Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یکی از تولیدکنندگان فیلترهای تصفیه آب، در حال حاضر فیلترهای نانویی آنتی‌باکتریال و واشرهای آنتی‌باکتریال را در لیست محصولات نانویی خود دارد. این فیلتر و واشر آنتی‌باکتریال بر پایه موادی قرار داده شده تا مانع رشد هرگونه میکروارگانیسم و باکتری‌ها را بر روی بدنه و ساختار خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فیلترهای نانویی این شرکت با گنجانیدن عامل ضدباکتریایی یا بایوساید در ساختار فیلتر، ریسک و خطر آلودگی سطوح آن به انواع باکتری و میکروارگانیسم‌ها بسیار کاهش می‌یابد. از جمله باکتری‌هایی که سطوح فیلتر تصفیه آب آنتی‌باکتریال از رشد آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورند استافیلوکوکوس اورئوس و اشرشیاکلی است.

در صورتی که سطوح فیلتر در مجاورت با آب شرب به باکتری‌های مذکور آلوده شود می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد.

در این فیلترها، کلر و کربن از آب جدا می‌شوند و از آنجایی که کلر خاصیت گندزدایی دارد، با حذف آن فرصت مناسبی برای رشد باکتری‌ها به وجود می‌آید.

با وجود این فیلتر دیگر نیازی به فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب نیست. فیلتر UV، با تاباندن نور فرابنفش به آب، باکتری و میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد. اما به‌دلیل قیمت بالای نور UV مقرون به‌صرفه نیست. فیلترهای آنتی باکتریال قادراند هرگونه قارچ و باکتری را در آب را از بین ببرند.

این فیلترهای نانویی به دلیل وجود نانوذرات، خاصیت آنتی‌باکتریال داشته و علاوه بر حذف عوامل بیماری‌زا، به حذف رنگ، بو و مزه بد آب کمک می‌کنند. نانوذرات یک عامل ضدمیکروبی قوی هستند که می‌تواند باعث از بین رفتن طیف وسیعی از میکروب‌ها شود. آن‌ها به دیواره سلولی باکتری چسبیده و این عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برند. اثر ضدباکتریایی ذرات به‌طور چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می‌یابد، به‌ طوری‌که نانوذرات قادر به از بین بردن بیش از ۶۵۰ نوع باکتری هستند.

کد خبر 5209347 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو آنتی باکتریال تولید دانش بنیان شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی تحقیقات علمی حاکمیت سایبری صندوق نوآوری و شکوفایی تولید دانش بنیان اینترنت شرکت اسپیس ایکس ایالات متحده امریکا شبکه اجتماعی گوگل ویروس باج افزار آنتی باکتریال باکتری ها تصفیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی