Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ۵۳ تن از رهبران حزب دموکرات ایالات آمریکا با ارسال نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کردند که تحریم‌های دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» علیه ایران را بردارد کند و به برجام بازگردد.
بنا بر گزارش وبگاه «آنتی‌وار»، رهبران ایالتی حزب دموکرات در نامه‌ای با تأکید بر لزوم برداشته شدن تحریم‌های دوران ترامپ علیه ایران، نوشتند: «برداشتن تحریم‌های با سوء نیت ترامپ که مستقیماً علیه ایران وضع کرد تا تقریباً بازگشت به برجام را غیرممکن کند، نباید به عنوان امتیازی به ایران تلقی شود بلکه باید به عنوان تلاشی برای احیای اعتبار آمریکا و تقویت امنیت آمریکا در نظر گرفته شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رهبران دموکرات در ادامه با اشاره به پیامدهای منفی تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دادند: این توافق (برجام)، سرزده‌ترین و برجام سرزده ترین و محدودترین سازوکارهای تأیید، نظارت و بازرسی هسته‌ای را که تاکنون مورد مذاکره قرار گرفته است، اعمال کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور مداوم تأیید کرده است که این توافق در جلوگیری از خطر یک سلاح هسته‌ای ایران کارساز بوده است».
این رهبران دموکرات سپس با اشاره به این موارد خطاب به بایدن تأکید کردند: «ما از شما می‌خواهیم که در مقابل فشارهای حامیان رویکرد شکست‌خورده ترامپ در قبال ایران تسلیم نشوید».
طبق این گزارش، نامه فوق به سازماندهی موسسه «کوینسی» نوشته شده است و «باربارا لی» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و «کیت الیسون» دادستان کل ایالت مینه‌سوتا از امضاکنندگان اصلی این نامه بودند.
دور چهارم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین روز جمعه هفته گذشته آغاز شد اما پیشرفت‌های اندکی در زمینه چگونگی رفع اختلافات برای لغو تحریم‌های ایالات آمریکا در قبال محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده است.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد و علاوه بر بازگرداندن تحریم‌هایی که طبق برجام برداشته شده بود، تحریم‌های غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای ایران علیه جمهوری اسلامی تحمیل کرد به امید آن که ایران را وادار به موافقت با توافق مورد قبول آمریکا کند که این اقدام نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه ایران را وادار کرد تا پس از بدعهدی کشورهای اروپایی به تعهداتشان ذیل برجام، اقداماتی را در جهت کاهش تعهدات برجامی خود بردارد.
علی‌رغم آن که مقام‌های جمهوری اسلامی تأکید کرده‌اند که آمریکا باید برای بازگشت مجدد به برجام تمامی تحریم‌های ایران با هر عنوانی را لغو کند اما واشنگتن تنها برای لغو برخی تحریم‌های ایران ابراز آمادگی کرده است.
دولت آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است در تلاش است از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند. از جمله مهم‌ترین موانع در این مذاکرات حل و فصل اختلافات بر سر تحریم‌هایی است که آمریکا برای پایبند شدن به برجام بایستی رفع کند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانس خبری شامگاه دوشنبه خود در این باره تأیید کرد «چالش‌های بزرگی» در این مذاکرات وجود دارند که بایستی رفع شوند. او گفت: «همان‌طور که شنیده‌اید ارزیابی ما کماکان این است که چالش‌های مهمی هستند که باقی مانده‌اند و شکاف عمیقی بین جایی که ایرانی‌ها هستند و جایی که ما فکر می‌کنیم باید باشند تا به برجام پایبند شوند، وجود دارد.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بایدن دموکرات برجام جمهوری اسلامی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو