Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموعه بیمه سلامت  بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرایند امور بیمه‌ای ذی‌نفعان قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در این سازمان انجام شده بویژه مرکز الکترونیک سازمان بیمه سلامت و همچنین حذف‌ دفترچه کاغذی و استفاده از نسخه الکترونیکی بیماران، اظهارداشت: این اقدامات موثر در جهت رفاه و ارتقا سهولت و دسترسی ذی نفعان به خدمات بیمه‌ای است که در ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای برنامه ریزی های مختلف در حوزه سلامت نقش بسزایی را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با شرکت در جلسه شورای معاونین سازمان بیمه سلامت پیشنهاداتی را به مسئولان این سازمان در جهت ارتقا نظام سلامت و بیمه ارئه کرد و افزود: با راه اندازی نظام ارجاع هماهنگ، دریافت خدمات در بخش‌های پزشکی و پیراپزشکی که از ضابطه خاصی تبعیت نمی‌کند شاهد اثر بخشی بیشتر ودر نتیجه شاهد کاهش هزینه‌های تحمیلی به هر یک ازبخشها اعم از بیمه‌ها ، خانوار و بیماران و همچنین دولت باشیم.

حاجتی با بیان اینکه در سال جاری 4 هزار میلیارد ریال برای بخش سلامت از منابع سازمان هدفمندی هزینه شده است، ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی سازمان بیمه سلامت و بیمه مرکزی و ایجاد بستر مناسب نظارتی و مدیریتی در بحث بیمه های تکمیلی و یکپارچه کردن سیستمهای مرتبط می‌توان همپوشانی مناسبی برای بیمه های تکمیلی در تمام بیمه ها ایجاد کرد. چرا که در این حالت شاهد هدر رفت منابع و تحمیل هزینه های اضافی به شرکت های بیمه و همچنین دولت و خانوار هستیم و این اقدام باید از سوی شرکتهای بیمه انجام شود.

به گفته مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یکی از اقدامات موثر راه اندازی پایگاه‌ داده‌های دارویی در کشوراست که می‌توان با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق آن شناخت ودرک درستی از میزان واردات و مصرف دارو در کشور بدست آورد و نیاز بیماران خاص را در اولویت قرار داد. علاوه بر آن، این اقدام منجر به صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد شد.

پیشنهاد دیگر دکتر حاجتی  پوشش  بیمه در طول عمر فرد بیمه شده بود ، وی تصریح کرد : پوشش بیمه ایی برای تمامی دوران زندگی یک فرد ثابت بوده در حالی که در ایام جوانی نیاز کمتری به آن دارد و باید اثر گذاری مفید در سنین بالاتر داشته باشد. اجرایی شدن این پیشنهاد کاهش هزینه‌ و افزایش رفاه را به دنبال خواهد داشت.

همچنین ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن ارائه بخشی از عملکردها و برنامه های بیمه سلامت از پیشنهادات ایشان استقبال کرده  و اعلام  آمادگی خود برای  اجرای  برنامه های مشترک را ابراز کرد.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع هدفمندی امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها بیمه سلامت نظام ارجاع بخش سلامت سازمان بیمه سلامت بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه‌تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان، گفت: به‌زودی یک نفر در استان به‌عنوان مسئول تأمین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به‌عنوان مسئول تأمین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تأمین منابع صورت بگیرد، افزود: بدون تأمین منابع، امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: باتوجه‌به مهلت قانونی خرج کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

وی با تأکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها، گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

کد خبر 6093627

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها