Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش جدید نشان می‎دهد که هزاران نفر در زندان‎های آمریکا با نوعی از معلولیت در حبس قرار دارد.

خبرگزاری میزان - وقتی شخصی دچار ناتوانی ذهنی، رشدی یا شناختی باشد و مانند صد‌ها هزار آمریکایی که در پشت میله‌های زندان قرار دارد، در این مکان قرار بگیرد، آسیب پذیر می‎شود.

به گزارش «مگزین»، در ماه مارس، اداره آمار دادگستری آمریکا و آژانس فدرال، درباره داده‌های جمع آوری شده در مورد جرم و جنایت و سیستم عدالت کیفری، گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد تقریبا از هر ۵ نفر ۲ نفر، یعنی حدود ۳۸ درصد زندانیانی که در ۳۶۴ زندان مورد بررسی قرار گرفتند، دارای نوعی ناتوانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به معنای حبس حدود ۷۶۰ هزار نفر از معلولان در آمریکاست که در پشت میله‌های زندان، زندگی می‌کنند.

حدود یک چهارم افرادی که بررسی شده‎اند گزارش کردند که از نظر شناختی دارای ناتوانی هستند، مانند مشکل در یادآوری یا تصمیم گیری.

یک دانشمند و محقق در این زمینه، می‎گوید «من به عنوان دانشمندی که در مورد معلولیت در زندان تحقیق کرده و مصاحبه‌های عمیقی با چندین بزرگسال با معلولیت ذهنی و رشد در سیستم عدالت کیفری انجام داده است، کاملا از مشکلاتی که زندانیان معلول با آن روبرو هستند آگاهی دارم.»

بیشتر بخوانید: سرعت بالای شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا وضعیت بحرانی ۲.۳ میلیون زندانی در زندان‌های آمریکا

به گفته وی، «زندانیان با این معلولیت‌ها بیشتر در معرض خطر محکومیت‌های طولانی تر، سخت‌تر و سوء استفاده و سوء رفتار توسط کارکنان زندان یا سایر زندانیان هستند.»

میزان ناتوانی جسمی و ذهنی در بین زندانیان آمریکا به طور نامتناسبی زیاد است.

طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، ۲۶ درصد آمریکایی‌ها دارای یکی از انواع ناتوانی هستند؛ از این تعداد حدود ۱۱ درصد ناتوانی شناختی را گزارش کرده‎اند.

در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲، ۳۲ درصد از افراد زندانی در زندان‌های آمریکا نوعی ناتوانی، از جمله ۱۹ درصد آن‌ها ناتوانی شناختی را گزارش کردند.

احتمالا آمار واقعی بیش از این باشد؛ این آمار‌ها بر اساس افرادی است که خود ناتوانی خود را گزارش کرده‎اند؛ بسیاری از افراد زندانی دارای مشکل و معلولیت، توانایی گزارش مشکلاتشان را ندارند.


انتهاای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر زندان های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند

هزاران مهاجر صهیونیست شنبه شب همچون شنبه‌های گذشته در مناطق مختلف فلسطین اشغالی دست به تظاهرات زده و خواستار مبادله اسرا و برگزاری انتخابات زودرس شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت طی گزارش‌های مختلفی از این تجمع اعلام کرد هزاران نفر در نقاط مختلف با برگزاری تجمع‌های اعتراض آمیز خواستار آزادی فوری اسرای موجوددر نوار غزه و برگزاری انتخابات زودرس شدند.

 

.

 

به نوشته این رسانه، صدها نفر از همان ساعات اولیه عصر شنبه در نزدیکی بوستان علوم در شهر رحوبوت واقع در جنوب تل‌آویو به همراه تعدادی از خانواده‌های اسرا تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواهان آزادی اسرای موجود در نوار غزه و برگزاری انتخابات شدند.

 

.

 

هزاران نفر هم در تقاطع کاپلان در تل‌آویو تجمع اعتراض آمیز خود را برگزار کرده و خواستار استعفای فوری کابینه شدند.

سخنرانان در این تجمع که به عنوان تجمع مرکزی معترضین است اعلام کردند، حال که حماس با توافق پیشنهاد موافقت کرده است، نتانیاهو و کابینه‌اش باید نشان بدهند که جان اسرا را به جایگاه سیاسی و منافع شخصی خود ترجیح می‌دهند.

تعدادی از خانواده اسرا به همراه شماری از اسرائیلی‌های معترض نیز در خیابان بگین منتهی به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به راهپیمایی پرداختند.

در حالی که در قیصاریه هم در مقابل محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، تجمع اعتراض آمیز گسترده‌ای برگزار شد.

رسانه‌های عبری زبان از حیفا هم خبر دادند، تجمع مشابهی در این شهر علیه سیاست‌های نتانیاهو در آزادی اسرا برگزار و تظاهرات کنندگان خواهان استعفای فوری وی شدند.

رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند  تظاهرات هفتگی در 70 نقطه از (فلسطین اشغالی) برگزار شده است.

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستیادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزهتظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند