Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:52:27 GMT

مشارکت دانشگاهیان در برنامه‎‌های دینی و مذهبی گسترده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۵۱۲۲

مشارکت دانشگاهیان در برنامه‎‌های دینی و مذهبی گسترده است

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه قم، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان کشور در مسجد مقدس جمکران، افزود: همواره در دانشگاه ها شاهد وسیع‌ترین و با شکوه‌ترین محافل مذهبی بوده ایم و امروز با برگزاری برنامه‌های مجازی و غیرحضوری نظیر جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان شاهد حضور بیشتر دانشگاهیان در این برنامه‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی عنوان کرد: جشنواره‌های دانشگاهی همیشه جزو افتخارات برجسته‌ای بوده که در موضوعات و مناسبت‌های مختلف به ثبت رسیده است.

وی افزود: از سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم، توفیقات زیادی از جمله حضور در نمازهای جماعت و جمعه و شرکت در محافل انس و محبت با اهل بیت(س) از ما سلب شد که امیدواریم بتوانیم به زودی مجددا شاهد برگزاری و برقراری آن فضاهای ارزشمند باشیم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها اضافه کرد: مسوولان دانشگاه قم و ستاد مرکزی اعتکاف رسالت خود را به درستی شناخته و درصدد انجام آن به پا خاسته‌اند و اجازه نداند تا شعله و حرارت پرشور اعتکاف در دلها به خاموشی برسد و با برگزاری جشنواره‌ای مربوط به فعالیت‌های اعتکاف، این فضا را زنده نگه داشتند.

رستمی بیان کرد: بستر فضای مجازی و حضور پررنگ‌تر اقشار مختلف جامه اعم از طلاب و دانشگاهیان در آن سبب شد تا تبلیغات زمینه و بازخورد گسترده‌تری داشته باشد و علاقمندان بتوانند از طریق جشنواره اعتکاف، آن محتوای ارزشمند را در دل و جان و قلم و هنر خود بازتولید کنند؛ امید است که این نوع برنامه‌ها روز به روز در سطح جامعه رشد  گسترش بیشتری پیدا کنند./

برچسب‌ها قم مقام معظم رهبری دانشگاه قم اعتکاف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مقام معظم رهبری دانشگاه قم قم مقام معظم رهبری دانشگاه قم اعتکاف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی حکیم‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان در دیدار با احمد حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی (ع) شهرستان تنگستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج را به‌عنوان نماد عزت و اقتدار جهادگران عرصه پژوهش و علم و فناوری  در ساحت دانشگاه دانست و اظهار کرد: حضور و نقش بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در توسعه و پیشبرد برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه حائز اهمیت است و می‌تواند با تربیت سرمایه‌های اجتماعی، دانشگاه را دانشگاهی کارآفرین و در تربیت نسل جوان دانشجو در طراز اول، انقلاب بیش‌ازپیش یاری رساند.

وی افزود: سپاه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی خود را اثبات کرده و امروز هر شهری از ظرفیت سپاه در حوزه‌های مختلف بهره برده، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان عنوان کرد: امروز کشور با توجه به جنگ ترکیبی دشمن در همه زمینه‌ها نیاز به حضور نخبگان و پژوهشگران دارد که بتواند در زمینه تولید و تجاری‌سازی علم و نیز در زمینه پژوهش ایفای نقش کرده و در این راستا دانشگاهیان به‌عنوان افسران علمی در مقابله با تهاجمات فرهنگی و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی می‌توانند با پژوهش‌های علمی و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌های خودکفایی را فراهم کند.

دانشگاه آزاد اسلامی سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) شهرستان تنگستان نیز از دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سنگر تدافعی در برابر جنگ ترکیبی دشمن یاد کرد و گفت: دانشگاه محل تولید علم و پرورش نخبگانی است که می‌توانند در ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نقشی سازنده و اساسی را ایفا کند.

احمد حیدری اضافه کرد: دانشگاه باید در همه زمینه‌ها و فعالیت‌های علمی مسئله محور باشد و با مشارکت نخبگان دانشگاهی در کارهای تخصصی، مطالعاتی و تحقیقاتی زمینه‌های خودکفایی را در کشور فراهم کرده و نقش دانشگاه را در توسعه و سازندگی کشور بیش‌ازپیش در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان سازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند