Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:11:33 GMT

یک خانه هلال روستایی در تمندان تفتان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۵۰۰

یک خانه هلال روستایی در تمندان تفتان افتتاح شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر خانه هلال روستایی تمندان این شهرستان در جوار قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان افتتاح شد.

جلال هاشم زهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: خانه‌های هلال روستایی، به‌عنوان چکیده هلال‌احمر در روستاها و پل ارتباطی جمعیت هلال‌احمر در روستا بوده و زمینه مشارکت فعال مردم روستا را در زمینه‌های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم زهی بیان کرد: جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان از اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، کارگروهی توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از مهمترین محورهای فعالیت خانه های هلال روستایی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش اظهار داشت: خانه هلال دهستان تمندان یکی از ضروری‌ترین  خانه هلال در شهرستان تفتان بود که با توجه به کوهستانی بودن منطقه در زمان برف و بارندگی روستاهای دهستان صعب العبور می شود که می توانیم از تیم آموزش دیده در این خانه هلال کمک بگیریم، تا رسیدن نیروهای امدادی ارزیابی های اولیه را انجام دهند و نیز تیم امداد و نجات کوهستان در منطقه تفتان را از این خانه هلال می توان در زمان حوادث کوهستان پشتیبانی کرد.

 وی ادامه داد: فعالیت خانه‌های هلال در زمان حوادث غیرمترقبه موجب آمادگی سریع‌تر در پاسخگویی به حوادث می‌شود، بنابراین آموزش‌های همگانی در دستور کار خانه‌های هلال روستایی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد، زیرا فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر بر اساس چشم‌انداز بین‌المللی بی‌طرفانه و عام‌المنفعه می‌باشد.

بخشدار مرکزی تفتان نیز با بیان اینکه خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، افزود: اعضاء خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده بوده و خانه هلال در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند، یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.

خانه هلال روستایی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر با همکاری دهیاری و شورای اسلامی در دهستان تمندان از توابع بخش مرکزی شهرستان تفتان و با حضور کانون جوانان روستایی، اعضاء و داوطلبان دهستان تمندان افتتاح و مسؤل خانه هلال روستایی تمندان معرفی گردید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاش خانه هلال سيستان و بلوچستان تفتان خانه های هلال روستایی خانه هلال روستایی جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار

مسعود مثنوی اظهار داشت: شب گذشته، طی تماس تلفنی فرمانداری شهرستان کیار خبری مبنی بر آبگرفتگی منازل در روستای معدن و دریافت و تقاضای خدمات امدادی شد.

وی افزود: به سرعت تیم پشتیبانی جمعیت هلال احمر شهرستان کیار به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی جمعیت هلال احمر به ۷۰ خانواده متأثر از بارش باران

مثنوی اضافه کرد: در این حادثه دو خانوار دچار آبگرفتگی در منازلشان شدند و نیرو‌های امدادی نسبت به انتقال افراد به مکان امن و تخلیه آب از منازل آنان اقدام نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار