Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@14:26:59 GMT

ارائه مشاوره حقوقی رایگان به واحدهای صنعتی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۶۰۱

ارائه مشاوره حقوقی رایگان به واحدهای صنعتی در استان زنجان

وثوق رئیس بسیج مهندسین صنعت استان زنجان گفت: در مرحله پایش عمیق بررسی و رسیدگی به مشکلات صنایع به صورت گروه‌بندی انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وثوق در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مشکلات شهرک‌های صنعتی که برای واحدهای صنعتی مشکل ایجاد کرده مورد بررسی قرار می‌گیرد اظهار کرد: راه ارتباطی و وضعیت کلی شهرک‌های صنعتی بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احداث آتش نشانی در شهرکهای صنعتی از درخواست‌های واحدهای صنعتی است که پیگیر این موضوع هستیم افزود: اخیرا در یک حادثه آتش سوزی در یکی از شهرک‌های صنعتی به دلیل نبود آتش نشانی یکی از واحدها خسارت زیادی دید.

رئیس بسیج مهندسین صنعت استان زنجان با اشاره به دسته‌بندی صنایع مختلف در عارضه‌یابی عمیق عنوان کرد: صنایعی مانند صنایع فولاد، صنایع پلاستیک و غیره در این مرحله گروه‌بندی شده و به مشکلات آنها رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر مشکلات صنایع پلاستیک پلیمری در دست بررسی است خاطرنشان کرد: مشکلات این صنایع با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وثوق با بیان اینکه این تعدادی زیادی از این واحدهای صنعتی با مشکل مواد اولیه مواجه بودند گفت: مشکلات نوسانات قیمت از دیگر مواردی است که برای این واحدها مشکل‌ساز شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای سرب و روی استان زنجان نیز به صوت تخصصی بررسی می‌شود ابراز کرد: با بررسی‌های تخصصی 12 مورد مشکل در صنایع سرب و روی استان استخراج شده که در حال بررسی آنها هستیم.

رئیس بسیج مهندسین صنعت استان زنجان با تاکید براینکه بعد از گروه‌بندی صنایع به نوبت مشکلات آنها رسیدگی شده و بررسی می‌شود عنوان کرد: بررسی مشکلات صنایع با اولویت صنایع غالب استان که بیشترین اشتغال را دارند، انجام می‌شود.

وی گفت: مشکلات واحدها بعد از احصا به ستاد تسهیل و رفع موانع استان معرفی می‌شود تا نسبت به حل مشکلات آنها اقدام شود.

وثوق با تاکید براینکه مشکل واحدهای فعال نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد ابراز کرد: همچنین مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل نیز احصا شده و بعد از بررسی تخصصی توسط کارشناسان نسبت به رفع آنها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای صنعتی با مشکلات مدیریتی و حقوقی مواجه هستند و این کار روند تولید آنها را مختل کرده است خاطرنشان کرد: مشکلات این واحدها نیز بررسی شده و راهکار عملی برای آنها ارائه می‌شود.

رئیس بسیج مهندسین صنعت استان زنجان افزود: خدمات مختلف و همچنین مشاوره حقوقی برای واحدهای تولیدی توسط کلینیک بسیج مهندسین به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شیوع بیماری‌های ژنتیکی، یک به دو هزار نفر در سال اعلام می‌شود، اما باید توجه داشت که بیماری‌هایی مانند سرطان، آسم و آلزایمر شیوع بیشتری دارد. از آنجایی که این بیماری‌ها وابسته به محیط هستند، لازم است با بررسی ژنتیک و محیط از بروز این بیماری‌ها پیشگیری شود و اگر فردی به این بیماری‌ها مبتلا شد، روش درمان خاص فرد به وی ارائه شود.

مریم اسلامی متخصص و مشاور ژنتیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ با اشاره به لزوم مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج برای زوجین، گفت: افراد به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ژنتیکی در بین خود و فرزندانشان باید مشکلات و بیماری‌های سه نسل گذشته خود را با متخصص ژنتیک در میان بگذارند. 

وی افزود: بررسی شجره‌نامه ۳ نسل قبل زوجین از قبیل مشکلات و بیماری‌هایی ازجمله بینایی، ناشنوایی، عقب‌افتادگی ذهنی، مشکلات استخوانی، ماهیچه‌ای، بیماری‌های خونی، انواع سرطان و انواع معلولیت‌های خانواده‌های پدری و مادری و بچه‌های آنها لازم است. 

متخصص و مشاور ژنتیک گفت: اگر افراد دارای این مشکلات باشند باید آزمایشات لازم را به همراه داشته‌باشند تا در کنار بررسی شجره‌نامه و جمع‌آوری اطلاعات، میزان خطر و مشاوره‎هایی که لازم است به افراد داده شود.

اسلامی افزود: در این مشاوره‌ها مشکلات روحی و روانی کم شدن یا زیاد شدن ژن‌های زنانه یا مردانه در فرزندان نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مشاوره‌ها برای همه افراد لازم است، اما برای ازدواج‌های فامیلی تاکید بیشتری وجود دارد، چرا که در ازدواج‌های فامیلی تشابه ژنتیکی و اینکه زوجین می‌توانند ناقل سالم بیماری باشند، وجود دارد. همچنین این الزام برای افرادی که سابقه بیماری‌های ژنتیکی یا سرطان‌ها را در خانواده خود را دارند نیز مطرح است.

اسلامی با بیان اینکه همه مشکلات و بیماری‌های ژنتیکی لزوما از زمان تولد مشخص نیست، گفت: گاهی گمان افراد در دیر مشخص‌شدن بیماری‌های ژنتیکی یا بیماری حادثه‌ای مثل زمین خوردن کودک و مصرف داروی اشتباه بوده، در صورتی که علت آن بیماری ژنتیکی است.

مزایای ژن درمانی

وی افزود: از مزایای این مشاوره‌ها می‌توان در ابتدا به اصلاح ژنتیکی خود افراد و جلوگیری از مشکلات حرکتی و بیماری‌هایی مثل پارکینسون، تالاسمی، سندروم داون و.. اشاره و در ادامه باید از انتقال این بیماری‌ها به کودکان و نسل بعد جلوگیری کرد.

متخصص و مشاور ژنتیک گفت: در ایران از هر ۳۰ زوج یک نفر ناقل بیماری اس ام‌ای است و این اصلا ارتباطی با ازدواج‌های فامیلی ندارد، همچنین شیوع بیماری تالاسمی در دهه‌های اخیر باعث می‌شود همه افراد این مشاوره‌های ژنتیکی را انجام دهند تا در آینده، خود و کودکان آنها به این بیماری‌ها دچار نشوند.

اسلامی بابیان اینکه مانع‌شدن گروه خونی از ازدواج یک اشتباه رایج بین مردم است، تشریح کرد: در آزمایش خون قبل از ازدواج وجود ژن‌ها و دی ان ای‌های مشترک بیماری‌زا بررسی می‌شود ولی اینکه بعضی گروه خونی‌ها نمی‌توانند باهم ازدواج کنند وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح