Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سعید عمرانی صبح امروز در جلسه رفع مشکل راه‌اندازی شرکت دیارخودرو اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی نذری دادن یک حرکت نمادین و برگرفته از دین اسلام است اما اگر برای پنج نفر اشتغال فراهم شود که امر معاش خانواده‌اش تأمین شود به همان میزان نذری دادن در نزد خداوند ثواب دارد، در کشور ایران خیرخواهی وجود دارد اما باید شغل ایجاد کرد چراکه وقتی شغل باشد اختلاف خانوادگی و سایر مشکلات اجتماعی به وجود نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان کشور گفت: امروز در حوزه تولید سرمایه‌گذار باید هفت خان رستم را طی کند که موجب فرار سرمایه‌گذار می‌شود بنابراین تولیدکننده نباید با این برخوردها و طرز رفتارها مواجه شود.

وی تصریح کرد: کارخانجات خودروسازی تعهدات زیادی در تولید پژو و رنو داشتند که در یکی از این دو ۹۰۰ پرونده مطرح است و مسبب آن قراردادی یک جانبه‌ است، در این زمینه با مدیران خودروساز که تصمیمات نسنجیده بگیرند برخورد خواهد شد.

عمرانی افزود: قوه قضائیه مسؤول واردات و صادرات نیست اما اگر در تصمیمات واردات و صادرات و خام فروشی و یا واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری که در داخل کشور تولید آن وجود داشته باشد، فردی اقدام کند از جنبه دیگری ورود پیدا می‌کنیم و از طریق قانون اخلال در حوزه نظام اقتصادی با وی برخورد خواهد شد.

معاون دادستان کشور گفت: در قراردادهای قبلی، انتقال تکنولوژی و صادرات مشترک و اشتغال هیچ گاه لحاظ نشده بود که همین روند ورود بی رویه کالاها موجب تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران کارخانجات می‌شد که با هیچ عقل سلیم اقتصادی قابل توجیه نیست و دادستانی کشور و قوه قضایی در دفاع از حقوق عامه و به عنوان مدعی العموم در برابر ضعف و نظارت‌هایی که به ضرر کشور باشد ورود پیدا خواهد کرد و با تصمیم گیرنده‌ها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه مدعی العمومی قوه قضائیه اقتضای آن ورود است، تا دو سال گذشته قوه قضائیه ورودی در این خصوص نداشته است که با ورود در این حوزه از سرمایه گذار و اشتغال حمایت کردیم که به تعطیلی کشیده نشده است، افزود: قوه قضائیه در یک سال اخیر از بیکاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است که روند حمایت از تولید دامنه‌دارتر خواهد شد.

عمرانی افزود: قوه قضاییه تلاش می‌کند تا در عرصه اقتصادی به خودکفایی برسیم، این توان در کشور وجود دارد و اگر دور ایران یک دیوار بکشیم از لحاظ اقتصادی و کشاورزی و صنعتی خودکفا است، نهضت حمایت از تولیدات تا پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات صادرات اشتغال قوه قضائیه سعید عمرانی معاون دادستان کشور قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری در کشور تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهرکرد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته کار و کارگر، اظهار کرد: سخنرانی حضرت آقا درباره اهمیت کار و کارگر یک سخنرانی منشوری برای مسئولین مرتبط با کار و کارگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهتمام مسرانه بر مسئولیت‌های دولت در قبال کارگران داشتند، بیان داشت: به مسئولین دستور دادند که به فکر پایداری کار کارگران باشند و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کنید.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مقام معظم رهبری توجه به آموزش‌های ایمنی کار دارند و فرمودند: قابل قبول نیست برخی از کارگران که برای امرارمعاش خانواده درخدمت تولید کشور هستند، صدمه جسمی و مالی ببینند.

وی با اشاره به جان باختن ۸۱۱ نفر ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: حضرت آقا به مسئولین کار و تعاون دستور دادند به فکر این موضوع باشند و کارگران آموزش ببینند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه رفاه تصریح کرد: ۳ طرح حمایتی در حال اجرا می‌باشد که شامل یارانه متداول، کالابرگ فجرانه الکترونیکی و طرح یسنا که تقویت کننده امنیت غذایی مادران شیرده است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی برای کودکان ۹ تا ۵۹ ماهه که نزدیک ۱۳۰ هزار کودک بر مبنای تشخیص وزارت بهداشت توسط وزارت کار تقویت می‌شوند و به مادران ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان برای تغذیه و تقویت کودکان هزینه داده می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های وزارت در زمینه اقتصادی اشاره و اذعان داشت: در یک سال و نیم گذشته ۱۵۵ طرح اقتصادی در وزارت خانه با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ۱۴۷ طرح جدید شروع شده که در سال آینده با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۵ همتی، وارد مدار تولید می‌شود.

محمدی درباره اینکه میزان پوشش بیمه‌ها افزایش یافته است گفت: در صندوق بازنشستگی کشاورزان، روستاییان، ۴۰ درصد پوشش بیمه‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی درباره صیانت از نیروی کار که دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد، افزود: ۱۴ درصد آسیب‌های ناشی از کار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برای اولین بار بنگاه‌های دارای ۱۰ نفر یا کمتر تحت پوشش حفاظت و ایمنی کار قرار می‌گیرند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تفاهم نامه منعقد شده تا ۴ میلیون نفر کارگر برای اولین بار در کشور مورد آموزش ایمنی، حفاظت و ایمنی بیولوژیکی کار قرار گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در رسانه‌های معاند خاطر نشان کرد: وضعیت پایدار و رو به جلو می‌باشد، بیکاری در کشور تک رقمی شده؛ برای اولین بار میزان سرمایه گذاری افزایش یافته، نقدینگی مهار شده است.

محمدی گفت: به جوانان بگوید آنچه یک ملت را سر پا نگه می‌دارد امید است به آینده امیدوار باشیم.

کد خبر 6089132

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران