Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:04:17 GMT

پروژه شهید سلیمانی ترافیک شرق اصفهان را روان کرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۶۲۹

پروژه شهید سلیمانی ترافیک شرق اصفهان را روان کرده است

یک دکترای راه و ترابری و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری به پروژه رینگ چهارم که اجرای آن سال‌ها در یک بن بست قرار گرفته بود، به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی و شاهرگ حیاتی تردد حمل و نقلی توجه ویژه شده است.

احمد گلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی از دو منظر قابل بررسی است، نخست آنکه با توجه به تردد خودروهای سبک و سنگین از سمت یزد و کرمان به سمت حوزه شهری اصفهان مسیر مناسبی برای عبور خودروهای سنگین از کمربندی شهر وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سه ضلع جنوب (مجموعه پل‌های دفاع مقدس)، شمال (تقاطع سه راه ملک شهر) و غرب شهر (تقاطع غیر همسطح استقلال) المان ترافیکی وجود داشت، اما در شرق خودروهای سنگین پس از سپری کردن مسیر جاده به ناگهان وارد معابر شهری (سمت خوراسگان) می‌شدند و یا از مسیرهای فرعی در مجاورت کانال‌های آب در جهت خلاف مسیر حرکت می‌کردند که همین اقدام باعث وقوع تصادفاتی در این محدوده‌ها می‌شد.

این دکترای راه و ترابری ادامه داد: با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، رانندگان خودروهای سنگین با مشاهده المان ترافیکی در می‌یابند که وارد محدوده شهری شده و دیگر جاده، برون شهری نیست که با سرعت زیاد حرکت کند.

وی با بیان اینکه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی نیز بخشی از مسیر رینگ حفاظتی شهر اصفهان را شامل می‌شود، تصریح کرد: این پل با طراحی‌های خوب در شیب‌ها، قوس‌ها و پیچ‌ها ترددها را روان کرده و می‌تواند در هدایت ترافیک، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات و آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.

گلی، تکمیل رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان را بسیار ضروری دانست و گفت: در حال حاضر رینگی که رانندگان خودروهای عبوری از سپاهان شهر به سمت اصفهان آمده، شهر را دور می‌‎زنند و با عبور از محدوده شرق (گردنه زینل و مجموعه نمایشگاهی) وقتی به تقاطع سردار شهید سلیمانی می‌رسند، امکان ادامه مسیر برای آنها وجود ندارد و دوباره در این نقطه ترافیک به داخل شهر ریزش می‌کند که با تکمیل پروژه رینگ چهارم این مسائل به خوبی حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که پروژه رینگ چهارم یا همان حلقه حفاظتی شهر یک پروژه بزرگ است که اجرای آن نیاز به انرژی و بودجه زیاد برای آزادسازی و اجرا دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری به پروژه رینگ چهارم که اجرای آن سال‌ها در یک بن بست قرار گرفته بود، به طور ویژه توجه شد، اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های کلیدی و شاهرگ حیاتی تردد حمل و نقلی است که با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی می‌توان امیدوار بود رینگ چهارم نیز با سرعت بیشتری احداث شود.

کد خبر 492627

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر رینگ چهارم حلقه حفاظتی ترافیکی شهرداری اصفهان مدیریت شهری برنامه ریزی شهری حمل و نقل ترافيک شهرداری تردد خودرو خودروهای سنگین حمل و نقل شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه رینگ چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یزدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم درباره طرح عمرانی کاهش ترافیک تقاطع میدان سپاه بلوار جمهوری اسلامی در میز تحریریه  توضیحاتی را ارائه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد