Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالحسینی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با توجه به شکستی که از مقاومت خوردند و در منطقه بسیار آسیب دیدند، گفت: جنایت اخیر در افغانستان با هدف انحراف افکار عمومی از اتفاقات رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید رضا صدر الحسینی، کارشناس ارشد مسائل بین الملل شب گذشته (دوشنبه 20 اردیبهشت) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره اتفاقات اخیر در کربلا و افغانستان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اتفاقات اخیر از جمله در کربلای عراق و در افغانستان برای این است که تمرکز خبری از اتفاقات سرزمین های اشغالی و رژیم صهیونیستی به نقاط دیگری منتقل شود، گفت: آمریکایی ها با توجه به شکستی که از مقاومت خوردند و در منطقه بسیار آسیب دیدند؛ یک جنگ نیابتی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در حال گسیل بخش قابل توجهی از تروریست ها از نقاط مختلف دنیا به ویژه سوریه و عراق به افغانستان هستند، ادامه داد: به جز داعش، جبهه النصره و القاعده هم توسط آمریکایی ها در حال انتقال هستند.

 

صدرالحسینی با بیان اینکه آمریکایی ها به اصطلاح در حال خروج از منطقه افغانستان هستند اما کاهش نیروهای زمینی در توان نظامی آمریکا هیچ تأثیری ندارد در این باره اینگونه توضیح داد: اکثر توان آمریکایی ها در نیروی هوایی است و آن ها این نیروی خود را در افغانستان کاهش نخواهند داد.

 

وی بر این موضوع تاکید داشت که دولت بایدن علاقه مند است مردم دنیا تصور کنند که او در حال خروج از افغانستان است اما به وسیله گروه ها و جریاناتی مانند داعش، جبهه النصره و القاعده و دیگر گروه های خودسر جنایاتی مانند جنایت اخیر را انجام می دهند با این هدف که هنوز مردم افغانستان به امنیت ظاهری که آمریکایی ها ایجاد کردند نیاز دارند و به گونه ای درخواست عمومی از جانب افکار عمومی از آنها شود که در افغانستان باقی بمانند.

 

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل به اعتراف آمریکایی ها درباره هزینه هفت تریلیون دلاری در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه خروج آنها از افغانستان به علت همین شکست است، افزود: بخش قابل توجهی از اتفاقات اخیر از جمله در کربلای عراق و در افغانستان برای این است که تمرکز خبری از مناطقی که آمریکایی ها بر روی آن حساس هستند از جمله سرزمین های اشغالی و وضعیت کنونی ایجاد شده برای رژیم صهیونیستی به نقاط دیگری منتقل شود به همین علت ممکن است آمریکایی ها توسعه اقدامات داعش را در دستور کار و در حقیقت ناامنی های حساب شده بر اساس راهبرد آشوب سازنده در مجموعه منطقه داشته باشند.

 

صدرالحسینی با توصیه به همه مسئولان منطقه و به ویژه افغانستان در این باره که دقت ویژه ای در موضوع وحدت داشته باشندف گفت: آمریکایی ها پیش از سال 2001 به مناسبت انفجارهای برج های دوقلو وارد افغانستان شدند در حالی که پیش از آن، همه اقوام با یک همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کردند به نظر می آید بزرگان افغانستان نسبت به این مسأله باید بازخوانی از پرونده گذشته داشته باشند زیرا نباید اجازه دهیم آمریکایی ها با نام مقابله با تروریسم و داعش در قفقاز و در نزدیکی مرزهای روسیه، چین و جمهوری اسلامی خیمه بزنند.

 

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل با تصریح این نکته که این موضوع نیازمند دقت راهبردی است که همه مردم و مسئولان منطقه باید به آن بپردازند، گفت: اقوام مختلف افغانستان از سال های بسیار دور در کنار هم زندگی می کردند. پس از حضور آمریکایی ها با توجه به تخصص آمریکایی ها و انگلیسی ها در ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب مختلف؛ این کار را تداوم دادند اما مطمئناً شرایط داخلی افغانستان این اجازه را خواهد داد که دوباره وحدت بین همه اقوام بر روی موضوعات متفق القول ایجاد شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جنایات رژیم صهیونیستی افغانستان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی آمریکایی ها آمریکایی ها آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با موج جدید تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، سران رژیم صهیونیستی نگرانی خود را نسبت به گسترش دامنه این تظاهرات اعلام کردند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت که این تظاهرات باید متوقف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض