Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:54:35 GMT

شرایط پذیرش مسافر پروازهای ایران و پاریس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۸۶۰۴

شرایط پذیرش مسافر پروازهای ایران و پاریس

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برقراری پرواز فوق‌العاده این شرکت به پاریس با اعمال چند شرط برای پذیرش مسافر خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین جهانی مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: درپاسخ به درخواست هموطنان مقیم کشور فرانسه برای برقراری پرواز فوق العاده  برای مراجعت به کشور و به دنبال صدور مجوز پرواز از سوی مقامات کشور فرانسه، پرواز فوق العاده به مقصد پاریس در روز ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پرواز در ساعت ۸ بامداد با پرواز شماره ۷۳۳ از فرودگاه امام (ره) پرواز و در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه (به وقت محلی) وارد فرودگاه شاردوگل می شود.

وی تصریح کرد: پرواز بازگشت این مسیر نیز با پرواز شماره ۷۳۲ در ساعت ۱۳و ۵  فروگاه پاریس را ترک و در ساعت  ۲۱ و۲۰دقیقه در فرودگاه حضرت امام (ره) به زمین می نشیند.

بر اساس اعلام روابط عمومی ایران ایر رویه صادر شده مقامات بهداشتی کشور فرانسه ، مسافران با شرایط ذیل پذیرش می شوند؛

*دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا، ایسلند،  نروژ، سوئیس و انگلستان

 *دارندگان اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند،  نروژ، سوئیس و انگلستان

*دارندگان برگهLaissez-Passer

*دارندگان ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار

*ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی است.

*ویزای دانشجویی تایپ C، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی است.

*ویزای پزشکی تایپ C جهت درمان، کلمه COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد.

*مسافران به‌صورت ترانزیت بین المللی

*مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نیستند.

مسافران ورودی به این کشور توجه نمایندتمامی‌مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آنها دربازه زمانی ۱۶MAR۲۰-۱۵JUN۲۰ به پایان رسیده است، به صورت خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا ۶ ماه تمدید شده است .

 شایان ذکر است تمامی مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به کشور فرانسه می‌بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

همجنین مسافران قبل از پرواز می‌بایست فرم تعهد در لینک ذیل را تکمیل کرده و به همراه داشته باشند.

https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Attestation-de-deplacement-et-de-voyage        

براساس این رویه، مسافران پس از ورود به خاک فرانسه می‌بایست در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند. به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ایران ایر اتحادیه اروپا فرانسه جمهوری اسلامی ایران ایران کشور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر

بالاترین مبلغ که پیش‌تر حدود ۱.۴ میلیون دلار بود، برای ویولنی پرداخت شد که هنگام غرق شدن کشتی نواخته می‌شد، که در سال ۲۰۱۳ در همین حراجی فروخته شد.

یک ساعت جیبی از جنس طلا که از جسد ثروتمندترین مرد کشتی تایتانیک کشف شده بود به قیمت رکوردشکن ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد.

ایسنا در خبری نوشت: این ساعت طلا در حراجی هنری «اولدریج و پسران» به یک مجموعه‌دار خصوصی فروخته شد و رکورد گران‌قیمت‌ترین یادگاری‌های کشتی معروف تایتانیک را جابه‌جا کرد.

صاحب اصلی این ساعت، یک تاجر به نام «جان جیکوب آستور» بود که در سال ۱۹۱۲ میلادی در سن ۴۷ سالگی، پس از دیدن همسر جدیدش، مادلین، در یک قایق نجات با کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس رفت.

بالاترین مبلغ که پیش‌تر حدود ۱.۴ میلیون دلار بود، برای ویولنی پرداخت شد که هنگام غرق شدن کشتی نواخته می‌شد، که در سال ۲۰۱۳ در همین حراجی فروخته شد.

سخنگوی این حراجی به گاردین اعلام کرد ۱.۵ میلیون دلارِ پرداخت‌شده برای این ساعت شامل هزینه‌ها و مالیات‌های پرداخت‌شده توسط خریدار است. همچنین در این حراجی یک کیف ویولن به قیمت ۳۶۰ هزار پوند (۴۵۴ هزار دلار) با احتساب هزینه‌ها و مالیات فروخته شد.

«اندرو آلدریج» مدیر این خانه حراج گفت: قیمت‌های یادگاری تایتانیک در این حراجی کاملاً باورنکردنی بود. آن‌ها نه تنها اهمیت خود مصنوعات و کمیاب بودن آن‌ها را منعکس می‌کنند، بلکه از جذابیت ماندگار داستان تایتانیک حکایت دارند؛ ۱۱۲ سال بعد از غرق شدن این کشتی ما هنوز در مورد آن و مسافران و خدمه‌اش صحبت می‌کنیم.

او افزود: آستور به عنوان ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک شناخته می‌شد و تصور بر این بود که در آن زمان یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشد و دارایی خالصش تقریباً ۸۷ میلیون دلار معادل چند میلیارد دلار امروز ارزش داشت. آستور که یکی از اعضای برجسته خاندان ثروتمند آستور بود، به جای اینکه شانس خود را با کشتی نجات دیگر امتحان کند، آخرین بار در حال کشیدن سیگار و گپ زدن با یکی از مسافران دیده شده است. جسد او هفت روز بعد از اقیانوس اطلس پیدا شد و ساعت نفیس طلای ۱۴ عیار جیبی «Waltham» از او کشف شد.

کشتی تایتانیک در ساعت ۱۱:۴۰ شب در ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، با یک کوه یخ برخورد کرد و شروع به پایین‌رفتن در آب کرد. در ابتدا، آستور باور نداشت که کشتی در معرض خطر جدی باشد، اما بعداً مشخص شد که کشتی در حال غرق شدن است و کاپیتان بعد از نیمه‌شب تخلیه را آغاز کرده است، بنابراین او به همسرش کمک کرد تا وارد قایق نجات ۴ شود. همسرش مادلین آستور جان سالم به در برد و جسد شوهرش در ۲۲ آوریل در فاصله‌ای نه چندان دور از محل غرق شدن کشتی پیدا شد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم بزرگ رئال
  • تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد