Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@00:39:31 GMT

دوباره جنجال

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۷۴۶۹

دوباره جنجال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، تقریبا شش - هفت سالی است که بازی دو تیم بدون حاشیه نبوده است و هر بار حاشیه‌ای بازی دو تیم را تحت‌تاثیر قرار داده است. البته مسؤولان دو تیم بارها و بارها اعلام کرده‌اند که حساب مردم تهران و اصفهان از تماشاگرنماها جداست اما سالی نبوده که حاشیه‌ها تا مدت‌ها پس از بازی ادامه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیر حاشیه‌هایی را مرور می‌کنیم که در سال‌های اخیر بازتاب‌های زیادی داشته‌اند.

 

 قرارداد مبهم عمادرضا

فینال جام‌حذفی سال 85. پرسپولیس فینال را به سپاهان می‌بازد و عمادرضا یکی از ستاره‌های تیم اصفهانی است. بعد از بازی، پرسپولیسی‌ها مدرکی رو می‌کنند که نشان می‌دهد مهاجم عراقی بعد از پایان زمان نقل و انتقالات به اصفهان رفته است. آنها می‌گفتند قرارداد عمادرضا غیر‌قانونی بوده است. رئیس هیات فوتبال اصفهان می‌گوید مهاجم سپاهان چند روز قبل از اتمام فرصت نقل و انتقالات به اصفهان رفت و قرارداد را امضا کرد ولی پرسپولیسی‌ها بلیت پرواز عمادرضا را رو کردند که نشان می‌داد او تازه روز بعد از نقل و انتقالات به ایران آمده است. دست آخر کسی نمی‌فهمد قصه چه بود و چه کسی انگشت آخر را پای قرارداد زد؟

 چشمان یک سرباز که نابینا شد

۱۰ دی ماه سال ۱۳۸۶. بازی‌ای که با برتری ۲ بر یک سپاهان خاتمه پیدا کرد اما چشمان سرباز محمود احمدیِ ۱۹ ساله به دلیل پرتاب مواد محترقه بینایی خود را از دست داد و او هیچوقت دیگر چیزی ندید. نکته غم‌انگیزتر ماجرا این بود که هیچ‌ یک از مسوولان، این خبط بزرگ را به گردن نگرفت.

 ماجرای آب‌های آلوده

بازیکنان پرسپولیس در جریان بازی ۲ مهر ۱۳۹۱ رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دادند و بی‌جهت روی زمین می‌افتادند. آن مسابقه با ۲ گل به سود سپاهان تمام شد و در رختکن، اکثر سرخپوشان از هوش رفتند و ادعا می‌کردند چیزی یادشان نمی‌آید. هیچ‌وقت دلیل اصلی آن اتفاق مشخص نشد اما واژه «آب‌های آلوده» وارد واژگان اهالی فوتبال شد و هنوز هم که هنوز است از آن به تلخی یاد می شود.

 غش کردن داور

یک سال پس از فینال جام‌حذفی در سال 92 ورزشگاه فولادشهر یک بازی جنجالی دیگر به خود دید. این بار هم پای محسن قهرمانی در میان بود. در دقایق ابتدایی این داور یک پنالتی عجیب برای سپاهان گرفت و میثم حسینی مدافع پرسپولیس را اخراج کرد تا تیم میزبان در نهایت با ۲ گل برنده آن بازی شود. علی دایی در نشست خبری پس از مسابقه ادعاهای عجیبی از جمله غش کردن داور و کارت به کارت را عنوان کرد و چند ماه بعد محسن قهرمانی هشت ماه به دلیل یک تخلف دیگر به اتفاق چند نفر دیگر محروم شد.

 آتش زدن اتومبیل عکاس

 بعد از پایان بازی پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام‌حذفی اتومبیل عکاسان و خبرنگاران مورد حمله قرار گرفت.

 سوزاندن ماشینی که مالک آن یکی از عکاسان فعال در رسانه‌هاست که در پارکینگ پارک بود و البته خرد کردن شیشه‌های ماشین‌های پلاک تهران و خودروهای کناری که اتفاقا آنها هم برای عکاسانی دیگر بود که با یکدیگر به ورزشگاه آمده و ماشین‌ها را در کنار هم پارک کرده بودند.البته چند روز پس از آن عوامل این اتفاق دستگیر شدند.

 کتک خوردن بازیکن پرسپولیس

دو سال قبل پرسپولیس تهران برای برگزاری یک دیدار معوقه از هفته دوازدهم لیگ‌برتر ایران مقابل سپاهان اصفهان به این شهر سفر کرد.

در ابتدا با پرتاب سنگ شیشه اتوبوس حامل بازیکنان پرسپولیس شکست و پس از آن بازیکنان این تیم مورد یورش و ضرب و شتم افراد ناشناس قرار گرفتند.

آدام همتی، بازیکن جوان سرخ‌پوشان به دلیل کتک خوردن از برخی اشخاص ناشناس با مصدومیت مواجه شد. یک مشت به صورت این بازیکن و لگدی به پای او برخورد کرد که تا حدودی باعث مصدومیت همتی شد.

 غیبت سپاهان در زمین

به دلیل شیوع کرونا و بعد از این‌که اعلام شد بازی دو تیم بدون تماشاگر انجام خواهد شد، واکنش‌هایی ناشی از عدم رضایت سپاهانی‌ها از این تصمیم منتشر شد و هواداران این تیم به شیوه‌های مختلف اعتراض خود را با حضور در مسیر کاروان تیم پرسپولیس نشان دادند.سپاهانی‌ها اما در زمان تعیین شده برای انجام مسابقه به زمین نرسیدند.  این موضوع باعث شد تا سی دقیقه بعد از حضور پرسپولیسی‌ها در زمین هنوز خبری از سپاهانی‌ها نباشد. پس از تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه سپاهانی‌ها، ناظر بازی دیدار پرسپولیس و سپاهان دستور داد که پرسپولیسی‌ها زمین را ترک کنند و به رختکن بروند. آن زمان مسعود تابش مدیرعامل سپاهانی‌ها اعلام کرد که در هتل گیر افتاده‌اند و هواداران‌شان اجازه خروج آنها از هتل را نمی‌دهند. در نهایت این مسابقه برگزار نشد و کمیته انضباطی رای به 3 بر صفر شدن بازی به نفع پرسپولیس داد.

مقصر کیست؟

حسین کنعانی‌زادگان درباره شرح این درگیری  عنوان کرد، نقطه شروع این درگیری زمانی بود که پورقاز مدافع سپاهانی‌ها توپ را به سمت نیمکت پرسپولیس شوت کرد. یحیی گل محمدی هم مهمترین عامل به وجود آمدن این وضعیت را اتفاقات قبل از بازی دانست و در این رابطه گفت: «اتفاقات قبل از بازی در هتل و مسیری که آمدیم، تاثیر داشت. بازیکنان هم انسان هستند و تحت تاثیر این اتفاقات تلخ قرار می‌گیرند. اتفاقات بعد از بازی، ادامه اتفاقات قبل از بازی در هتل و مسیر بود اما  می‌دانم که همه بازیکنان ما با بازیکنان حریف رفیق هستند. هیجان بازی زیاد بود و این اتفاق طبیعی بود اما در هر صورت زیبنده هر دو تیم نبود.»

در آن سو محمد محبی هافبک سپاهانی‌ها گفت: «پس از پایان بازی ما به داوری اعتراض داشتیم که بازیکنان پرسپولیس با چند نفر از بازیکنان ما حرف زدند و بازیکنان ما هم تهییج شدند و پس از آن این اتفاقات رخ داد.» همچنین باشگاه سپاهان فیلمی را از سوی فیلمبردار باشگاه در اختیار رسانه‌ها قرار داد که در آن نشان می‌دهد فیلمبرداری عکاس باشگاه به مذاق بازیکنان پرسپولیس خوش نیامده و در نهایت به دوربین این عکاس هجوم آوردند. البته این نکته هم وجود دارد که فیلمبرداری در آن شرایط فقط جو را ملتهب‌تر کرده بود.

چاقو و درگیری در فوتبال؛ برای چه؟

برای همه فوتبالی‌ها مسابقاتی مثل بازی پرسپولیس و سپاهان ‌می‌تواند مثل یک جشن بزرگ باشد اما جامعه فوتبال ما خشن‌تر از گذشته قدر این دور‌همی بزرگ را نمی‌داند‌. ‌تصاویر زیادی از بازی دو تیم خارج از ورزشگاه موجود است که نشانگر این حقیقت‌ است که هنوز برای رسیدن به جایی که شایسته ماست راه زیادی داریم‌. چاقو و جنگ برای فوتبال‌؟ چرا؟

درگیری‌های زننده در تونل ورزشگاه

زمانی که بازیکنان دو تیم در حال خروج از زمین و حضور در رختکن بعد از این بازی پربرخورد بودند، کامیابی‌نیا و  حسینی که بازی فیزیکی را در این جدال دنبال کرده بودند، با یکدیگر بحث داشتند و در زمان حضور در تونل نیز این برخورد با شدت بیشتری از سوی بازیکنان دو تیم دنبال شد و پای دیگر بازیکنان نیز به وسط کشیده شد. تا این لحظه مشخص نیست که دلیل درگیری کامیابی‌نیا و حسینی بر سر چه موضوعی بوده که پای دیگر بازیکنان را نیز به وسط کشیده است.

عذرخواهی سروش از پرسپولیسی‌ها

بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس کار به درگیری بین بازیکنان کشید و باعث شد جنجال راه  بیفتد. دقایقی بعد از اتمام درگیری‌ها سروش رفیعی هافبک سپاهان در رختکن پرسپولیس حاضر شد.  او علاوه بر شوخی با بازیکنان پرسپولیس، از سوی خودش از آنها عذرخواهی کرد. رفیعی گفت: «اگر من کاری کردم که باعث ناراحتی شما شدم ببخشید.» که بازیکنان پرسپولیس به این بازیکن گفتند رفتار او کاملا حرفه‌ای بود.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سپاهان پرسپولیس ال کلاسیکو بازیکنان پرسپولیس پرسپولیسی ها بازی دو تیم سپاهانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بسیاری از هواداران پرسپولیس گمان می‌کردند علیرضا بیرانوند ار بازی جام حذفی سرخ‌ها را همراهی می‌کند اما غیبت این گلر طولانی‌تر شد.

بیرانوند بعد از اینکه بازی با گل‌گهر، ملوان و صنعت نفت را از دست داد این هفته گچ دست خود را باز کرد اما نتوانست شرایط همراهی سرخ‌پوشان مقابل آلومینیوم را به دست بیاورد.

بیرو در روز بازی سرخ‌پوشان ویدیویی از تمرینات اختصاصی خود برای تقویت مچ دستش منتشر کرد. کادر پزشکی پرسپولیس تلاش می‌کنند بیرانوند را به دیدار حساس مقابل سپاهان در لیگ برتر برسانند.

دیگر خبرها

  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • تیم فوتبال سپاهان راهی یک چهارم نهایی شد
  • آقای گل سپاهان را راهی یک چهارم نهایی کرد
  • تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم