثبت تر به عملکرد و جایگاه نیروها نگریست ودر سنجش عملکرد آنها دقت کافی داشت.

محمد صادق سرافراز همچنین بر ضرورت تقویت تعامل بین دو اداره بازرسی و حراست سازمان به عنوان بازوهای مهم برای پیشگیری ازبروز مشکلات و یاری رساندن به مجموعه کارکنان سازمان و شرکت های تابعه تاکید کرد و گفت: از مدیریت جدید بازرسی سازمان انتظار می رود با این رویکرد درجهت بهبود و ارتقاء فعالیت های این مجموعه تلاش کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش بازرسی منابع انسانی نیروها کارشناسی مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در استان طی فروردین سال جاری خبر داد.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است. 

وی افزود: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی اظهار کرد: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش