Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور مسئولان قضایی و فرماندار شهرستان ری، ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان تشکیل شد. خبرگزاری میزان - رسول جلالی، رئیس دادگستری شهرستان ری در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان گفت: فلسفه برگزاری این جلسه بر اساس تکالیف قانونی است که قانونگذار بر عهده قوه قضاییه راجع به رسیدگی به جرایم انتخاباتی گذاشته و طبق دستورالعمل رئیس قوه قضاییه ۸ وظیفه برای این ستاد پیش بینی شده که می‌توان به رصد اقدامات، فعالیت‌های انتخاباتی و ارسال شرح وقایع و جرایم انتخاباتی به دبیرخانه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دادگستری شهرستان ری گفت: برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرا و دادگاه شعبه ویژه‌ای در نظر گرفته شده و امیدواریم که پرونده‌ای در این حوزه قضایی تشکیل نشود و در انتخابات گذشته که مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی بود نیز مورد خاصی در این رابطه نداشته ایم.   بیشتر بخوانید: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان قلعه گنج تشکیل شد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در بخش دیگر این نشست گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جرایم و تخلفات انتخاباتی آن قدر اهمیت و اولویت دارد که قانونگذار، ستادی را پیش بینی و مسئولیت‌هایی را به آن محول کرده؛ چرا که رسیدگی به جرائم بعد از برگزاری انتخابات خیلی ثمر و نتیجه‌ای ندارد و بر همین اساس پیشگیری باید در درجه اول باشد.

غلامرضا نوفرستی افزود: موضوع رصد فضای مجازی از جمله سایت، وبلاگ، کانال و شبکه‌های اجتماعی خیلی اهمیت دارد و باید تمام آن‌ها رصد شود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان ری و همچنین سایر اعضا از جمله روسای حوزه‌های قضایی کهریزک، فشافویه، خاوران، قلعه نو به طرح مسائل و نقطه نظرات حوزه کاری خود پرداختند و مصوبات مربوطه تصویب و برای اجرا به مبادی ذیربط ابلاغ شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: جرایم انتخاباتی پیشگیری از وقوع جرم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جرایم انتخاباتی پیشگیری از وقوع جرم جرایم و تخلفات انتخاباتی جرایم انتخاباتی ستاد پیشگیری شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا