Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزارت کشور در اطلاعیه‌ای شرایط و مدارک لازم برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام را اعلام کرد.
متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (۱۴)
ستاد انتخابات کشور
به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند، ثبت نام داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از روز سه شنبه تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا روز شنبه تاریخ ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۰ جمعاً به مدت ۵ روز از ساعت ۸:۰۰ صبح لغایت ۱۸:۰۰ (به مدت ۱۰ ساعت) در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به استناد ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
• از رجال مذهبی، سیاسی؛• ایرانی الاصل؛• تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛• مدیر و مدبر؛• دارای حسن سابقه و امانت و تقوی؛• مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.
بر اساس ماده 55 قانون، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:
۱) اصل شناسنامه عکس دار و چهار (۴) برگ تصویر کلیه صفحات آن؛
۲) اصل کارت ملی و تصویر آن؛
۳) دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید؛ضمناً در تعامل و همکاری فی مابین مجریان و ناظران انتخابات و در اجرای ماده ۵۹ قانون، اسناد و مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان که در اطلاعیه شماره ۵ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است در هنگام ثبت نام داوطلبان، توسط وزارت کشور دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد. برچسب ها: وزارت کشور

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت کشور ریاست جمهوری وزارت کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا

سرکوب اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین، محاکمه دونالد ترامپ، و منازعات سیاسی بر سر کمک‌های خارجی و مهاجرت، در هفته‌های اخیر تیتر روزنامه‌های آمریکا بوده است ولی ظاهراً در ماه‌های آینده بیشترین موضوع این روزنامه‌ها رقابت بایدن و ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید خواهد بود که از همین حالا این بحث در بین تحلیلگران سیاسی آغاز شده است.

به گزارش الجزیره، «اریک نیسبت»، استاد علوم سیاسی دانشگاه نورث وسترن اعتقاد دارد موضوع انتخابات هنوز در بین مردم داغ نشده است و معمولاً آنها از اواخر تابستان وارد این بحث می‌شوند ولی اتفاقاً همین مرحله برای نامزد‌ها مهم است تا بتوانند پایگاه محکم‌تری در بین مردم کسب کنند.

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به انتخابات، رقابت تنگاتنگی بین بایدن و ترامپ شکل خواهد گرفت. کارشناسان می‌گویند این رقابت احتمالاً به نحوه عملکرد نامزد‌ها در ایالت‌هایی مثل میشیگان، جورجیا و نوادا بستگی دارد.

نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات پیو نشان داده است که تقریباً نیمی از رای دهندگان ثبت نام شده گفته‌اند که اگر بتوانند هم بایدن و هم ترامپ را در برگه رای کنار گذاشته و جایگزینی برای آنها پیدا کنند. بر اساس این نظرسنجی، حدود دو سوم از رای دهندگان گفتند که اعتماد چندانی به اینکه بایدن از نظر جسمی به اندازه کافی برای رئیس جمهور شدن مناسب است، ندارند، در حالی که تعداد مشابهی گفتند که معتقد نیستند ترامپ در مقام ریاست جمهوری اخلاقی عمل کند.

در مورد نقش رای‌دهندگان جوان‌تر برای اردوی بایدن، پیام تاکنون این بوده است که رای به رئیس فعلی حزب دموکرات تحت تاثیر جنگ غزه و حمایت کاخ سفید از اسرائیل قرار گرفته است. موج اخیر اعتراضات دانشجویان و البته جوانان در حمایت از فلسطین شکاف نسلی را بیشتر ظاهر کرده و این موضوع می‌تواند مشکلی جدی برای بایدن ایجاد کند، چون حساب ویژه‌ای روی رای جوانان باز کرده است. در سال ۲۰۲۰، بایدن حدود ۶۰ درصد از رای اقشار بین ۱۸ تا ۲۹ ساله را به دست آورد.

این امیدواری پایگاه بایدن و دموکرات‌ها در حالی است که نظرسنجی اخیر شبکه سی ان ان نشان داده است که بایدن در میان رای دهندگان زیر ۳۵ سال حدود ۴۰ تا ۵۱ درصد از ترامپ عقب‌تر است و کارشناسان می‌گویند فقدان اشتیاق در میان رای دهندگان جوان می‌تواند برای کاخ سفید نشین‌های فعلی دردسر شود.

حسن پیارالی، رئیس انجمن مسلمانان کالج دموکرات‌های آمریکا، شاخه دانشگاهی حزب دموکرات، گفت: ما می‌دانیم که دانشجویان چه احساسی دارند. من با اطمینان می‌گویم که اگر بایدن سیاست خاورمیانه‌ای خود را تغییر ندهد، در پنجم نوامبر (۱۵ آبان امسال روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) بسیاری از آنها در خانه خواهند ماند. من شک دارم که مردم به ترامپ روی بیاورند، اما مطمئناً به بایدن نیز رای نخواهند داد.

به گفته نیسبت استاد دانشگاه نورث وسترن، کمپین بایدن باید در ماه‌های آینده روی به نظم بخشیدن به خانه دموکرات‌ها تمرکز کند ولی در سمت جمهوری خواه، کمپین ترامپ آشفتگی‌های حقوقی بی سابقه گزارش داده است.

رئیس جمهور سابق با چهار پرونده حقوقی، از جمله دادگاه فعلی نیویورک در رسیدگی به اتهام جعل سوابق تجاری روبروست و هرچند این دادگاه‌ها در میان طرفدارانش اهمیتی ندارند ولی برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اگر او در هر یک از پرونده‌ها محکوم شود، مردم زیادی از آمریکا به او رای نمی‌دهند.

جان لیلی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریکایی در واشنگتن دی سی اعتقاد دارد که رقابت امسال با توجه به جلسات دادگاه ترامپ و فشار بر بایدن در موضوع جنگ غزه، ممکن است متفاوت باشد.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی اقتصاد ایالات متحده همیشه یک موضوع مهم انتخاباتی در تمام ادوار بوده و هست و امسال نیز موضوع بحث بسیاری از جنجال‌های سیاسی قرار خواهد گرفت.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که علیرغم شاخص‌های مثبت اقتصادی، بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باورند که اکنون وضعیتشان بدتر از زمانی است که ترامپ در کاخ سفید بود.

ترامپ مایل است در مورد وضعیت بد اقتصادی صحبت کند، در حالی که تیم بایدن در عوض سعی خواهد کرد گفتگو را تغییر دهد و به موضوعات دیگر بپردازد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • پخش زنده| نشست خبری «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان
  • نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی