Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@02:04:36 GMT

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش دریافت فطریه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۸۴۶۳

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش دریافت فطریه

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر و اعمال مذهبی این ایام، مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و عمدتا شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیر بومی مترصد کلاهبرداری از هموطنان با عنوان دریافت فطریه و سایر نذرها می‌شوند.

به گزارش ایسنا سرهنگ رامین پاشایی افزود: شیوه و شگرد مجرمان به این شکل است که عمدتا با سوءاستفاده از نام اشخاص و چهره های شناخته شده هنری و یا ورزشی و یا جعل عنوان سازمان ها و نهادهای اجرایی ذی صلاح و با استفاده از ترفندهای مختلف و استفاده از تصاویر نیازمندان و سایر اقدامات فریبنده با اعلام شماره حساب های شخصی از متقاضیان کلاهبرداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه گفت: در شیوه دیگر مجرمان با طراحی سایت های جعلی با همین عنوان و هدایت متقاضیان به درگاه های جعلی بانکی با دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان با برداشت غیر مجاز از حساب های مالی آنان کلاهبرداری می کنند.

پاشایی افزود: بر اساس رصد های پیش دستانه صورت گرفته در فضای مجازی یک باند سه نفره که مترصد کلاهبرداری از هموطنان با این شگرد بود، طی هماهنگی با مرجع قضائی ضمن دستگیری، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و فعالیت چندین سایت با اقدام مشابه نیز متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان گفت: هموطنان گرامی به منظور واریز وجوه نقدی و یا غیر نقدی تحت عنوان فطریه و سایر نذورات صرفا از مسیرهای دسترسی قانونی و قابل اعتماد که از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی می شود، اقدام و از واریز هرگونه وجه به حساب شخصی سایر افراد اکیدا خوداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب از طریق شماره ۰۹۳۶۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR  اطلاع دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Hr1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری ۲ کلاهبردار ۲۰۰ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با مراجعه تعدادی مال باخته به پلیس فتا دیواندره مبنی بر اینکه ۲ نفر از طریق کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی با جلب اعتماد، مبالغ قابل توجهی از آنان با عنوان اخذ گواهینامه رانندگی، مدرک تحصیلی و ... کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به ۲۰۰ ملیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند، گفت: در این رابطه ۱۹ نفر شاکی شناسایی شده است.

آزادی با هشدار اینکه پلیس قاطعانه با مخلان امنیت و آرامش مردم در فضای حقیقی و مجازی برابر قانوان برخورد خواهد کرد، عنوان کرد: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند