Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر خزایی امروز دررگفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استان همدان ۸۲۲ هزار هکتار مراتع دارد که از این میزان ۵۹۸ هزار هکتار مراتع دامی پروانه چرا صادر شده است اظهار کرد: ۷۰ هزار واحد دامی مربوط به عشایر و مابقی روستایی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پوشش گیاهی ۵۰ درصد سنوات گذشته بوده که این میزان نسبت به بلندمدت ۶۰ درصد است گفت: با توجه به ظرفیت مراتع امسال و شرایطی که با توجه به کاهش بارندگی حاکم است، عشایر و روستاییان دو ماه بیشتر نمی‌توانند از مراتع استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی ‌و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مدیریت امور عشایر تدابیری را برای رساندن علوفه به عشایر در نظر گرفته است افزود: امسال سال ویژه‌ای است و ۵۰ درصد پوشش گیاهی محقق شده و متاسفانه خشکسالی امسال نتوانسته مدت زمان بیشتری از علوفه دام‌‌ها را تامین کند.

وی با بیان اینکه توصیه‌های آموزشی و  ترویجی برای جلوگیری از خسارت به مراتع برای سنوات آینده را خواهیم داشت گفت: بر این اساس مدیریت کوچ انجام شده و اکیپ‌هایی نیز اعزام کردیم.

خزایی با اشاره به اینکه چهار ماه صدور پروانه ییلاقی برای مراتع داریم گفت: امسال با توجه به شرایط دو ماه کفاف نخواهد داد و به اجبار باید ملاحظه چرای دام‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: مراتع چرای دام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد نوعی از پوشش گیاهی بیش از تصور پژوهشگران به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

با تشدید گرمایش جهانی خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده برای کمک به جبران برخی از آسیب‌ها به این نوع از پوشش گیاهی که به عنوان جوندگان مشهور هستند، روی آورده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی بویز یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌توانند برای تقویت پوشش گیاهی، دوباره معرفی شوند و گسترش یایند. دانشمندان همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آنها به عنوان معیاری برای سلامت محیط‌زیست هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، می‌گوید: ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که برای افرادی به کار می‌رود که روی زمین سخت کار می‌کنند و پروژه‌هایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه ماهی‌ها و گونه‌ها را اجرا می‌کنند. 

در بیانیه قبلی ناسا گفته شده است که داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت تأثیر این نوع از جوندگان بر اکوسیستم‌های محلی نشان از اثرگذاری قابل توجه آنها داشته است و هرچه آنها را حفظ و گسترش دهیم می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تری از وجود آنها برای مقابله با تغییر اقلیم بهره ببریم.

طبق دیتای یکی از مقاله‌های نیویورک تایمز، این نوع پوشش گیاهی «سلاح‌های خزدار انعطاف‌پذیری آب و هوا» هستند. آنها به طور طبیعی اطراف سدها، بر روی رودخانه‌ها و نهر‌ها به وجود می‌آیند و جریان آبی را که در منطقه فوران می‌کند، کاهش می‌دهند. پوشش گیاهی سبز را تقویت می‌کنند و به نوبه خود خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و اثرات خشکسالی و سیل را نیز کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مکررا تاثیر این نوع پوشش گیاهی را بررسی و تاکید کرده‌اند، گسترش آنها فراتر از تصور آنها اثرگذار است و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کند.

پوشش گیاهی مذکور تا اواخر دهه ۱۸۰۰ در دریاچه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌های سراسر آمریکای شمالی رایج بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان