Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:27:44 GMT

انهدام یک باند ۱۱ نفره جعل سند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۳۹۲

انهدام یک باند ۱۱ نفره جعل سند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبداللهی رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی از انهدام یک باند ۱۱ نفره جعل سند در استان البرز خبر داد و گفت: اعضای این باند که یکی از معاونین ثبت شهرستان‌ها و دو کارمند و سردفتر نیز عضو آن بودند، علاوه بر اسناد جعلی متعدد ۱۱ پلاک ثبتی بزرگ در استان را به نام خود زده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از دستگیری دو کارشناس رسمی دادگستری در حین دریافت رشوه در هفته گذشته خبر داد و افزود: یک باند فساد نیز که دو قاضی تجدیدنظر در آن حضور داشتند، در قالب یک شرکت با دریافت پول‌های کلان به ‎صورت تضمینی برای خودشان و دیگران رأی می‌گرفتند که در این رابطه ۳۸ نفر دستگیر شدند.

خط جدید بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی

زارع‎ پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در جلسه شورای عالی قضائی با اعلام خبر ایجاد خط ارتباط الکترونیک جدید بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی اظهار داشت: ارتباط الکترونیکی قوه قضائیه با ناجا ناقص و پر اشکال بود اما با همکاری خوب معاونت فناوری اطلاعات ناجا در سال گذشته، ارتباطات دو مجموعه برخط شد.

وی افزود: گاهی تبادل یک نامه بین پزشکی قانونی و نیروی انتظامی ۴۸ ساعت طول می‌کشید و آثار جرم هم حتی از بین می‌رفت اما با ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید، ارجاع پرونده از دادسرا به کلانتری‌ها، ارسال نتایج تحقیقات از کلانتری‌ها به دادسراها و انواع مکاتبات به روز خواهد شد که در حال حاضر در سه استان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین اعلام کرد که با الکترونیکی شدن فرایند اجرایی ماده ۳۷ آئین دادرسی کیفری کسانی که به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند می‌توانند در ثنا ثبت ‎نام کرده یا شکواییه ‎شان را در سامانه کلانتری ثبت کنند تا مستقیم به سامانه خدمات قضائی ارجاع شود و پس از دستور قضائی برای تحقیقات نیز، کلانتری‌ها نتیجه را به صورت الکترونیکی به دادسرا اطلاع می‌دهند.

زارع‎پور خاطر نشان کرد: از اول خرداد ماه در ۱۰ استان و تا هفته قوه قضائیه کل کشور تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین دستاوردهای آن جلوگیری از سرگردانی مردم بین کلانتری‌ها، دادسراها و دفاتر خدمات الکترونیک است.

پیگیری پرونده حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر

حجت الاسلام درویشیان در جلسه شورای عالی قضائی آخرین اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در اجرای دستور رئیس دستگاه قضا برای پیگیری پرونده حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر تهران را تشریح و اعلام کرد: ۱۱ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند که گزارش آن به دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام شده است.

وی افزود: ۷ نفر به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری و ۳ نفر نیز به هیأت رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری معرفی شدند که یکی از معاونین شهردار تهران از سوی هیأت رسیدگی به تخلفات نهاد به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

در نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه لایحه «تشکیل پلیس قضائی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با دستور آیت الله رئیسی مقرر شد کارگروهی برای بررسی دقیق و همه‎ جانبه موضوع با حضور مسئولان قضائی و ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تشکیل شده و ظرف یک ماه نتیجه آن در قالب گزارش کارشناسی برای تصمیم گیری به رئیس قوه قضائیه ارائه شود.

کد خبر 5208989 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی شورای عالی قضایی قوه قضاییه شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه امتحانات نهایی محسن حاجی میرزایی روز قدس راهپیمایی روز قدس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا باغ وحش نیروی انتظامی قوه قضائیه شورای عالی کلانتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره‌ای که اقدام به ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع ۲ فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات مشخص شد سارقان با در دست داشتن یک قبضه کلت کمری و سلاح سرد به یک کارگاه صنعتی وارد می‌شوند و با تهدید کارگران حاضر در محل اقدام به سرقت حدود ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵ عدد تلفن همراه می‌کنند و از محل متواری می‌شوند، همچنین در یک فقره سرقت دیگر عابر پیاده‌ای را تهدید می‌کنند و وجوه نقد و تلفن همراه وی را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده تخصصی و انجام اقدامات هوشمندانه هویت و محل اختفای اعضای باندی ۴ نفره که مرتکب این اقدامات مجرمانه شده بودند را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات دقیق و ضربتی آنها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

ترکیان ارزش اموال سرقتی توسط این باند را سه میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به دو فقره سرقت مسلحانه در شهر اصفهان اقرار کردند و تحقیقات برای کشف سایر جرایم و سرقت‌های ارتکابی دیگر توسط اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 747692

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید/ بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم
  • مسئولان قضائی عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستند
  • (تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان