Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:27:44 GMT

لزوم گفتمان سازی برای مقابله با پدیده تلخ خرید و فروش رای

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۶۶۶۰

لزوم گفتمان سازی برای مقابله با پدیده تلخ خرید و فروش رای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی عصر دوشنبه در دیدار معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و تعدادی از مدیران این معاونت، اظهار داشت: یکی از هنرهای امام راحل (ره)، تلفیق و اجرای قوانین اسلامی با پیشرفته‌ترین قواعد و اصول مدنی روز و خروجی آن به صورت مردم سالاری دینی به عنوان اصلی مهم در اسلام بود

امام جمعه ایلام در ادامه تصریح کرد: آزادی عمل و مشارکت مردم در انتخابات مختلف نظام جمهوری اسلامی، در مقایسه با بسیاری کشورها در حد مطلوب بوده، و مردم به راحتی می‌توانند در تعیین سرنوشت خودشان تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی تبار افزود: دشمن هیچگاه بدنبال تبلیغ و بیان نوآوری‌ها، توانمندیها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نبوده و طبیعتاً در پی برجسته نمودن نقاط ضعف کشور و بیان مبالغه آمیز آنهاست.

امام جمعه ایلام با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیاز فعلی مردم را تغییر فضای جامعه به سمت گفتمان انتخاباتی عنوان کرد و افزود: این رویکرد نیازمند همکاری نخبگان فرهنگی و مذهبی، بزرگان ایلات و عشایر در جهت بصیرت افزایی و پاسخگویی شبهات نسل جوان به منظور مشارکت حداکثری آحاد مردم پای صندوق آرا است.

وی در ادامه گفت: برخی با سوء استفاده از فقر اقتصادی نیازمندان جامعه با خرید آرای مردم قصد پیروزی در انتخابات را دارند

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با اشاره به معضل خرید و فروش آرای مردم اظهار داشت: متأسفانه در برخی استان‌ها خرید و فروش آرای مردم شیوع پیدا کرده، و در حال حاضر نیز زمزمه‌هایی از سوی برخی نامزدها برای پیروزی با استفاده از قدرت مالی به گوش می‌رسد.

وی با تاکید بر لزوم گفتمان سازی در مقابله با پدیده تلخ خرید و فروش آرا در انتخابات اظهار داشت: تغییر نظرات مردم با توسل به خرید آرای انتخاباتی توهین به کرامت انسانی آنها بوده و خروجی غیر از جبران هزینه‌های انجام گرفته و تخلفات و جرائم بعدی ندارد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و منابع طبیعی بیشمار استان، شرط بهره مندی از این مواهب خدادادی را برخورداری استان و کشور از مدیریت توانا دانست و افزود: استان در بحث پارلمان شهری، نیاز به تغییر دارد مردم سعی کنند، با توجه به تخصص و توانمندی نامزدها، افراد شایسته را انتخاب کنند

کد خبر 5209245

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار انتخابات 1400 ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان عکس استانها اردبیل فلسطین ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۳۷۹ دستگاه برای ثبت الکترونیک آرا در قائمشهر

دریافت 19 MB

جواد مولایی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه در این حوزه انتخابیه تمامی تمهیدات برای برپایی دور دوم انتخابات مهیا شده است، افزود: تمهیدات برای برپایی انتخابات پرشور و بدون دغدغه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تمامی فرایندهای انتخابات در این حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: تمام آموزش‌های لازم به کاربران، بازرسان، هیأت نظارت و غیره داده شده است.

وی گفت: هزار و ۳۷۹ دستگاه برای اخذ آرای مردم دریافت شده و تحویل حوزه‌ها و شعبات می‌شود و ۴۱۸ شعبه آرای مردم را جمع آوری می‌کند.

کد خبر 6100525

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • تامین ۱۳۷۹ دستگاه برای ثبت الکترونیک آرا در قائمشهر
  • ۵۰ شعبه آماده ‌اخذ آرای مردم رامشیر در دور دوم انتخابات
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • آژانس انرژی اتمی باید بداند شرایط تغییر کرده است و ایران به عقب بازنمی‌گردد
  • آژانس انرژی اتمی باید بداند شرایط تغییر کرده و ایران به عقب باز نمی‌گردد
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • دستگیری عامل خرید و فروش اشیای تاریخی در دهلران
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است